Uber ne-a anuntat astazi ca tarifele in Bucuresti au scazut, devenind o solutie mai buna decat clasicele taxiuri. Uite asta da veste buna!
Deci in prezent avem urmatoarele tarifuri:Tarif de baza Uber X: 1,3 Lei/ Tarif pe km: 1,3 Lei / Tarif pe minut: 0,22 Lei. Asadar, ce scuza ai acum sa nu alegi un Uber? Ai conditii foarte bune, masini curate, soferi fara cazier, platesti direct cu cardul si nu dai bacsis, si nici sa te pacaleasca nu pot.
Chiar acum o saptamana am mers cu o firma de taximetrie mai anonima, iar soferul era un fost puscarias. L-am recunoscut dupa tatuaj 🙂 Sa nu mai zic ca masina nu prindea mai mult de 30 km/h, facea niste zgomote infernale, iar scaunul era….in fine.
Alin Sicilianul a zis
Taxify ? Din cauza lor cumva?
Oricum apreciez si chiar daca ar fi putin mai scumpe tot un Uber as alege.
Sper sa nu se faca tranzitul de soferi asa cum s-a intamplat cand au aparut aplicatiile pentru Android & iOS
Marius M a zis
„Uite asta da veste buna!”, nu tocmai.
Cand nu platesti taxe si asigurari ca un taxi legal iti permiti 1,3 Lei/km. Daca nu ma insel asta se numeste concurenta neloiala, iar cand uber ajunge sa elimine din concurenta sigur va umfla pretul si tot noi vom avea de pierdut.
lex a zis
Se platesc taxe, cei care detin masinile trebuie sa aiba firma sau PFA. Ceea ce inseamna ca acei oameni platesc taxe. Uber incasand banii in alta tara (online) platesc acolo unde au sediul (logic). Plm cum ar fi sa am firma si sa platesc taxe in toate tarile in care vinzi? Uber nu face nimic ilegal din punct de vedere juridic. Concurenta neloiala nu exista in cazul asta. Concurenta neloiala este atunci cand cumperi un produs cu pret de producator si il vinzi sub pretul ala. Dar aici vorbim de un serviciu la liber … ca toate firmele de teximetrie au decis sa aiba acelasi pret asta-i problema lor.
Marius M a zis
Este cat se poate de ilegal si totodata concurenta neloiala. Nu a spus nimeni ca aplicatia este ilegala, ca soferii nu platesc impozit, sau ca uber nu plateste impozit pe profit in tara in care se afla sediul, insa nu doar astea sunt regulile pentru a face taximetrie. Nu cunosc toate criteriile, cred ca sunt multe pentru a face taximetrie, insa stiu sigur ca RCA-ul cu asigurare de transport persoane costa dublu fata de cel normal, esti obligat sa ai atestat de transport persoane si anual trebuie sa faci niste cursuri, etc. Practic uber nu tine cont de legislatie si concureaza firmele de taxi (nu ma refer la cele fantoma) oferind un pret mai mic pentru ca evita anumite cheltuieli si isi permit. Cum ar fi daca la 50cm de geamul tau construieste o firma un zid fara sa tina cont de legislatia in vigoare si iti zice ca sa-l lasi imi pace ca doar plateste angajatii pe carte de munca?
lex a zis
De unde le scoti? Ca sa fii taximetrist faci „o scoala” si platesti o singura data cursul ala(atestatul … care il poti avea in cateva zile). Care in fiecare an? Care taxe duble?
Firmele de taximetrie isi fac si o firma de leasing si inscriu toate masinile acolo… astfel .. dealerul va plati asigurarea si asa masina este scapata de taxele de transport.
Practic masinile sunt inchiriate si inchiriatorul plateste asigurarea pentru ca este inca proprietatea lui.
Intelege… nu e ilegal … ce face uber … El plateste taxe unde factureaza serviciul.
Practic eu daca vreau sa fac un contract de consultanta cu o firma din afara … firma de consultanta va plati taxele unde are ea sediu (unde incaseaza banii).
Cei asa greu?
Intradevar e o chestie desteapta … si bine gandita.
Marius M a zis
Lex ori nu intelegi romaneste ori nu vrei sa intelegi. Eu si in principiu toata lumea care acuza uber ca e ilegal nu ne referim la partea de taxe pe ce incaseaza, citeste din nou ce am spus ca vad ca esti pe repet cu: „Intelege… nu e ilegal … ce face uber … El plateste taxe unde factureaza serviciul.” Noi am inteles ce zici tu, intelege si tu ce zicem noi. RCA-ul la taxi este foarte scump pentru ca in caz de accident despagubeste cu o suma foarte mare calatorii pentru interventii medicale. Uber nu are asa ceva ca oricum e ilegal, s-a vazut acum cateva saptamani la Cluj, cand au fost amendati cativa soferi cu o suma uriasa. Transportul de persoane este reglementat prin lege, autostopul este ilegal. Fiecare taxi plateste niste taxe la primarie (sau licenta, cum s-o numi), spre exemplu unele firme s-au mustat pe ilfov pentru ca acolo taxele sunt mai mici, insa li se intezice ca sa stationeze in Bucuresti pentru a lua clienti. Ca nu se respecta este partea a doua, insa sunt pasibili de amenzi ca si uber.
lex a zis
Bun .. si de ce ar plati uber RCA-ul daca oamenii isi folosesc masinile personale? (care oricum e platita pe pers fizica… nu exista nici o diferinta intre pres fizica si cea jurdica cand se despagubeste) Nu inteleg logica. Daca uber n-are masini fizice … de ce sa plateasca RCA?
Scuza-ma dar sunt mai greu de cap si chiar nu pot intelege. Mai explica-mi odata de ce ar plati uber RCA masinilor pe care nu le are.
Tu ca si restul va plangeti inutil pentru ca statul e incompetent sa gestioneze corect situatia. E depasit de tehnologie. Sincer sper sa apara si uber-bus.
Marius M a zis
Statul a gestionat situatia si a creat niste legi. Legat de RCA transportatorii sunt obligati prin lege ca sa foloseasca o asigurare cu putere mai mare de despagubire in materie de vatamari corporale cauzate de accidente, pentru ca se presupune ca transportatorii merg in medie cu mai multe persoane la bord, iar clientii trebuie sa se poata „repara” pe asigurarea prestatorului ca doar sunt clienti. In cazul unui accident in masina uber fiecare cu norocul lui.
Popi Ovi Popi a zis
„Chiar acum o saptamana am mers cu o firma de taximetrie mai anonima, iar sofeul era un fost puscarias L-am recunoscut dupa tatuaj „.
domnule draga, inseamna ca ai fost cu el in cel mai rau caz. in cel mai bun inseamna ca ai copilarit cu el si asta inseamna ca aveti acelasi nemultumiri.
minti de indoaie apele.
sciuro a zis
Poate cunoaste careva mai bine situatia: ce ii face pe oamenii astia sa-si puna masina la dispozitia Uber ca mie nu mi se pare deloc rentabil, mai ales cand dai peste o zi ploioasa si-ti fac masina grajd. Ca sa nu mai zic ca la tarifele astea micsorate probabil ca nu-ti mai raman si bani de cauciucuri de iarna.
PS: si tatuajul era de impresie sau de nepot 🙂
lex a zis
Un taximetrist care sta la strada zilnic poate face peste 3000 lei/luna. (lejer)
anonim a zis
eu vreau o concurenta neloiala pentru marile companile de petrol ,apple ,intel , nvidia , in ultimul timp si tesla , astea sunt cateva exemple,,,dar care e ala care va face asta, curand ?
vedeti, cand furi ceva este infractiune ,cand ucizi este infractiune , daca ucid un criminal in serie sau fur de la o corporatie , este justitie , este legea talionului.
Radu a zis
Mie mi se pare complet „neloial” sa zici ca uber e ilegal si ca ar trebui interzis, cand eu, consumatorul final vad ca uber ofera un serviciu mult mai bun decat cel de taxi, cu masini curate, cu soferi politicosi etc. Inteleg partea cu licenta si asigurarea. Ce nu inteleg e de ce se dau de ceasul mortii firmele de taxi in loc sa isi imbunatateasca serviciile? Daca nu pot sa ridice calitatea si sa coboare pretul, atunci sa isi faca afacere asemanatoare uberului, sa nu mai plateasca tot ce se zice ca nu plateste uber-ul iar eu, consumatorul, sa fiu multumit si de pret si de servicii.
Si apoi daca sunt persoane care prefera sa dea mai mult pe taxi si sa merga in conditiile oferite de ei, nu vad de ce nu o pot face. E alegerea lor.
Marius M a zis
O firma de taxi care ar dori ca sa faca ce face uber ar avea tarif mult prea mare. Uber neplatind anumite taxe isi permite ca sa tina un pret mai scazut obtinand si profit. Nu stiu daca tie ti-ar place ca sa traiesti intr-o tara in care ilegalitatile sunt la ordinea zilei, spun asta pentru ca asta incurajezi („sa nu mai plateasca tot ce se zice ca nu plateste uber-ul”).
Radu a zis
Marius, poate am inteles eu gresit, dar din ce s-a zis pe aici (nu sunt foarte documentat in legatura cu scandalul asta cu uber care e in mai multe tari), soferii uber au pfa-uri si platesc taxe conform legislatiei in vigoare pentru pfa-uri. Ei nu au firma de taxi sau maxi-taxi sau autobuz ca sa plateasca impozitele aferente acestora. Ca PFA ei sunt autorizati sa faca ceva si pentru acel ceva statul incaseaza impozit. Eu nu stiu ce sunt ei autorizati sa faca, e adevarat.
Daca este intr-adevar atat de grav eu cred ca legislatia romana se va schimba in asa fel incat sa ii scoata infractori si pe uber si pe astia cu pfa-urile lor. Dar pana atunci, cu toate ca am mers o singura data cu uber, si asta nu in romania, eu am fost extrem de multumit si la fel sunt si restul persoanelor pe care le stiu ca folosesc servciul lor si care nu vor sa mai auda de taxi-uri.