Taxa Oxygen va fi anulata pentru ca primarul Capitalei, Gabriela Firea, a tras concluzia dintr-un sondaj pe Facebook ca oamenii nu au dreptul la o viata sanatoasa.
Era probabil singura masura buna, pentru cetateni, pe care Gabriela Firea chiar ar fi luat-o in Bucuresti. Eu locuiesc in Timisoara si mi-ar placea sa vad asa ceva si la noi, insa nici aici n-ai cu cine.
Insa dupa cum bine stiti, lucrurile bune nu tin mult. In cazul acesta, nici nu s-au intamplat, pentru ca taxa Oxygen care era menita sa tina masinile poluante in afara Bucurestiului a fost ucisa din fasa. Atat putem.
Practic, Gabriela Firea a facut un sondaj prin care a decis soarta sanatatii a peste 2 milioane de oameni prin comentariile a 60.000 de oameni. Ce se astepta? Sa doreasca cineva taxe?
Mai multe nu am de spus decat ca imi este scarba de cei care ne conduc si daca nu vom scapa repede de ei o sa murim incet si sigur.
Cristi a zis
Avand in vedere ca in Bucuresti avem mai multe masini sub euro 4 decat peste euro 4, era anormal sa se interzica sau sa le ceara taxa. Majoritatea oamenilor nu-si permit sa-si cumpere o masina euro 5 din cauza salariilor foarte mici care inca persista in Romania. Mai intai trebuie sa le creezi conditii oamenilor, in asa fel incat sa-si poata permite o masina de minim euro 5, fara sa dea peste jumate din salariu pentru o rata la masina. Din pacate asta este realitatea. Oricat ne dormi sa avem un oras cat mai putin poluat, e greu sa interzici accesul sau sa ceri bani oamenilor, sume destul de mari pentru masinile sub euro 4, cand la noi inca mai sunt salarii de 1500 de lei net.
Darius a zis
Intreb si eu, trebuie sa aiba fiecare persoana o masina?
Asta una, si doi: un Logan Euro 6 cu Rabla costa cat un BMW/Audi/Mercedes/Etc Euro 4 din 2005. Deci cum e faza cu permisul?
Alin Obrocaru a zis
Vorbesti prostii Cristi – in Bucuresti salariul este cu mult mai mare decat in restul tarii, iar majoritatea isi permit o masina noua, doar ca romanul are mentalitatea diferita: mai bine cumpara doua masini euro 3 decat una noua Euro 6.
Cum s-a mai zis „vrem o schimbare dar sa nu inceapa cu noi”. Nu trebuie sa dam vina pe bani si pe altii, daca noi nu vrem o schimbare.
ion a zis
Darius, prietene daca tu crezi ca iti cumperi o masina cu 2500 euro din 2016-2020 te insel amernic! nu e necesar sa avem fiecare cate o masina! dar comparativ cu tarlie cu apa calda avem mult mai putine masin pe cap de locuitor! cat despre poluare uita-te pe windy.com cum sta treba la capitolul poluare in UE!
Silviu a zis
Atunci daca oamenii sunt asa saraci cum spui tu si nu isi permit, sa nu mai dea din gura toata ziua pe net – Vai ce poluat e Bucurestiul! Sau sa mearga cu autobuzul daca n-au bani de masina mai buna dar vor si aer curat. Daca nici autobuz, nici euro 5 nu iti permiti, te muti la tara. Nu cumva vrem sa ne dea primaria masina electrica gratis? Vrei calitate, platesti! N-am invatat cu miloaga la autoritati, noi sa nu facem nici un sacrificiu de nici un fel.
yoko a zis
Total de acord cu Cristi, total dezacord cu ecologistii de carton. Nu sunt de loc un mare iubitor de masini, dar pur si simplu transportul in romania este absolut execrabil. In Bucuresti intradevar daca nu trebuie decat se te cari la de la job transportul in comun mai ales metroul sunt OK. Dar daca trebuie sa faci altceva sau sa te cari prin tara atunci fara masina nu te descurci, trebuie sa stai dupa toti cretinii de pe la CFR sau sinucigasii cu maxitaxi-uri ceea ce cam toti ne-am cam saturat.
Salariile sunt mult prea mici, iar masinile electrice pe care ni le dorim sunt inca extrem de scumpe si necompetitive. N-o sa ma apuc sa cumpar aberatii din astea hibride ca sa ma trezesc peste 5 ani cu alte taxe. Singura solutie sunt electricele gen Tesla si pana acolo mai avem cel putin 5-10 ani pentru astia mai pro-eco ca mine si 20-30 pentru restul tarii.
Noroc ca au venit alegerile si madam Firea si-a dat seama pe unde este electoratul ei de baza. Era chiar culmea cum sorosistii usristi si madam comunista Firea stateau frumos in aceeasi tabara. Probabil ca madam Firea a vrut sa fie un fel de Hillary si sa se dea bine cu fandositii ecohipioti, pana cand si-a dat seama ca o sa sfarseasca la fel cand o sa o mature marxistii petro-rusi.
Greuceanu a zis
Darius,respect pentru întrebările din comentariul tău.
Exact asta e problema, lumea în prostia ei consideră că e obligatoriu sa aibă o mașină și mai ales una de cocalar, respectiv un cazan nemțesc la măna a 3-a, chiar dacă acesta costă cât o mașină decentă nouă cum e Loganul.
Adică sunt și modești, dar au și pretenții de nababi, pe principiul prostul nu e prost destul dacă nu e și fudul.
Bucureștiul este ultra poluat de aceste coșciuge ambulante și de tâmpiți care cred că li se cuvine mult peste ceea ce își permit.
Iar Firea nu are sânge în instalație deloc, campania electorală care se apropie își spune cuvântul.
sciuro a zis
Ecologiști de carton sunt cei care nu vor să vadă sau să audă: „de câteva luni, noaptea și în weekend, poluarea cu praf (PM 2,5 și PM10) atinge în mod frecvent cote alarmante, potrivit măsurătorilor făcute de rețelele independente.”
Piuir a zis
Si cum putem scapa de ei? Ca la vot ai de ales dintre X indivizi care sunt la fel!
Alin Obrocaru a zis
Eu am votat pro taxa oxygen. Am masina Euro 3, dar vreau aer curat, este mai importat decat masina mea. Eu pot merge cu autobuzul, pot sa merg pe jos prin oras, probabil o sa fac un efort sa cumpar o electrica. Schimbarea vine de la mine, nu de la altii.
varucu a zis
Hai ca nu e totul pierdut. Mi-am recapatat sperantele in omenire 🙂
Piuir a zis
Si eu as vrea o electrica. Dar cand incepi sa calculezi ca din energia aia mai mult de jumate e produsa prin arderea de carbune… iti cam dai seama ca esti luat de fraier.
Darius a zis
Cum ai calculat asta?
Alin Obrocaru a zis
Probabil matematica nu e la fel pentru toti…
Paul a zis
Cum dracu vine asta? Va e scarba de oamenii care ne conduc, dar ce cei 90% care au votat sa nu se interzica masinie poluante nu va escarba? Nu sunteti cam iporciti? Asta e democratia. S-a votat 90% impotriva. Sa-ti fie scarba de cretinii printre care traim si cu care respiram acelasi aer si care nu vor sa renunte la cacaturile lor de masini ruginite!
Piuir a zis
90% comentaci imbecili de pe fb. Aia nu reprezinta majoritatea, dar era prea nasol pt ea sa faca ceva asa nepopular in an electoral.
Alin a zis
eu nu am votat, nu am cont de fb, sa intelg ca daca nu ai cont de fb nu ai dreptul la vot ? au votat negativ 90% dintre cei care au votat pe fb, adica vreo 3% din cei cu drept de vot nominal, este un motiv inventat pentru care Firea a pierdut votul meu si a oricarui alt locuitor unde o sa fac lobby sa nu fie votata.
Radu a zis
Sa fim realisti. Nu se va gasi politician sa impuna o masura care sa il taxseze la vot.
Asa cum pe langa treaba cu poluarea ar fi nevoie si de masuri care sa reduca numarul accidentelor rutiere, si sa nu mai fie scuza aia tampita „n avem dumuri dar noi mergem tare in continuare”. Ca de ex ridicat permisul pe 5 ani daca ai depasit aiurea. La a doua abatere ridicarea permisului pe viata pentru ca este evident ca nu te lasi pana nu faci un accident.
Solutii ar fi o gramada. Pana la urma a avea o masina si a avea permis nu intra la categoria drepturi ci la privilegii. Si ar putea fi foarte usor gasite solutii.
Mai e mult pana vom fi civilizati.
Alexandru Enache a zis
Vand cartofi !
Alexandru Enache a zis
Am zis ca la atatea comentarii ciudate postate mai merge una.
Lasand gluma cu cartofii deoparte, am o idee.
Sa se mareasca durata la un leasing auto/credit auto de la 5 ani la 10 ani si fara avans.
– rata scade la jumatate si devine accesibila
– se intinereste usor parcul auto
– durata de viata medie a unei masini este oricum 10 ani – perioada creditului
– la finalul creditului vinzi masina si faci alt credit pt o masina Euro 8-9-10 etc.
– mama natura ne multumeste 🙂
– probabil aceasta masura o sa elimine macar 10-15% din cazanele de pe strazi (inclusiv cazanul meu Euro 4).
Eu am o Alfa Romeo (Euro 4) din 2006 si as vrea un Logan (Euro 6) din 2020 nou.
In conditiile actuale de creditare chiar daca vand Alfa pt avans 15%…eu nu imi permit o rata de 1100 lei.
Statul roman poate dar nu vrea sa ajute iar cat despre primarii si imbunatatirea calitatii aerului…ele au puterea limitata.
My 2 cents.
varucu a zis
Alex, statul nu mai poate. Suntem datori vanduti. Si va fi din ce in ce mai rau daca nu incetam sa fim niste dobitoci cu crengi. Nu mai votati aceeasi marlani dintotdeauna, si mergeti la vot!
Jedi1 a zis
cumpar cartofi – dar doar la 1 Becalion kilu`
Alex. Burlacu a zis
Acuma sincer, se aștepta cineva să facă firea ceva?
Să nu uităm cel mai important lucru – a intrat în campanie electorală. Procentul majoritar al votanților ei nu-și plătesc nici taxele existente (iar dacă pot, nici amenzile).
Inițiativa asta a fost de la început o mare mascaradă. Dacă ar fi vrut cu adevărat să facă ceva (da, și să-și riște mandatul) – ar fi stabilit o taxă de minim 1000 lei pe lună, indiferent de motorizare, combustibil și mai știu eu ce. Să-și fi lăsat doar angajații tacșimergtriști în oraș și să-și fi pus cățeii ăia care se joacă de-a polițiștii să își facă datoria – să aplice ce au ei voie din codul rutier – amenzi pentru mașinile parcate pe trotuare. Apoi, cu banii din taxă și amenzi să ia câte autobuze, troleibuze și tramvaie vrea ea, de la cine vrea ea… și-n doi, poate trei ani am fi avut un oraș cu un aer respirabil…. și eventual frumos betonat de primarii de sectoare.
Am două mașini (una E3 și una E4) dar nu m-ar fi deranjat să plătesc atunci când vreau să le folosesc… dar va mai curge multă apă pe Dâmbovița până ce se va întâmpla ceva făcut cu creier în orașul ăsta.
sciuro a zis
Cu reducerea poluării sunt complet de acord, însă cu postulatul lui Darius că taxa Oxygen „era menita sa tina masinile poluante in afara Bucurestiului” sunt în total dezacord, mai ales că obliga mașinile poluante să meargă mai mult prin București și în felul ăsta să consume mai mult carburant. Putea să zică că era o taxă care să-i sprijine pe cei din industria petrolieră și să facă rost de bani la buget, da cu asta aș fi fost de acord. Cel puțin în ceasul din urmă i-a dat Ăl de sus gândul cel bun și a anulat monstruozitatea asta de făcătură de lege pro-poluare. Dacă se vrea cu adevărat reducerea poluării, atunci ar trebui dotate gropile de gunoi cu incineratoare moderne, mai ales că poluarea maximă în București este noaptea când ard focurile la gropile de gunoi. Cât despre mașini nu au decât să interzică de acum încolo înmatricularea celor mai jos de Euro 5 și să scoată mai multe tichete pentru programul Rabla.
sciuro a zis
Bine, ar mai fi de rezolvat problema traficului – cu tramvaie rapide de >70 km/h și/sau cu o bandă dedicată și cu semafoare cu senzori care să le reducă așteptarea în intersecții. Dacă se va ajunge la o cadență de <10 minute pentru orice transport în comun de suprafață și s-ar mări aria de acoperire a metroului ar fi perfect.
NBA a zis
O expresie englezească spune: „if it ain’t broke, don’t fix it”. Sau, expresia românească: „Te legi la cap fără să te doară”.
Cam așa e și cu taxa asta. Oamenii intelighenți din PSD au decis eliminarea taxei auto. Urmarea? 640.000 de spelunci de peste hotare au ajuns în România. Acum duamna Firea, o membră a aceluiași partid amintit mai sus, încearcă să reducă poluarea prin diferite mijloace nepopulare care ar avea un randament mai scăzut. Aceeași chestie ca în cazul tichetelor RABLA pentru EV-uri. Degeaba se dau 400 de tichete de-ăstea și se cumpără 400 de automobile electrice dacă tu ca stat ai facilitat introducerea rablelor în țară, și la un automobil electric cumpărat se aduc în țară 100 de tigăi din Ghermania.
Vând petărzi.
Petrudez a zis
O masura mai la indemana ar fi sa incurajeze pentru inceput masinile benzina si gpl. Din prima reduci poluarea acestora cu macar 20-25%. Apoi sa faca cumva astfel incat sa cumpere si romanul cu rate sau leasin masini cu dobanzi cat mai aproape de ZERO cum e prin alte tari cu apa calda. De preferat sa nu fie diesel! Apoi sa faca dracului odata transportul in comun macar acceptabil ca si alternativa.
Sunt multe locuri unde as dori sa ajung cu trenul sau autobuzul daaaaar este imposibil. Conditiile sunt execrabile iar durata de parcurs este de multe ori dubla.
GERMAN Alexandru a zis
Londra. Vrei sa te plimbi prin buricul targului cu masina? Platesti bine si serios si nici nu prea ai unde parca decat pe o avere. Alegem idioti si avem parte de ei!
ionyva a zis
Taxa masi, sa ii ia dr@ku cu taxele lor, asta mai lipsea taxa pe aer in p@#$a mea.
Poluarea majora vine de la marile fabrici de c@c@t din tara si gunoaiele care le cumparam de la straini.
O mica parte si de la cocalarii cu BMW si mai nou Porsche diesel cumparate de la gunoierele strainilor.