Am testat de vineri pana astazi noul Skywell ET5. Urmeaza si review-ul in curand. Dar pana atunci vreau sa va spun cum sta treaba cu alimentarea in Bucuresti si de ce consider ca nu mai este deloc rentabil sa mergi cu electrica.
Despre masina vorbim intr-un alt articol. Pana atunci o sa ma plang de statiile de incarcare din Bucuresti. Pentru ca in aceste zile am crezut ca imi blestem zilele.
Nu sunt impotriva masinilor electrice, ba din contra, mi-as luat si eu una, doar ca in Bucuresti este un dezastru si nu merita deloc sa mergi cu o masina electrica. ESTE DOAR PAREREA MEA!
De ce?
Sunt extrem de putine statii ce permit incarcarea gratuita
In principal sunt cele de la Lidl, Kaufland si Penny. Sunt 5 statii Lidl in Bucuresti, 3 statii Kaufland, o statie Engie pe Preciziei si o statie la Penny. Ma refer strict la cele care ofera si CCS si sunt gratuite. Statiile care ofera doar Type2 sunt mai multe, dar incarcarea este extrem de lenta si nu sta nimeni sa incarce acolo. Din cele 10 statii gratuite cu CCS, functioneaza doar 7. Cele de la Kaufland nu mai sunt fuctionale.
Si nu in ultimul rand, cele care au ramas functionale si gratuite sunt limitate la o ora de alimentare sau chiar 30 de minute sau doar cat timp magazinul este deschis. Daca vrei sa alimentezi la un Lidl dupa ora 22:00, nu mai poti poti.
Sunt 16 statii gratuite cu CCS in Bucuresti si Ilfov si in total sunt 57 daca le punem si pe cele cu Type2. Dar repet, cele cu Type2 nu sunt in cea mai buna forma. In loc de 22kWh unele masini trag doar 2-3kWh, altele maxim 10kWh. A incercat o Tesla Model 3 sa alimenteze la un Type 2 si ii tragea cu 3kWh de la Lidl.
Celelalte statii care nu sunt gratuite sunt foarte scumpe
La o masina cu o baterie de 73kWh sa faci „un plin” te costa destul de mult. Am platit 53 de lei pentru 24kWh la o statie MOL din Militari. Am stat 40 de minunte pana cand masina a ajuns la 95% si am plecat. Daca as fi stat sa fac plinul as fi platit in jur de 160 de lei. Mi se pare destul de mult. Si de 150 lei sa merg doar 250km….nu mi se pare combinatie.
Trebuie sa prinzi si loc
Sunt multi posesori de electrice in Bucuresti. Am stat „la coada” o ora ca sa-mi vina randul sa alimentez la un Lidl. Dupa ce m-am pus eu la incarcat (erau doar 2 prize, un CCS si un Type2 si toata lumea voia la CCS) s-au mai adunat inca 5 masini! 5 masini asteptau ca eu sa termin de incarcat masina.
Nu toate statiile iti spun cu cat incarca
De exemplu, la Ikea nu iti spune cu cat trage masina si te trezesti ca stai degeaba. Am patit eu. Am stat 2 ore in Ikea si masina s-a incarcat 2%. Pai mai stateam daca stiam? In schimb, Lidl iti spune cat % are masina si cu cati kW incarca.
Statiile se defecteaza cand au ele chef
In 2 zile mi s-a intamplat „sa stric” 2 statii. Sambata am alimentat la Lidl de pe Salaj si duminica nu a mai mers. Toti cei din zona s-au mutat la Lidl Ferentari…La fel si cu o statie MOL de pe Pallady unde dupa 10 min de incarcare s-a oprit statia. Dupa 15 de min stat in telefon cu reprezentantii statiei mi-au spus ca este defecta si ca asteapta o piesa de schimb. Minunat. Am platit cele 10 minute si m-am dus la MOL-ul din Militari unde am cheltuit cei 54 de lei mentionati mai sus.
Prea multe conturi si aplicatii
Cautam diverse statii unde sa alimentez intr-o seara. Si am umblat pe la vreo 4 statii pana sa dau de una care ma lasa sa-mi fac un cont. Toate imi cereau sa instalez aplicatia lor si sa-mi fac un cont. Trebuia sa completez CNP, adresa, numar de telefon, nume si prenume, modelul masinii, grupa de sange, cate fire de par am in cap si la ce ora m-am nascut. Multe nu ma lasau sa-mi fac cont, primeam diferite erori. O tampenie….Am pierdut in jur de 15 min la fiecare statie pana am cedat. Era 1 noaptea, unde sa alimentez de urgenta?
Iar la EVConnect (parca la Penny sunt astea) trebuie sa bagi minim 100 de lei in portofelul electronic din aplicatie ca sa incarci.
Si la MOL iti retine 40 de lei pentru fiecare sesiune de alimentare si primesti banii inapoi dupa cateva zile. Sunt ca o siguranta. WTF!!!
Statiile Tesla nu mai functioneaza
Nu stiam asta. Mi-a confirmat ieri un proprietar de Tesla. Sunt cele din Promenada si sunt inchise. Probabil doar temporar pana schimba niste cabluri, dar tot nu e ok. Mi-a spus ca sunt inchise de ceva timp. Dupa ce ca sunt atat de putine….
Si uite asa sta treaba in Bucuresti cu statiile electrice. Vrei sa incarci gratis? Esti limitat de programul magazinului (Lidl, Penny), esti limitat la 30 de min sau o ora, esti limitat la puterea de incarcare si trebuie sa stai la cozi.
Vrei sa alimentezi repede si oricand? Platesti. Si platesti un plin de curent aproximativul a 20 de litri de motorina. Si cat mergi? Putin…si alimentezi si des.
Concluzia?
Nu am o concluzie clara pentru ca nu inteleg ce se intampla. Pana acum nu era asa si erau multe statii gratuite. Asta era si ideea, nu? Sau ok, platesc, dar sa nu ma coste cat motorina sau benzina.
In Austria erau statii electrice la tot pasul. Te impiedicai de ele, iar cele Tesla sunt la tot pasul. Daca nu eram si eu cu Darius poate nu credeam…Gasiti vlogurile la el pe canal.
Am avut noroc ca am incarcat bine la Lidl Salaj si Lidl Ferentari, gratis, si am prins si loc. Vineri cand am luat masina am stat 2 ore in Ikea degeaba si s-a incarcat doar 2%. M-am mutat la MOL-ul de langa unde a mers doar 10 minute si s-a oprit. Mi-am incercat norocul cativa metri mai in fata la EnelX unde pe Type2 nu cred ca incarca cu 1kWh la cat de greu mergea, iar CCS-ul nu functiona. M-am dus spre casa (Rahova) si am oprit la Penny Bragadiru unde imi cerea sa instalez o aplicatie. Primeam eroare cand incercam sa-mi fac cont….De acolo m-am dus la MOL in Militari unde am incarcat 40 de min cu 54 de lei. Atata alergatura…
A doua zi am alimentat seara la Lidl Salaj, iar duminica am stat o ora la Lidl Ferentari ca sa-mi vina randul la priza si inca o ora ca sa alimentez.
O sa vina si review-ul la Skywell ET5 in curand. Este o masina foarte interesanta si are multe de oferit. Si la cat costa s-ar putea sa fie un best buy pentru cine vrea un SUV serios.
alin a zis
ei na! in cateva zile vrei sa devii stapanul prizelor? dupa cateva luni de utilizare poate…
in primul rand electrica nu e egal cu milogeala. stai la casa, alimentezi in curte. stai la bloc, alimentezi la servici, cumparaturi, daca parchezi langa bloc scoti firul pe geam..
si la vot ceri sa ai prize peste tot. dar stai, in sectorul 1 nici gunoiul nu se ia..pt ca prea multi votanti „iluminati”..
Mihailewcu a zis
Dar de ce tot vorbesti de statiile cu curent gratuit? Ti se pare asta o normalitate? De ce sa-ti plateasca tie altcineva curentul??
Geoo a zis
Cât ajunge costul/100km la electrică??
Cum se prezintă stațiile de încărcare cu plată, coadă și la alea sau ca niște români adevărați căutăm doar mocangeală?
Până acum râdeam de ăștia cu diesel care alimentează de 50 lei și abia când ajung pe roșu,dar acum o să râd de ăștia cu electrice care stau la prize gratis că e scump curentul.
Cristian Răducă a zis
Asta e ca in bancul ala cu romanul care se mira ca lumea zice ca s-a scumpit benzina, ca el tot de 50 lei pune. Imi aduc aminte ca am imprumutat o masina de la un var taximetrist si ala se mira ca eu fac plinul!
Marius M a zis
Daca se mai scumpeste energia numarul statiilor de incarcare gratuita va fi egal cu numarul pompelor cu benzina gratuita, adica zero.
Piuir a zis
Eu am zis ca e cam frectie cu electrica… stiu ca diesel polueaza rau, dar momentan…. Nu prea vad alternativa viabila la acesta. E parerea mea de om care sta la pompa 5 minute si merge aproape 1000 km pe urma fara sa beleasca ochii stresat la “cat mai pot merge pana fac pana prostului”. Faine electricele… dar asa de fantezie si nu te poti baza pe ele. Momentan.
Costi a zis
Oau, ma cam surprinde gândirea asta….rentabil. 1 la mana, îți scăpa complet contextul mon chere. Suntem in plina criza energetica și tu vrei curent moca în tara saraca. 2 la mana tu dai zeci de mii de euro pe un suv electric și vii cu mocangeala, ok ramai la diesel și scoate banu ca nici acolo nu e moca gazu. 3 la mana, asta cu incarcatul moca este doar temporara pt grăbirea adoptării ev-urilor. Asta o sa fie deosebit de interesant la noi în tara unde infrastructura energetica e praf. În cele din urma va trebui sa plătești ce consumi cum e și normal
Razvan a zis
1. nu gratis, dar măcar mai ieftin decât benzină/diesel. n-am de gând să plătesc 50k EUR pentru o mașină care îmi aduce multe bătăi de cap și niciun avantaj.
2. infrastructura electrică din România e foarte bună, dar nu pentru mașini electrice. Nicăieri în lume nu e. Când în marile orașe încep să apară blackouts din cauza aparatelor de climatizare e clar că n-o să poată încărca toată lumea mașini electrice.
3. să vezi devalorizare la mașini electrice. peste 10 ani de abia dacă o să mai iei 5% din cât ai plătit pe ea.
Opiniile de mai sus vin din perspectiva cuiva care nu e pasionat de mașini. Pentru mine mașina e doar o unealtă, nu ceva de care să am grijă constant.
ND a zis
1. sigur e mai ieftin, in timpul in care s-a scumpit curentul s-a scumpit si benzina/motorina.
1.a. masina electrica nu are cum sa aduca batai de cap suplimentare, avand in vedere ca are cu 99% mai putine piese decat una pe motor termic, implicit mai putine piese care se defecteaza.
1.b 50K, sure, dar primesti un bonus valoros din partea statului deocamdata.
2. infrastructura electrica nu e buna. dar ce ar fi sa ne incarcam masinile acasa? Da, nu ai cum acasa, nu e pt tine masina. I-ati Hidrogen ca de ala ai acasa.
3. cre ca…
Tocmai nefiind pasionat de masina, electrica iti da mult mai putine batai de cap.
șofer a zis
Mai lăsați mocangeala,, scoateți banii din buzunar, dacă v-ați luat electrice.Parerea mea nu asta e viitorul.al electricelor…tot ceva pe combustibil… sintetic aș zice….
Gabriel a zis
Voua va ramas in cap doar chestia cu incarcarea gratuita? Nu asta era ideea, am zis clar in articol CA PLATESC pentru curent! Dar nu sa platesc pentru el cat as da pentru motorina. Ca atunci nu mai e nici o afacere.
keloo81 a zis
You are missing the point: daca toti mergem cu electrice, nu mai respiram aerul si asa foarte poluat al capitalei.
V-ati gandit vreodata cati ani din viata ne costa poluarea din aer?
Daca un medic v-ar spune sa va mutati in alt oras pentru ca asta v-ar prelungi viata cu 5-7 ani, ati face-o?
Cand ai 20 de ani te doare la banana de sanatate, dar ia intreaba unu’ cu astm sau alte boli cronice ale aparatului respirator ce parere are, ar vrea electrice prin oras sau diesel?
Robert a zis
@keloo, daca stai intr-un oras modern poate mai are rost. Dar atat timp cat stai in ro, unde langa orase ard gropile de gunoi, cetul arde carbuni pentru termoficare, dezvoltatorii construiesc haotic si traficul greu trece prin orase pentru ca nu avem centuri sau autostrazi, poti tu sa elimini toate masinile, ca tot aer poluat ai.
Sa nu uitam inceputul pandemiei cand bubuiau senzorii de poluare in bucuresti desi pe strazi nu mai circula nimeni.
Gigi a zis
Stai sa dispară mașinile clasice sa vezi cât va costa curentul 🙂
bogdan magnificul a zis
Man, daca vrei să vorbești de costuri, trebuie să îți aduni un pic gândurile și să fii organizat. Dar nu ai vrut, pentru că nu îți dau calculele un rezultat convenabil și nu mai aveai motiv de rant. Deci o electrică in oraș papă 25kWh/100km (+/- in funcție de diverși factori, dar 25 e o mediie corectă), deci la un preț maximal de 2 lei/kWh, ai un cost de 50 lei/100km. Dar in pozele tale am văzut costuri ai de 1.3lei la AC station. Adică 32 lei / 100km. La Diesel, in orașare, sugi lejer 10l/100km, deci 65 lei… Hai și cu 8/100 dai 52 lei, mult peste 32 lei cât e minimul de pe curent. Am considerat 6.5 lei litrul de motorină.
Robert a zis
E bine ca se mai trezeste cate cineva sa spuna ceva destul de evident. E varza partea de incarcare la noi. Un amic se chinuie cu un phev sa il mai traga la prize prin iasi. Pamant. Si consum peste dieselul vechi de 1.5. Daca stai la casa e perfect. Daca stai la bloc adio. Mi se pare o idiotenie sa stai la cautare de prize sau sa astepti cate 2 ore pe nu stiu unde, in loc sa stai cu familia sau sa te relaxezi.
Daca vrei sa fii eco ia un benzinar euro 6 cat mai nou si rezolvi problema. Multe din ele au si consum decent. Atat timp cat nu vrei toureg de 3l. Un euro5+ intretinut are teava curata, ceea ce spune multe. Ca la noi lumea le anuleaza dpf si le cumpara cu sute de mii de km e alta poveste.
Ninu a zis
Dacă stai la casa incarcarea acasa te ajuta doar noaptea.si dacă ai trifazic durează ore multe pana se încarcă. Dacă ai drumuri de făcut ce faci? Îți trebe stații de încărcare rapide.si multe
alin a zis
poate sa coste si cat combustibilul, tot e mai eficienta si curata.
sa speram ca vor modifica in curand masurarea noxelor la itp. in vest deja se vorbeste..
si niste senzori in trafic ca in asia, iti trimit instant acasa amenda si te lasi de motorina imediat.
Piuir a zis
Vezi ca traim in tara in care “cererile online” se depun la ghiseu. Si ala fizic. Nu mai visa cu ochii deschisi. In romania inghitim mult fum negru de acum inainte pana sa ia cineva masuri. Oricum o facem doar impinsi de la spate de UE
Tomy Monto a zis
pfff.. ar fi vis sa ii umpla de amenzi.. sunt niste masini pe strada de iti vine sa vomiti numai cand le vezi ..nu vorbesc de ce scot pe „teava” .. dar na .. ei „stiu realitatea”, merg pe diesel .. „electricele nu sunt viitorul”.
inteleg perfect ca la bloc e greu, ca nu avem bani .. dar pe mine ma deranjeaza ca pun etichete in functiede needucarea si saracia lor.
Sper sa ii taxeze cat mai curand la impozite si norme!
Greuceanu a zis
Gabi, gândește-te că asta de întâmplă în condițiile în care s-au mai înmulțit puțin mașinile în București, când vor fi majoritare față de cele tehnice va fi un coșmar în cel mai direct înțeles al cuvântului pentru oricine nu locuiește la curte și nu are o mini stație de încărcare.
Mă amuză ăștia care spun că aceia care locuiesc la bloc încarcă mașina la serviciu. O inepție mai mare nu am auzit, păi ce serviciul fiecăruia este cumva societate de caritate sau credeți că are stații de alimentare pentru mașinile noastre?
Sau credeți că patronii ne permit să încărcăm mașinile(eventual și gratis) trăgând fire de alimentare de zeci de metri că suntem noi șmecheri? Sau credeți că toți suntem patroni de firme?
Nu există așa ceva, dacă locuiești la bloc va fi o imensă bătaie de cap cu orice EV. Mai ales în condițiile în care s-ar schimba proporția dintre acestea și actualele mașinii tehnice în favoarea celor electrice.
Problema rămâne incapacitatea tehnologică actuală a bateriilor care nu permite încărcarea lor full în 10 minute ca la orice alimentare cu combustibil fosil. Și autonomia destul de limitată care în condiții reale de utilizare este oricum mult sub ce declară producătorii.
Nimeni nu e dispus să piardă de peste 5 ori mai mult timp în medie la încărcare față de alimentarea unei mașini termice și nu va fi nici în viitor doar de dragul reducerii poluării.
E o realitate de care atât autoritățile dar și toți producătorii de mașini electrice vor trebui să ia seama mult mai serios.
Greuceanu a zis
Vorbeam despre mașini termice, nu tehnice.
Robert a zis
Astia cu incarcatul la serviciu sunt rupti de realitate. Cred ca toti lucreaza in pipera si au parcare cu bariera, pe cand 90% din angajati parcheaza unde apuca aproape de munca. Si chiar si in pipera sa fii, o sa fie capacitate de incarcare pentru 2-300 masini? ca toti vor vrea sa puna masina la incarcator. Vor trage statii la toti? ce costuri implica pentru o cladire de birouri? cat ar fi costul per kw acolo?
Empire a zis
Mie mi se pare normal ca au disparut statiile de incarcare gratuite. O sa dispara si restul cate mai sunt, sau o sa fie pline de taximetristi mereu. Curentul electric chiar costa 2 lei/kw la priza la unii, in functie de cum ti s-a prelungit contractul. La SRL-uri nu e hidroelectrica cu tarif de-ala mic. Pretul curentului a sarit in aer si nimeni nu mai vrea sa dea curent moca. Daca veniturile firmelor scad, ghici care e primul lucru care se taie de la finantare?
sly a zis
Prima oară scrie că ai stație de încărcat acasă și ulterior poți publica articolul acesta.
Gabriel a zis
Pe principul asta trebuie sa vorbesc cu Petrom sa imi faca astia pompa in curte. Ca de aia am diesel.
GERMAN Alexandru a zis
Incarcare gratuita si cu putere mare?! Sa fim seriosi, cine ar face asa ceva la costul de acum al energiei. Deci primele victime sunt masinile electrice. Cine are nevoie isi monteaza acasa si incarca cu maxim 2kw, si si atunci risca sa-si arda reteaua, pentru ca retelele de bloc nu suporta o asemenea incarcare pe termen lung si zilnica.
alin a zis
o gramada de romani stau la case. si o gramada lucreaza la firme unde pot pune prize. desigur, nu pe gratis in general(la multinationale ar trebui totusi).
daca apar cumparatori, firmele de energie vor instala statii peste tot, fiindca profitul lor va fi foarte mare, e in interesul lor.
Cosmin a zis
Mie mi-ar fi greu daca nu as putea sa incarc acasa, dar tot nu sunt de acord cu prezumtiile din articol 🙂
Citind si comentariile si raspunsurile, cred ca justificai o masina electrica din punct de vedere financiar atata vreme cat aduce o economia cat mai mare, cat mai repede pentru a amortiza diferenta de pret fata de o alternativa cu motor clasic; iar statiile gratuite sunt singura metoda pentru atinge acest obiectiv.
Acum cativa ani era valabil, dar acum nu mai este si e normal sa fii dezamagit daca aveaia asteptarea asta.
Daca vrei statie de incarcare la bloc vechi, se poate; nu poti face asta pentru toate masinile ACUM si in orice caz, fara birocratie, efort si stres nu cred ca ajungi acolo. Pe termen lung trebuie optimizata calea asta ca sa fie facuta la scara larga. Cu sprijinul autoritatilor, viziune etc – nici asta nu e usor si nu e fara efort.
In prezent as merge mai degraba pe scenariul in care pui masina la incarcat 4-5 ore pe type 2 in una din zile cat faci altceva si daca faci drumuri de 20-30Km/zi iti ajunge lejer o saptamana. Daca faci drumuri mai lungi, atunci probabil ca poti integra o sesiune de incarcare cat esti pe drum. iarna in 2 zile pe saptamana pt ca frigul cauzeaza ineficienta. Este o chestie de obisnuinta, care poate fi mai greu de acomodat daca nu ai deloc timp disponibil in rutina saptamanala sa incarci la statii publice. Si ceea ce am vazut pe pielea mea: este foarte greu de acomodat cand stii ca ai alternativa termica care sta pe dreapta asteptand cu rezervorul plin 🙂
Apoi, nu toate masinile consuma 73Kwh pentru 250Km, si nici acel Skywell nu consuma atat tot timpul anului. Am vazut ca nu are pompa de caldura ci incalzeste totul cu PTC-uri, asa ca iarna este mai ineficient. Oricum, este un SUV de clasa medie, probabil intre Tiguan si Touareg? Unele masini electrice de dimensiuni normale, chiar si cele ineficiente, consuma mai putin de atat, ca medie anuala.
Eu as zice ca te poti astepta la 40-50 RON/100Km ca o medie anuala daca incarci 100% la statii rapide unde costul este cel mai mare. Nu este o cifra atragatoare, dar pentru un caz relativ pesimist de utilizare mai pare dracul atat de negru?
alin a zis
apropo, bonus, poti citi carti de fizica si….alimenta gratis, like Tesla. 🙂 make energy free again!
Gigi a zis
Nu e nici un motiv să cauți mocangeala la stații gratuite.
Eu am o Dacie Șpring de 3 luni, pe care am dat 8.000 de euroi și de atunci n-am mai folosit mașina pe benzină din dotare
Nu incarc decât acasă, cu 0,7 lei/kWh (contract Hidroelectrica) și am consum mediu până acum de 12,5 kWh/100 km. Deci mă costă cam 10 lei la 100 km, față de minim 50 lei cât mă costa benzină, fără să mai pun la socoteală ulei, filtre, distribuție, injectoare etc.
alin a zis
bravo! un sofer model! trebuie facut articol acest comentariu.
Ninu a zis
Ok. Sa zicem ca ai 15% baterie și ai un drum mai lung de făcut acuma.ce faci? Și lasa benzinara din dotare
Cosmin a zis
Pot sa iti dau perspectiva mea: in circa 42K Km facuti in 2 ani cu masini electrice nu am avut situatia asta, dar vreo 28K Km i-am facut dupa ce m-am mutat la casa unde am libertate mai mare de incarcare.
In situatia descrisa de tine te duci la statia rapida cea mai apropiata, astepti 20-40 minute ca sa se incarce pana pe la 70-80%, platesti si iti vezi de drumul mai lung pana la destinatie. Timpul variaza in functie de masina, statie si temperatura exterioara.
Daca este un drum mai lung de 150-200Km, pe traseu planifici sa ajungi la urmatoarea statie de incarcare cu cel mult 20% si sa pleci de acolo cu cel mult 80% (pentru optimizarea vitezei).
Sunt prea putine statii de incarcare pentru a asigura flexibilitate maxima. La statiile cu plata este in continuare destul de liber, inghesuiala s-a accentuat la statiile gratuite.
Dar se vor aglomera si cele cu plata daca nu se inmultesc. Exista probleme reale, pentru care exista si solutii, unele la indemana altele mai de durata.
Charles a zis
Daca guvernantii ar fi bine intentionati ar gasi o modalitate sa determine benzinariile sa detina in permanenta baterii incarcate, astfel incat cand cineva vine cu un vehicul electric, sa inlocuiasca rapid bateria descarcata cu una incarcata (contra cost, desigur, dar la un pret de bun simt!), in loc sa stea cu masina la incarcat cu orele… Se poate dar nu se vrea! Interesele sunt altele si sunt DIABOLICE!…
Bogdan a zis
Am o Dacie Spring ca a doua masina. Am deja 2000 km cu ea si in ultimele 3 luni am mers de 3 ori cu cealalta masina (cate un weekend in afara Bucurestiului). Alimentez pe bucati de 30-40% incarcare/sesiune cand ma duc la sala (1h), cand ma duc la Lidl (daca prind loc) sau la piata. Nu e absolut niciun deranj, nu am asteptat niciodata sa se elibereze priza insa nici nu am vrut sa incarc gratis. Pentru 2000 km am platit in total cam 300 ron
As spune urmatoarele concluzii:
– pentru oras, masina electrica e de vis – consuma putin, parcare gratis, transmisie automata, etc
– pentru drum lung – NU (consumul e mare la viteze mari, chiar peste echivalent termic si autonomia scazuta plus disponibilitatea punctelor de incarcare rapida redusa si costuri mari / kwh)
Mari a zis
iti iei un grup electrogenerator dar din acela cu motor diesel. il pui in portbagaj si cand ai nevoie iti incarci bateriile… cred ca o sa ai loc si de una-doua canistre de motorina
Citizen a zis
Masina electrica este si va fi multi ani un simbol al statutului social orice are spune fanii lui musk sau politicienii care se caca pe ei ca salvezi planeta cu electricul
Ionut a zis
Pacat, lumea se gandeste sa cumpere masina electrica crezand ca merg gratis….nu este despre asta vorba. Iar statiile DC le folosesti cand esti in tranzit sau daca ai urgente, in rest incarcat acasa sau la birou.