Astăzi, în cel de-al 21-lea articol cu știri despre mașini electrice și al 11-lea podcast, discut cu Tudor despre Tesla, noutăți din „garajul” Electromobilitate, Seat el-Born și câteva cifre despre mașini electrice.
Podcastul îl găsiți atât în format video pe YouTube cât și pe toate platformele majore de streaming, plecând de la această pagină dedicată.
- În cadrul proiectului Electromobilitate puteți urmări acum evoluția a două noi mașini: un Renault Zoe ZE 50 și un Peugeot e2008. Radu, proprietarul lui Zoe, face cam 100 km pe zi cu acesta, așa că vom avea date interesante de la el.[Mai multe]
- Piața de mașini electrice second-hand în Europa este în formare. Deja vedem multe Zoe, i3, Mode S și Leaf-uri aduse din Europa. În următorii ani ne așteptăm să apară și multe Tesla Model 3, dacă ne uităm la ce s-a vândut în ultima perioadă. [Mai multe]
- Înmatriculările de mașini pe combustie internă au scăzut cu 22% în timp ce pentru mașinile electrice s-a înregistrat o creștere de 44% în 2020, față de anul anterior. [Mai multe]
- Două articole interesante despre Model Y (care a fost văzut și condus de Dan) – probabil primele din România. Ah și prețurile pentru Model Y au fost reduse: Diferențe între Model Y și Model 3 | Cum se conduce Model Y
- ZF, un mare furnizor de componente pentru VW (și nu numai), a ținut un workshop (sau conferință de presă) despre electromobilitate, Nu am apucat să îl văd decât pe fugă, însă se pare că ei cred cu tărie în viitorul mașinilor electrice și susțin că până în 2030 electricele și plug-in hibridele noi vor reprezenta 39% din mașinile noi vândute. Merită urmărit. [Mai multe] (min 6)
- SEAT a prezentat oficial Cupra el-Born, o mașină bazată pe ID.3 însă cu aspect diferit și un șasiu modificat. Se lansa anul viitor iar bateria va fi de 77 kWh și va oferi până la 500 km autonomie. [Mai multe]
- Tesla nu va mai lansa Model Y Standard Range, pentru că spune Musk, ar avea o autonomie prea mică. În schimb, promite un Long Range cu tracțiune spate și preț mai mic. [Mai multe]
- Și pentru că tot vorbeam despre Tesla, se pare că au ridicat puterea maximă de încărcare pentru Model S și Model X la 250 kW, cum era și pe Model 3 deja. [Mai multe]
- Elon Musk nu spune „nu” la ideea unui hatchback Tesla de oraș. Acesta ar putea fi desenat și construit în Germania. [Mai multe]
- Tesla Battery Day va avea loc în 22 septembrie, după întâlnirea cu acționarii. [Mai multe]
varucu a zis
O sa creasca piata de sh-uri si la noi, mai ales cand s-or satura oamenii sa se certe pe incarcatoare. Cel mai bun incarcator e ala din pachet :), dar ce te faci cand pleci in deplasare? Mai ales in sezon cand si altii ca si tine sunt in deplasare cu masina lor electrica? Cel putin dapdv sunt de acord cu voi ca trebuie data o sansa si hibridelor. Pe de alta parte, cu cat fortezi piata mai tare, cu atat or sa-i vada potentialul si se pun pe treaba.
DariusJ a zis
Pai ce legatura are piata SH cu coada de la statii?
In rest da, cea mai buna incarcare e acasa.
varucu a zis
Pai este o posibila legatura in sensul in care oamenii care si-au luat electrice (tot mai multe), nu au unde sa le incarce si le vand dupa un an sau doi.
Darius a zis
Eu cred ca foarte putini se mai intorc de pe electrica pe fosila. 🙂 Spre 0%.
varucu a zis
Asa as vrea si eu sa cred.