Bine, lucrurile nu arată bine nici pe viitor, mai ales că Tesla a fost forțată să crească prețul pentru Model 3 în Europa, ca urmarea a suprataxării impuse de UE, iar asta nu a fost prima creștere de preț de aici…
Vânzările de vehicule electrice (EV) în Statele Unite au atins un nou record în al doilea trimestru al anului 2024, în ciuda faptului că Tesla a înregistrat o scădere semnificativă a cotei de piață, care a coborât sub 50% pentru prima dată în istoria companiei.
Conform unui raport preliminar al Cox Automotive despre vânzările de EV în trimestrul al doilea al anului 2024, Tesla a avut o cotă de piață de 49,7% din totalul vânzărilor de EV din SUA în această perioadă, înregistrând o scădere de 6,3%. În contrast, vânzările totale de EV au crescut cu 11,3% comparativ cu anul trecut.
Un total de 330.463 de vehicule electrice au fost vândute în trimestrul al doilea, depășind recordul anterior stabilit în trimestrul al patrulea din 2023 și reprezentând o creștere solidă față de primul trimestru al anului. Vânzările de EV au ajuns să reprezinte 8% din totalul vânzărilor de autovehicule în SUA în trimestrul al doilea, în creștere față de 7,1% în primul trimestru și 7,2% în aceeași perioadă a anului trecut.
O mare parte din creșterea vânzărilor de EV se datorează noilor modele de la General Motors, cu performanțe puternice și din partea Ford, Hyundai și Kia. În contrast, vânzările de EV ale mărcilor europene de lux precum Mercedes-Benz, Porsche și Volvo au scăzut, sugerând că mulți dintre primii adoptatori de EV erau dispuși să cheltuiască sume mari pe vehicule premium, în timp ce cumpărătorii viitori ar putea căuta opțiuni mai accesibile sau așteaptă îmbunătățiri în infrastructura de încărcare.
Un studiu recent privind adoptarea EV realizat de Cox reiterează aceste puncte și prezice că cumpărătorii de mașini din SUA sunt tot mai interesați de tehnologia electrică.
Anul 2024 nu a fost favorabil pentru Tesla, care a înregistrat scăderi constante ale vânzărilor, un atac incendiar, concedieri masive, probleme legate de lansarea Cybertruck și multiple procese – și toate acestea înainte de problemele provocate de Elon Musk pentru companie.
Anticul pachet de compensații al lui Musk, continuarea implicării sale în controverse pe platforma X și imaginea sa publică generală nu au adus beneficii Tesla.
Datele Cox pentru primul trimestru au confirmat o mică scădere a vânzărilor de EV în primele trei luni ale anului 2024 – prima scădere a vânzărilor de EV de la începutul pandemiei în 2020. Deși vânzările au crescut cu 15%, aceasta a fost totuși o scădere față de anul precedent. Fără Tesla, vânzările de EV au crescut de fapt cu 33% în primul trimestru.
„Da, scăderea din primul trimestru a fost cauzată de Tesla,” a spus Valdez Streaty într-o declarație pentru The Register. „Ca și în cazul oricărei noi tehnologii, ritmul de adoptare variază și trece prin perioade de accelerare și încetinire – iar vehiculele electrice nu fac excepție.”
Tesla a deținut 55% din piața EV din SUA în 2023, conform Cox – o scădere de 10% față de 2022. Deși acum cota lor de piață este sub 50%, Tesla vinde aproape la fel de multe vehicule ca restul industriei EV din SUA combinată.
Rămâne de văzut cât de mult va scădea această cotă de piață pe măsură ce cumpărătorii de EV încep să se orienteze către companii cu istoric solid, cum ar fi Rivian.
Tesla plănuiește să anunțe cifrele complete pentru trimestrul al doilea mai târziu în această lună și nu a răspuns încă la întrebări, deși ar cam fi momentul, pentru că e prima lor scădere sub pragul de 50% marketshare și vine după rezultatele deloc bune de la începutul anului…
Lasa un comentariu!