Si acum Tesla este dată în judecată in SUA pentru această înșelătorie. Mai exact, range-ul afișat de masină era mai mare decât in realitate, iar șoferii care s-au prins că este ceva ciudat la asta s-au dus cu mașinile în garanție.
Daca mașina îți arăta un range de, să zicem 200km, ea știa că mai poate merge doar 50km. Conform unei investigații Reuters, Tesla ar fi blocat utilizatorii să aibă acces la un suport tehnic, iar astfel multe mașini au ajuns în service dar evident că nu s-a întâmplat nimic. În plus, trei posesori de Tesla au reclamat această problemă înainte de investigția Reuters.
Se pare că problema este din soft și chiar Elon Musk ar fi cerut acest lucru în urmă cu 10 ani. Astfel, la prima vedere, utilizatorii vedeau un range mai mare și automat se simțeau mai bine când primeau această veste, dar realitatea era alta.
Poate ne zice Darius în comentarii altceva, el are Tesla. Darius?
Deci de la el s-au inspirat VW cu diesel-ul lor. Numai ca VW s-au gandit sa nu insele numai posesorul ci sa joace murdar pana la capat.
Totusi masina se oprea si inca arata pe bord ca mai are 150km autonomie?
Scadea mai repede range-ul, probabil
Musk minte? absolute shocker… noroc ca e prima data …aaa .. nu …stai, ca nu e …
Cum naiba sa te prinzi abia dupa 10 ani ca in loc de 350 km cat arata masina tu faci doar 250?
te prinzi …da iti e rusine sa zici asa ceva, ca nu da bine la imagine.
Oricum e mai mult o informatie numarul ala din bord, nu e garantat. Sau?
La caruta de bani data pe caruta, te simti fraier sa zici adevarul: electrica e asa… de fitza si nu o masina de care sa te folosesti similar cu una cu motor termic.
Titlul e gresit, inclusiv in stirea sursa zice ca problema a fost acum 10 ani. Eu nu am Tesla de 10 ani.
Acum poti face cu masina cat scrie pe display. Dar, ca la orice masina – chiar si pe combustie, acest lucru e posibil doar in anumite conditii.
Asa ma gandeam si eu :)))
„It’s unclear if the faulty algorithms are still being used for range estimates, Reuters said, but the company has been flagged several times for lying about vehicles’ range, including by the South Korean government, which fined Tesla $2.2 million earlier this year for exaggerating range by as much as 50%.”
Cam mare marja de eroare…pana la 50%?? pe combustie dar daca masina zice ca face 1000, eu estimez ca pot face 900, nu doar 800.
Poate o fi fost problema acum 10 ani, dar Corea de Sud le-a amendat anul acesta…
It’s not a bug, it’s a feature!
Si pe combustie iti zice ca faci 1000 si in oras ai dublu consumul. Aceeasi poveste.
Din păcate banul cumpără orice ! În special oameni ! Oameni avari , obtuzi , invidioși , oameni pe care nu-i interesează un alt mod de gândire diferit de a lor și care consideră că doar ei dețin adevărul , că doar ei au dreptate și că tot ce este nou sau pur și simplu dincolo de capacitatea lor de înțelegere trebuie să dispară !
Cei ce contestă Tesla , ca brand , sunt tot cei ce consideră VW cea mai bună marcă auto !!! Acea marcă la care în bord artă consum de 5 litri/100 km iar la pompă iese 8-9 litri ! Acea marcă care a prostit și prostește în continuare utilizatorii cu motoarele lor ce scot nori de fum negru chiar de când sunt noi!
Și nu numai VW , ci și altele la care li se face reclamă agresivă pe toate canalele media !
Cum se spunea mai sus , orice autonomie afișată pe bord este doar o previziune la niște condiții date la un moment dat , condiții care se schimbă continuu odată cu schimbarea condițiilor de trafic și de mod de conducere ! Același lucru se petrece la orice tip de mașină , fie că este electrică , termică sau hibrid ! Nu este o garanție ! Pur și simplu o estimare !
Dacă ar fi fost diferențe majore de autonomie , între cele anunțate și cele reale , ar fi fost dați în judecată în mai puțin de 1 an ! Nu după zece ! Și nu dați în judecată de 3 persoane ci de 300000 !!!
Nu este decât disperarea producătorilor clasici în fața declinului profiturilor nesimțite realizate pe spinarea fraierilor care au crezut în promisiunile lor ! Acum când sunt în prag de faliment cei mai mari producători din lume ca Toyota , VW , BMW și alțiii , au trecut la atacuri furibunde împotriva Tesla ! Cine vrea să vadă un adevăr se va uita pe cifrele comunicate de burse și de acționari și vor constata că cei mai mari datornici din lume , cu un picior în gropă , sunt Toyota, numărul 1 în lume și VW numărul 2 ! Adică cei mai mari datornici sunt și cei mai puternici contestatari ai Tesla !
Statistic , este imposibil ca Tesla să nu fi avut sute de mii de procese dacă erau atât de proaste cum reclamă unii ! Dar mai este și aspectul următor , cum spune o zicală veche : Strugurii la care nu ajungi sunt acri !
Și un lucru de remarcat : când marile mărci recheamă zeci de mii de mașini nu se mai face tam-tam în presă ! La fel și cu incendiile , când arde ca o torță un Mercedes nu se face ” reclamă” , dar la o Tesla se deschide un adevarat câmp de bătalie contra ! Și asta chiar dacă incidența incendiilor la mașinile termice , in special la benzinare , este de zeci de ori mai mare !
Și în ultimă instanță nimeni nu ne obligă să cumpărăm o marcă anume , fiecare decide ce crede că i se potrivește !
ti-a face Elon Musk statuie in fata sediului Tesla la cat il pupi in fund, la mine VW 1.6 TDI a scos consum de 5l/100km si un plin de 60l m-a tinut 1200km, deci poti parasi discutia ca esti pe langa subiect
La fel și la viteze mai mari decât cea pentru care mașina a fost optimizată consumul va creste peste cel “declarat” indiferent ca mașina este cu motor pe combustie sau electric. Vezi si alte mașini electrice testate pe autostrada https://www.arenaev.com/57_electric_cars_range_tested_at_highway_speeds__who_wins_part_2-news-1905.php
s-au trezit prostii dupa 10 ani, se stia de treaba sta si era dovedit ca la fiecare model electric autonomia ii muult sub cea data de producator
Multi nu inteleg ça bateria unei masini electrice nu are un nr de km/mile, ci o capacitate de inmagazinare à unor kwh. Wlpt este o estimare in conditii optime, pana la o anumita viteza si nu se iau in calcul si alte situatii când nu ruleaza (gen preconditionare, sentry mode, temperaturi mai scazute sau mai ridicate). Wlpt difera de cele mai mult ori fata de viata reala pt ca nu toata lumea conduce in conditii idéale. Multi care isi dau cu parerea nu au o masina electrica.