Mie imi plac masinile clasice, fie ca e vorba despre Volkwagen-uri sau alte marci. Prima mea masina a fost un Trabant, deci e de inteles. Asa ca am fost foarte bucuros cand am vazut ca exista companii care se ocupa nu doar sa le restaureze ci si sa le faca electrice! 🙂
Si, facand o paranteza, din pacate, am fost nevoit sa dau Trabantul la rabla la un moment dat, pentru a plati o amarata taxa de prima inmatriculare, care ulterior a fost declarata ilegala. Planuiesc sa-mi iau din nou un Trabant in viitorul apropiat si, cine stie, poate peste cativa ani il voi face si eu electric.
Zelectric, o companie din California, restaureaza Volkswagen-uri clasice. Insa, fata de alte firme, care doar restaureaza masini, ei le fac si electrice. Intr-adevar, au preturi foarte mari, de ordinul zecilor de mii de dolari, insa ideea e grozava.
Ei arata ca se poate si poate in viitor mai multe firme vor face masini clasice electrice. In fine, pentru mine a fost o placere sa urmaresc video-ul de mai sus.
Un lucru e sigur, Volkswagen-urile din imaginile de mai sus nu polueaza deloc. 🙂
Va recomandam sa cititi si review-ul nostru pentru Renault Zoe, o masina 100% electrica.
ba polueaza, insa indirect. si inca foarte mult.
procesul de extractie al litiului nu e eco deloc, ci din contra
procesul de fabricatie al acumulatorilor nu e eco deloc (se folosesc materiale non eco, plastic etc)
incarcarea acumulatorilor se face de la priza, iar 60% sau uneori mai mult curentul e produs de arderea carbunelui, cam non eco.
practic se inlocuieste o sursa de poluare cu alta.
decat sa zicem ca sunt electrice eco si sa marsam cu asta, mai bine scoatem in evidenta alte lucruri, like, rapide, silentioase, safe, etc.
Voi ce parere aveti.
Daca ai pus la socoteala pana si plasticul folosit la acumulatori, care nu e eco, atunci tin sa amintesc si eu ca masinile pe carburanti fosili se alimenteaza de la benzinarii alimentate periodic de cisterne, care cisterne la randul lor se alimenteaza, ca sa poata face transportul, de la niste benzinarii, alimentate periodic de alte cisterne, samd…. Deci, poluare infinita! :))
Si nici n-am pus la socoteala ca cisternele au scris mare pe ele numele firmei, cu vopsea care numai eco nu e nici ea, tine cont!
La masinile clasice trebuie sa pui antigel si ulei dintr-o sticla de plastic, deci polueaza. Rafinarea petrolului se face folosind curent care ne-ai spus ca 60% nu e eco, deci polueaza. Te-ai gandit totusi ca e mai bine ca poluarea sa nu fie concentrata in orase, unde locuiesc milioane de oameni si urmeaza sa respire toate noxele masinilor, ci mai departe unde mai sunt si niste paduri ce transforma co2 in o2.
nu e eficient sa conduci masina veche. ca si cum ai electrifica o locomotova cu aburi.