Ford Otosan a anunțat că primele vehicule electrice fabricate în România au fost expediate către clienții europeni ai companiei.
Modelele complet electrice Puma Gen-E, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier sunt produse la uzina Ford Otosan din Craiova, consolidând astfel rolul acesteia ca hub strategic pentru producția Ford în Europa.
Reprezentanții Ford Otosan subliniază că fabrica din Craiova este una dintre cele mai inovative unități din rețeaua globală Ford, fiind singura din Europa care produce atât autoturisme, cât și vehicule comerciale, pe aceleași linii de producție, în variante cu motoare termice și electrice.
Güven Özyurt, Director General Ford Otosan, a declarat că acest moment marchează un angajament puternic față de inovație și electrificare. „Capacitatea noastră de a produce șase versiuni diferite de vehicule în aceeași unitate demonstrează flexibilitatea și angajamentul nostru pentru o mobilitate sustenabilă”, a afirmat acesta. Totodată, Ford Otosan devine oficial primul producător de vehicule electrice din România.
Pentru susținerea producției de vehicule electrice, Ford Otosan a investit în localizarea componentelor esențiale, inclusiv prin inaugurarea, în octombrie anul trecut, a unei linii de asamblare a bateriilor la uzina din Craiova. Această inițiativă face parte din strategia de investiții anunțată în 2022, când Ford Otosan a preluat oficial fabrica din Craiova.
Începând cu 2022, Ford Otosan a alocat un buget total de 500 de milioane de euro pentru diversificarea producției din România. Printre inițiativele recente se numără și implementarea unui sistem de transport intermodal, menit să îmbunătățească eficiența și sustenabilitatea logistică între fabrica din Craiova și Turcia. Acest nou sistem presupune transportul feroviar al componentelor din Turcia în România și returul vehiculelor produse în România către Turcia, reducând astfel emisiile cu 63% față de transportul rutier.
În prezent, uzina din Craiova produce atât variantele electrice, cât și cele cu motoare pe combustie ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma, alături de motorul 1.0 EcoBoost, recunoscut internațional. Cu peste 6.600 de angajați, fabrica funcționează în trei schimburi atât în secția de producție vehicule, cât și în cea de motoare.
Evenimentul de lansare a producției de serie și a livrării primelor vehicule electrice a fost marcat de prezența premierului Marcel Ciolacu, care a subliniat importanța acestui moment pentru industria auto din România. „Este o zi de referință pentru Ford Craiova și pentru economia națională. Această realizare demonstrează puterea unui parteneriat solid între un brand american de renume, un grup de afaceri turcesc de top și talentul ingineresc al angajaților români”, a declarat Ciolacu. Premierul a apreciat, de asemenea, nivelul ridicat de tehnologie al vehiculelor produse la Craiova, inclusiv linia modernă de asamblare a bateriilor electrice.
ford puma arata groaznic cu grila in fata plina , a aratat bestial cand a aparut primul model dar motorizare de kkt fara 4×4 si cutie automata
Mie unul imi place cum arata si ma bucur ca e produs in Romania, e o masina super pentru oras si naveta sub 200km zilnic.
De aceea 4×4 desi ar fi dragut, nu se justifica. E ca si cand ai pune 4×4 pe Fiesta.