Cand ne gandim la efecte de fizica in jocuri, ne vin in minte doua nume: Havok si PhysX. Primul foloseste puterea de procesare a CPU-ului, iar al doilea a decolat cu un procesor de fizica dedicat de la Ageia, dar dupa ce a fost cumparat de nVidia a fost trecut la nivelul de GPU-urilor lor.
Acum, Havok ne prezinta cea de-a treia versiune a motorului lor de fizica, rezultatul unei munci intensive ce a durat aproximativ cinci ani. Si s-a lucrat la performanta si calitatea efectelor, pentru a se atinge un nou nivel de realism, dar si la obtinerea unui consum cat mai mic de resurse.
Iar rezultatele vorbesc de la sine: simularile functioneaza de peste doua ori mai repede, consumand de zece ori mai putina memorie. Dar poate mai important ar fi ca noul motor de fizica vine la fix pentru a fi folosit de noile console video ce stau sa fie lansate…
Silver a zis
[…] Dar poate mai important ar fi ca noul motor de fizica vine la fix pentru a fi folosit de noile console video ce stau sa fie lansate… […]
I know rite ? 🙂
5 ani….. *whistles*
Alin a zis
Inca nu a pus nimeni mana pe el ? Sau va fi disponibil si pe AMD si nVidia ?
Alexandru a zis
Din moment ce este procesat la nivel de CPU, va fi disponibil chiar si cu o placa video integrata de la Intel!!!
F. Dragos a zis
Da, inteleg strategia de portabilitate, insa ar trebui sa faca si biblioteci speciale astfel incat sa poata profita si de procesoarele pentru streamuri de pe placile video.