Vineri am fost sa ridic Dacia Duster din showroom-ul Meridian Nord din Bucuresti. Dupa 6 luni de asteptare, micutul tractor a ajuns. Va ofer primele impresii, iar daca voi vreti sa aflati ceva in mod special, o sa va ofer toate informatiile.
Pentru inceput cateva pareri scurte. O sa fac drumuri mai lungi cu ea, o voi scoate si in teren accident si revin atunci cu mai multe impresii, sa vedem cum se comporta in timp. La fel, daca vreti informatii mai detaliate despre un anume lucru, imi ziceti in comentarii si revin.
Pana una alta, Meridian Nord s-a descurcat excelent. Masina a ajuns repede, consilierul lor a fost foarte de treaba si am tinut legatura in permanenta. M-a sunat sa-mi spuna cand a iesit masina din uzina, mi-a dat seria VIN inca de prin august si a avut grija ca masina sa-mi fie livrata „tipla”. Asadar, recomand.
Masina este asa cum o stiti si voi. Sunt pe toate strazile. Este un Prestige, deci echipare de top, 1.5dCi de 115 cai si 260Nm, cutie manuala 6+1 trepte, 4×4, are AdBlue si cateva optionale, cum ar fi cotiera, keyless entry/go si niste USB-uri prin spate.
Stai bine in masina, pozitia la volan este buna, inalta. Parbrizul parca prea ingust. E lung dar ingust. Te obisnuiesti. Scaunele sunt bune, confortabile, mai bune decat iti poti imagina.
Plastic peste tot. N-au ratat nimic. Macar volanul este din piele. Dar este un plastic dur, usor de curatat si rezistent in timp. Acelasi plastic il regasiti si pe masini nemtesti moderne, inclusiv Golf 8.
Am facut 3 clipuri, le gasiti mai jos. O sa mai fac 1-2 cu mai multe detalii ca mai sunt lucruri de spus. De exemplu, farurile sunt impecabile. LED-ul de pe faza scurta este fantastic, bate bine.
Boxele sunt wow! Duduie muzica in masina asta. Sunt masini de 30-40k cu sisteme standard mai proaste decat asta de pe Duster.
Consumul pana acum e bun. Am scos un 7.3 prin oras in prima parte a zilei si un 8.6 mai tarziu. Masina se infinge, dar cutia de viteze este scurta si mesteci mult in ea. Treapta 1 este enervant de scurta si trebuie sa pleci cu a doua de pe loc. Asa zice si in carte.
Este antifonata bine, silentioasa prin oras. La drum lung n-am iesit inca. Va spun mai tarziu cum e.
Ce vreti sa aflati in mod expres despre ea?
Felicitări pentru achiziție! Dacia a evoluat foarte mult cu noile modele. Am avut ocazia sa conduc la drum lung și prin oraș noul Duster și noul Sandero. Am rămas plăcut impresionat de ținută de drum, confort. Pot sa zic pentru prima data ca Dacia e un brand european auto cu totul la zi, foarte puține compromisuri mi se pare ca au făcut la ele, ținând cont totuși de latura low budget a brandului. Sa te bucuri de mașina și km cât mai mulți fără incidente.
Brand european auto cu totul la zi??
Nu te supara…nu ai condus numai Dacia la viata ta.
Sunt in Germania si ma gandesc daca sa achizitionez un astfel de model…multi nemti il prefera…
In Germania pretul de achizitie al uneia benzinare pt ca diesel nu prea mai cumpara lumea este la motorul de 1400 de 24500 euro…..si din pacate pe benzina nu se fc motoare mai mari…
Eu am un benzinar 1.3 cu 150cp și sunt foarte mulțumit, când bagi piciorul se duce rachetă, adică te ajută mult în depășiri,are cutie automată și am așteptat 5 luni cu comandă dată în Februarie ! Consumul mixt este în jur de 6 dar nu zbor cu ea,merg decent ! Aș fi dorit un Jogger dar nu are cutie automată !
Consumul cam mare la un motor 1,5 dci în oraş ,cred că pe autovie va fi în jur de 6l %,,,nu vreau să-mi fac reclamă dar am un mazda cx5 motor 2.0 benzină 165cv iar consumul este de 7-8 l% în oraş s-o stăpâniiți sănătos
Spune-ne despre preț și cum ai negociat. Ma așteptam să vină în 2022 cu noua siglă sincer. Ce alte opțiuni mai aveai de luat în calcul? Se poate pune cârlig pe ea? Cum sunt ușile, suna a gol când bați în ele? De ce motorul ala și ce alte opțiuni mai aveai? Sunt foarte interesat și eu de mașină pentru părinții mei.
Daca iti vei configura masina direct pe site-ul Dacia, o sa vezi ce motorizari si optionale ai. De negociat nu se poate, marja este prea mica. Mi-au dat un 250 euro discount. Mi-am luat un tichet rabla si a iesit pe la 22.600 euro. Carlig se poate pune si o sa pun, e optional si se monteaza ulterior, nu vine de fabrica. Nu am batut in usi ca nu ma intereseaza asta, dar cand le inchizi se aude bine, a plin. Am ales 1.5 pentru ca il am si pe Megane 3 din 2015, un motor renumit pentru consum si fiabilitate. 1.0 GPL n-am vrut ca e in trei pistoane si e chinuit, iar 1.3TCe de 150 de cai era urmatoarea alegere, dar repet, am mers pe 1.5 pentru istoria lui de peste 20 de ani in grupul Renault.
Si nu a venit cu noua sigla pentru ca in momentul in care am facut comanda, nici macar nu era anuntata. Abia acum daca faci comanda o sa primesti modelele cu sigla noua.
Treapta 1 e pentru teren accidentat că altfel mănânci ambreiajul in câteva luni de mers la pescuit
Eu am luat-o pentru pescuit ……sa merg numai pe treapta 1 lanpescuit sau cum ? Mersi
Treapta 1 are rol de reductor. Adica iti ofera putere mare/cuplu dar viteza mica. Te ajuta sa urci rampe abrupte sau sa iesi din noroaie. Daca esti in astfel de situatii folosesti treapta 1, daca nu, pleci cu a doua.
Sa o stapanesti cu bine si succes ! Am avut si eu Duster 1 PH2 1.5 dci. Eu nu pot sa zic ca am fost multumit de ea – am gresit teribil ca am luat diesel (desi din ce-mi aduc aminte nu aveam la momentul ala varianta de 4×4 cu benzina – poate gresesc). Mi-a picat bateria la 2 ani dupa ce am luat-o (nu am reusit sa ma inteleg cu service-ul ca nu e normal asa ceva, si am platit o groaza pe una noua – ca e EURO 6 cu start-stop). La 2 luni dupa ce a iesit din garantie, mi s-a ars un injector si 2 erau semi-infundate. Le-am curatat pe toate si reparat pe cel cu ars … la 1 an dupa, un alt injector s-a infundat. Am mers foarte putin cu masina asta, si am tot auzit comentarii de la diversi ca dieselul trebuie umblat, ca trebuie dus mereu pe drum lung, etc … eu zic ca Dacia nu sunt in stare sa faca masini fiabile.
Sper ca nu o sa ai probleme si ca am avut eu ghinion. Acum am o Mazda CX-5 pe care sper sa-l tin toata viata (stiu ca e altceva, dublu la pret, dar e o placere sa o conduci, fata de Duster care mereu mi s-a parut doar ca ma mergea, dar nu cu placere).
Adevarat!!!
Mazda infinit peste Duster!
Ai dreptate cu, caligatea dacia in ultul timp. La munca am avut in ultimii ani docker 1.5 dci. La ultima masina am avut numai probleme. In primii doi ani a stat vreo 2-3 luni doar in service. Noi avem masina la schimb daca are probleme, dar daca este a ta, nu poti astepta cu lunile sa o repare.
O dezamagire totala.
Motoarele Renault sunt folosite și de Mercedes !
Eu am avut Logan 2007, MCV 2014 și acum Duster 2022, este adevărat toate pe benzină,excelente,nicio problemă, doar bateria la MCV a murit după 1 an și câteva luni dar bateria este garantată doar 6 luni,sau așa era atunci ! În rest nicio problemă și am mers vreo 220.000 km cu 1.4 Logan, peste 160.000 cu MCV așa că nu pot spune ceva de rău despre Dacia,ca dovadă că am ales tot Dacia dar tractorasul de Duster !
Asa este,dacia Renault sunt niște porcarii de mașini,plasticaraie multă,sonorizare proasta de calitate,e jale și sunt foarte scumpe raport calitate preț
Felicitari pentru achizitie.
Sa te bucuri de ea, o viata cat mai lunga si fara probleme.
Era interesant daca era Noul Duster Journey+ dar asa ce poti sa mai spui nou despre o masina care urmeaza sa fie sau a fost deja scoasa din fabricatie? Sper ca au avut o promotie de final de gama si ai prins un pret bun. S-o stapanesti sanatos.
Să o stăpânesti sanatos!
Am luat in 10.08.2022 un Sandero Stepwai din 2019 cu 27000 de km. ! Full ….de 0, 9 TCE. Am avut emotii ….. In exact două luni de zile masina asta a urcat și coborat la 2000 de m. la 1500 de m. 1000 de serpentine , a facut peste 1500 de km. pe autostradă la peste 34 de grade . Astazi am facut Transalpina banateana și alți 300 de km.
Oameni buni in această mașină te simți minunat, comfort, viteză, sprint, audio excelent, consum cu serpentine urcate și coborate…. 5,4%!
FELICITĂRI DACIA!!!
Corect,eu am avut un MCV cu 0.9 și am fost extrem de mulțumit,am făcut cam 165.000 de Km în 8 ani,o mașină adevărată cu tot ce ai nevoie și care nu mi-a dat nicio problemă !!
Felicitări pentru achiziție. Sa o stăpânești sănătos și fără evenimente rutiere și tehnice.
Am și eu unul dar pe benzina. Nimic de reproșat, se comporta asa cum ma așteptăm.
Am însă o întrebare, în treapta a șasea, la turație între 1800 și 2000,are un zgomot mai de „polizor” sesizabil cu audio oprit?
Aceeași mașină o am și eu. Diferența este că are accesorizare mai redusă fiind Comfort cu keyless și MN Android.
Pentru prețul de 20000 € este o mașină proasta.
La 20000km s-a constatat la reprezentanta că pierde ulei pe la palier și baie ! Tot atunci am constatat că luminile nu mai funcționează pe automat (a aparut și mesaj in CB). Toată tevatura cu remedierile s-a întins pe aproape 1 luna.
Da mesaje false referitoare la presiunea in pneuri dar atunci când ai până nu avertizează nimic.
Este o fericire când ți se afișează corect nivelul combustibilului. De cele mai multe ori nu se resetează la efectuarea alimentării.
Mesaje false referitoare la sistemul antipoluare. Mi s-au replicat că pot circula fara grija fiindcă nu este nici un pericol: „așa face toate” !
Caroseria ? Ce sa mai zic… Crăpături la îmbinările aripilor spate cu plafonul.
Cheder extern fata dreapta ros de ușă.
Praf, apa și noroi (mult!) în stânga spate (între oala amortizor și roata de rezerva până sub bancheta). Am descoperit lipsa masticului la îmbibarea oalei amortizorului cu contraaripă – cârpit de mine cu niste mastic Ryno.
După intervenția la motor (s-a demontat cam 60%din compartiment) s-a instalat un zgomot de tinichele de te zgârie in urechi.
Am uitat sa spun că mașina pe care o cumperi este întotdeauna un model expirat de cel puțin 2 ani in punctul de vedere al softului din MN. După părerea mea, un dealer seros, nu ca Meridian Sud, era obligat să-ți livreze mașina cu toate actualizările facute. Poate nu oricine are la îndemână un PC sau un laptop sau abilități de utilizare.
Clientul nu este informat corect despre cauzele și pericolele pe care mesajele CB i le dau. Totul este in dispreț față de client, din păcate.
Service „tip DACIA a la România” !!!
Eu vă sfătuiesc să nu cumpărați aceasta mizerie de mașină. Exista variante de SUV mult mai rentabile. Eu unul regret alegerea.
Coane, si cum dracu’ numai tu esti asa „destept” dintre toti cei care folosesc masina asta si mai esti si atat de pretentios? Te-ai nascut cumva in puf de papagal, sau habar nu ai despre ce vorbesti? Doar te bagi in seama!
Sau ai rupt masina in doua din prostie, si acum, in loc sa recunosti ca esti habarnist la condus, spui ca masina e de vina?
Eu de 18 ani folosesc numai Dacia, inca de la primele Dacia Logan, si am fost mai mult decat multumit; si am umblat prin toata tara cu ele!
Sa o stapanesti sanatos! si sute de mii de km fara incidente!
Cum sta in viraje fata de Megane, stiu ca sunt din alta clasa, insa iti poti face o opinie.
Cele bune!
Eu mi-am luat aproximativ acelasi nivel de echipare in 2018 si am dat 17 500 de Euro.
Cel mai fericit am fost cand am reusit sa o vand acum 6 luni si am reusit sa recuperez 16 000 pe ea. In aproximativ 4 ani am schimbat urmatoarele: un motor complet, 3 cutii de viteze si inca un ECU. Si a stat in service cam 4 luni daca ar fi sa adun zilele, in medie, o luna pe an.
Deci fiabilitatea a fost sublima, pacat ca inexistenta.
Dar asta nu e tot! Experienta cu dealerul (Serus) a fost absolut minunata, atat de buna incat am a trebuit sa le spun si celor de la ANPC si RAR. Multe din prblemele masinii erau tratate cu „Asa face toate” si o data am fost la reprezentanta pentru un schimb de ulei care nu s-a facut. Cum asa? Simplu! Am lasat cheia la receptie si cum nu am dorit sa merg pana acasa sa mai pierd 2 ore cu STB-ul am intrat in masina cu cheia de rezerva si am tras un pui de somn. Ceea ce m-a trezit nu a fost vreun mecanic sa imi spuna ca trebuie sa o bage in service, ci acelasi reprezentant care imi spunea, la telefon, ca puteam ridica masina ca au terminat de lucat la ea. De asemenea, cand am incercat sa fac ITP-ul la o statie independenta am avut surpriza sa pic testul de franare. Cand am fost sa remedieze problema ei au zis ca au testat si totul este ok si ca ar fi trebuit sa fac la ei ITP-ul. Am mers la RAR si au confirmat ca aveam o diferenta la franare de 60% pe puntea fata. Frumos asa! Abia cu institutiile statului pe curul lor s-au apucat sa remedieze situatia.
Mi-as mai lua Dacia? Niciodata!
As recomanda Dacia? Doar celor care au pasiunea autoflagelarii.
Ce am acum? Mazda CX-5. Ce regret la ea? Ca nu am luat-o in 2018.
Da-mi voie sa nu te cred. Povestea asta cu dormitul in masina o aud de 5 ani de la persoane diferite.
Serifule cine te plateste sa faci antireclama masinilor Dacia?
Cumva ai luat si bani de la Mazda ca sa ii faci reclama in defavoarea Dacia?
Ca mie asa mi se pare ca faceti toti astia de pe aici care vorbiti de parca Dacia ar fi ultima masina, iar Mazda ar fi superregina masinilor! Chair daca acea Mazda e luata la mana a 7-a!
Bună ziua ,în primul rând ,s-o stăpâniți sănătos ! Toată lumea vrea una ,alta dar nu spune nimeni despre sistemele de siguranță. Având în vedere că tabla ei este cum este ,câte airbag-uri are tipa ? Mi se pare foarte relevant să ai 2 față ,spate cât se poate și lateral să aibă cortine.. Pe fiecare parte ,ambele geamuri.
Mașina se înfinge???
Du-te bă țărane la școală!
Cum e treaba cu pornirea direct in treapta a doua? E specifica Duster sau e valabil si pentru alte modele Dacia?
Doar la Duster. Pentru ca treapa 1 este un fel de reductor, sa poti iesi din noroaie. Iti da multa putere. In oras nu te ajuta, prinzi 10 la ora si dai a doua si te mai si baga in scaun. Zice si in manual sa pleci cu a doua.
Stie cineva cand livreaza Dacia noul Journei + ?
Deci :fara deci……Journey+ 2023 dupa ce vine seria de sasiu(cam o luna),se prepara in aproximativ 5 luni……
Daca trecem la subiectul de ce Dacia?….vorbiti cu diversi posesori de la diverse marci si incercati sa abordati pe cei care au dat peste 30.000 de euro pe masini noi…..eu va spun de tata …..nu specific marca sa nu para reclama sau antireclama: 63.600 mii euro,nu top dar cam tot pe modelul cu pricina…SUV…dupa 3 luni pica un senzor,se deregleaza consumul…inlocuit in garantie…..peste alte 3 luni pica cutia….masina cu 7200 de km atunci ,subtire……..inlocuita in garantie….aaa am uitat sa specific model 2021 NOUA …..dupa ce implineste 100.000 ghici: s-a rupt distributia a clacat…..serios……dupa 2 luni de cercetari si analize se repara in garantie…..acum in 2023 masina are 53.000 km reali zic ca este al lui tata….noroc ca este in garantie ca…..a picat din nou distributia….so: nimic nu mai este ce a fost .
Pentru baietii „destepti” de pe-aici: masina asta este foarte cautata la Germania; de aia unii „nu mai poate” si isi dau ochii peste cap sa o descrie ca fiind cat mai proasta; ‘e disperati” ca le-a luat-o inainte Dacia.