Dacia a anunțat anul trecut lansarea unui nou model, lucru care a generat destulă agitație pe piața auto internațională. Aste pentru că Dacia Spring va fi primul model electric al uzinei de la Pitești, iar prețul ei urma să fie mai mult decât accesibil.
Ei bine, de azi e oficial – din 20 martie, producătorul român deschide online precomenzile pentru versiunea Comfort Plus. Aceasta va fi disponibilă la prețul de 18.100 euro (TVA inclus), iar livrările sunt programate pentru luna septembrie. Versiunea Comfort, cealaltă echipare Spring, va costa 16.800 euro (TVA inclus), dar nu va fi încă disponibilă. Folosind programul Rabla Plus puteți beneficia de discountul de 10.000 euro oferit de stat pentru achiziția ei.
Nu știu voi, dar eu sunt cu un ochi pe ea, pentru că la prețul final care rezultă practic iei o mașină nouă electrică la valoarea unui second hand pe benzina/motorină. Să zicem, un Hyunday de prin 2013!
Dacia Spring va fi disponibilă, în trei variante de culoare: Kaoline White, Cenote Blue și Lightning Silver, urmând ca, ulterior, să apară si o a patra – Goji Red.
Vă reamintim că noua Dacia, are 44 CP, viteză maximă 125 km/h, autonomie WLTP 225 km și WLTP City 295 km, încărcare până la 30 kW DC, Android Auto și Apple Carplay, aer condiționat, faruri automate, 6 airbag-uri, limitator de viteză, frânare automată și alte dotări. Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 km pentru vehicul și de 8 ani sau 120.000 km pentru bateria electrică.
Toate articolele noastre despre Dacia Spring pot fi găsite aici.
Daniel Bis a zis
De fapt Rabla este de 6.500 lei + Rabla Plus 45.000 de lei pentru electrice (posibil chiar 47.000 de lei, conform unor surse)
Deci in total 6.500 lei + 45.000 lei = 51.500 lei = 10.541 Euro
Dar nu se va putea deduce decat maxim 50%, adica maxim 9.050 Euro (44.212 lei), asa ca nu conteaza daca sunt 45.000 sau 47.000, iar Rabla este complet inutila in acest caz.
Dar trebuie sa tinem cont ca:
– este o masina de oras (asta nu inseamna ca nu poti face si extraurban cu limitarile inerente ale bateriei)
– autonomia va fi in realitate mai mica, intre 150 – 200 km, depinde de viteza, vreme si greutate totala (masina + pasageri + bagaje + benzina din rezervor)
– maxim 4 pasageri (incovenient pentru familii mai mari sau TAXI)
– garantia de 3 ani sau 100.000 km mi se pare foarte mica la ambele (as fi mers pe 5 ani si 150.000 km sau chiar tot 160.000 km)
– garantia de 120.000 km pentru bateria electrică, la fel, mi se pare cam mica, desi nu cred ca merge cineva 15.000 km/an cu asemenea masina, poate doar la TAXI (as fi mers pe 160.000 km, adica 20.000 km/an), cea de 8 ani este la fel la toti). Cine nu a citit pana la capat sau printre randuri o sa sara in sus ca benzina nu are ce cauta la o masina electrica
Victor a zis
da, foarte important de luat in calcul greutatea benzinei din rezervor 🙂
Daniel Bis a zis
Cred ca am facut o greseala: deducerea de maxim 50% se aplica doar la voucherul Rabla Plus, adica 45.000 lei = 9.211 Euro, aproximativ exact 50%.
Acum se explica pretul, nu are legatura cu costurile, ci mai degraba cu limita voucherului.
Practic pretul ar fi de 9.050 Euro – voucherul Rabla de 6.500 lei/1.330 Euro = 7.720 Euro.
Un pret foarte bun pentru o masina de oras pentru munca/scoala/cumparaturi si pentru Taxi, sharing si livrari de orice fel.
O sa se umple capitala de Taxi si livratori cu Dacia Spring.
Vlad a zis
De vazut cat scoreaza la testele Ncap. Fratele Renault Kwid are 0 (din ce stiu)….
Cristian Răducă a zis
Din cate stiu, Kwid ”scoreaza” 2 stele
Vlad a zis
Nu stiam, merci de info. Cat despre „scoreaza”, defect din timpul facultatii rezultat in urma interpretarii testelor psihologice (am simtit ironia ghilimelelor).
Bogdan a zis
Renault Kwid este facut pentru piata indiana (celebra de altfel pentru masinile ce iau 0 stele la crash test), nu are airbag, nici ABS, structura de rezistenta e mai slaba etc , deci nu il poti compara cu ce vine la noi. Masina a avut deja un upgrade de siguranta cand a fost adusa in China ca Renault K-ZE, iar acum a fost adaptata la normele de siguranta europene.
alin a zis
prea frumos ca sa fie adevarat.. si totusi un sedan/hatch pt oameni normali de ce nu fac?
Daniel Bis a zis
Poate pentru ca noi nu suntem … normali?! 😛
Piuir a zis
Cred ca preturile sunt ridicol de umflate. E totusi o dacie low quality, sicriu pe roti ca orice logan. Nu am unde sa o incarc oricum, dar si daca as avea, tot nu am fost convins de masinile electrice. Momentan. Luati in calcul faptul ca muuuulta energie electrica produsa nu e verde, implicit cotetzul cu pret piperat nu e verde… e maroniu as spune. Dar un tesla as testa…