Iată că a venit și momentul să scriu despre experiența avută cu Renault Zoe ZE50 (Intens) acum vreo lună. Acest articol va fi unul scurt dar acompaniat de un video.
Pentru că la momentul testării mașinii nu reușisem să fac prea mulți kilometri cu ea (între timp treaba s-a schimbat), am reușit să pun cap la cap doar un set de prime impresii.
Am primit mașina în teste de la Auto Europa – Timisoara (concesionar Dacia, Renault, Nissan), companie de la care am mai testat și Renault Captur 2020, noul Nissan Qashqai, noul Renault Kadjar, niste Dustere, Nissan Leaf, Noul Nissan Juke, Noul Logan Stepway și altele.
Așadar, iată câteva idei despre Renault Zoe ZE50 după ce-l condusesem 230 km.
Plusuri sau puncte pozitive:
- Deși e construit pe platforma vechiului Zoe – review aici, se văd diferențe sesizabile la exterior și mașina arată mult mai bine
- Farurile full LED luminează foarte foarte bine, fiind unele din cele mai bune faruri pe care le-am văzut până acum pe o masină
- Și apropo de LED, au pus LED pe absolut toate becurile din mașină
- Portbagajul neașteptat de mare pentru o mașină din gama asta – 338 litri
- Mergând la interior, e complet altă mașină cu finisaje bune realizate cu materiale bune, chiar dacă nu premium
- Spațiu foarte bun la interior chiar și pentru 4 persoane
- Mie scaunele mi s-au părut confortabile, deși mulți s-au plâns de ele
- Încălzirea în volan e aur pe frig
- Pe vreme buna și mers la viteză de drum național poți face peste 350 km cu Zoe
- Navigația deși nu foarte rapidă, e decentă și vine cu update-uri OTA (Over The Air), pentru că e permanent conectată.. și e mare!
- Mașina are aplicație pentru mobil
- Foarte foarte rapidă și fâșneață
- Silențioasă, pe drum bun nu îți dai seama la ce viteză ești
- Încărcare pe curent alternativ la putere de 22 kW (foarte bună pentru România) și, opțional, pe curent continuu de 50 kW.
Mici minusuri:
- Deși încap 4 persoane, vizibilitatea din spate e proastă, cauzată de tetierele ce fac corp comun cu scaunul
- Scaunele nu au reglaj pe înălțime
- Cotiera vine doar ca accesoriu, la fel și podeaua falsă pentru portbagaj, cam aiurea pentru o mașină care costă chiar și 24000 euro cu toate reducerile
- Nu este bec pentru locurile din spate, noaptea e cam aiurea că nu vezi ce ai pe banchetă
- Are aplicație pentru mobil dar care are o grămadă de bug-uri: fie datele rămân în urmă, fie precondiționarea nu merge, fie nu se văd unele lucruri prin ea
Renault Zoe ZE 50 echipat decent se poate cumpără de undeva de pe la 20.000 Euro cu toate reducerile, sau poate chiar ușor sub, depinde de reducerile de moment. Neapărat luați și încărcare rapidă pe CCS (50 kW), care e opțională și costă 750 euro. Navigația mică e și ea ok, că oricum știe Android Auto și Apple CarPlay, o puteți vedea în review-ul de la Captur. Sistemul Bose nu merită, însă pachetul de iarnă cu vârf și îndesat.
Cam acestea au fost primele impresii despre Renault Zoe, dar cu siguranță voi reveni cu mai multe păreri despre această mașină în curând. Veți vedea de ce.
Cam aproape butonul de BACK fata de cel de ON/OFF pe display, sigur apesi pe OFF din greseala.
Nu am patit, plus ca butonul de OFF nu oprește direct navigația, mai ai un meniu
mai pui un 10mii euro si te duci la VW ID3 care e net superior. Am facut ieri un test drive cu el si e jucarie, elegant, spatios, confortabil, autonomie mai mare adica 430kw.
Adica mai pui 50% din valoarea lui Zoe.
Nu faci 430 km cu ID.3 cum nu faci 395 nici cu Zoe, astea sunt valori WLTP pe care nu cred ca le poti atinge.
Si mai pui inca 6.000 Euro si iti iei o Tesla Standard Range Plus la 40.000 Euro.
Dar sincer eu mai astept inca vreo 2 ani pana vor fi disponibile mai multe masini pe piata si o sa am de unde sa aleg.
E adevarat ca primele de la stat vor scadea dar si preturile masinilor.
Preconizez ca in 2 ani Tesla va deschide reprezentanta in Romania si cel putin 1 service in Bucuresti + cateva superchargere.
Iar cu deschiderea fabricii din Berlin pretul va scadea din mai multe motive:
– eliminarea costului de transport din America sau China
– eliminarea taxelor vamale
– noile tehnologii care vor fi implementate in Giga Berlin vor scadea preturile (noile baterii mai ieftine si mai performante care vor face parte din structura de rezistenta reducand greutatea, caroseria dintr-o bucata, optimizarea software care deja a adaugat km buni la autonomie, etc)
– volumul mare => costuri mai mici
– concurenta mai mare care va determina preturi mai mici (a se vedea reducerea la model S de 2 ori intr-o saptamana doar ca sa fie mai ieftina decat modelul de baza de la Lucid Air care o sa fie disponibila abia la sfarsitul lui 2022, deci peste 2 ani)
In principiu eu ma indrept catre model Y Long Range dual motor la care preconizez un pret in jur de 45.000 Euro peste 2 ani. Dar iau si in calcul variantele Long Range dual motor de la Model 3 (preconizat la vreo 35.000 Euro) sau chiar Model S (preconizat la vreo 60.000 Euro).
Nu exclud nici masinile de alte marci sau chiar si un plug-in.
Dar deocamdata Tesla ofera raportul cel mai bun intre pret, calitate, confort, autonomie, specificatii si tehnologie.
Tesla Model 3 SR+ e 40.000 euro FARA TVA, fara transport fara alte taxe.
Daca vrei range foarte foarte mare(desi pentru mine Zoe mi se pare cea mai echilibrata alegere) mergi pe varianta Kona, cu care poti face intre 350 si 500 km.
Da, Tesla Model 3 SR+ e 40.000 euro FARA TVA, fara transport in Romania (probabil de ridicat din Germania), fara alte taxe (nu stiu ce alte taxe mai sunt, dar presupun ca daca o ridici din Germania toate taxele sunt platite).
Ce ma enerveaza este taxa „Destination & doc fee € 880”, ce reprezinta si in ce masura este corecta daca eu comand in Romania si trebuie sa o ridic din Germania?
Dar lucrurile se vor schimba in privinta pretului odata cu deschiderea fabricii din Berlin, nu mai ai TVA (pentru firme platitoare de TVA) sau alte taxe vamale + reduceri de costuri si implicit de pret.
Eu preconizez ca in 2 ani preturile vor scadea drastic si vor ajunge la nivelul masinilor pe combustie interna sau poate chiar mai jos.
„mergi pe varianta Kona” … Hyundai va rechema 25.564 de Kona electric, vandute intre septembrie 2017 si martie 2020
Nu, multumesc … e micuta, calitate ieftina spre medie si pret piperat
Varianta de top este 42.935 € (nu face atata nici daca e poleita cu haur) … cu prime la 32.085 € (chiar si asa e mult pentru ce ofera)
Si o noutate in domeniu: se pot achiziționa mașini electrice Tesla prin programul Rabla Plus
„Costel Alexe, ministrul Mediului, a anunțat vineri că achiziționarea mașinilor electrice Tesla prin programul Rabla Plus este acum posibilă prin intermediul companiilor care finanțează achiziția modelelor Tesla”
Nu stiu cat de real este sau ce alte conditii mai sunt dar …
https://www.automarket.ro/stiri/ministerul-mediului-romanii-pot-cumpara-masini-electrice-tesla-prin-100777.html
Da, de la http://teslounge.ro/ dar in unele configuratii e mai scump decat daca ai lua fara R+ direct de la Tesla.
Merita insa pentru Model 3, la care ai cam 3000 euro avantaj fata de Tesla.com.
Nu, nu merita de la http://teslounge.ro/
E bataie de joc, practic platesti rate timp de 5 ani pentru 30% din valoare, cand de fapt ar trebui sa fie invers.
In plus:
– prețurile afișate nu conțin TVA
– avans: 50%
– valoare reziduală: 20%
– perioadă de leasing: 60 luni
– dobândă anuală: 2.9% dar de fapt este 2.9 + Euribor (Dobânda este variabilă, calculată în funcție de indicele EURIBOR 3M la care se adaugă o marjă fixă de 2.9%.). Dar EURIBOR 3M este negativ, in jur de -0.50 asa ca teroretic ar trebui sa fie de fapt 2.4%