De anul viitor, proprietarii de vehicule cu motoare pe benzină și motorină din Anglia vor plăti taxe aproape duble pentru poluare, în încercarea guvernului de a scoate din uz mașinile mai vechi și mai poluante.
Taxa anuală pentru vehicule hibride va crește de la 30 la 130 de lire sterline (circa 150 de euro), în timp ce pentru alte mașini cu motoare termice va varia între 270 și 5.490 de lire, în funcție de nivelul emisiilor.
Ministrul de Finanțe, Rachel Reeves, prevede o creștere a veniturilor bugetare cu 1,7 miliarde de lire în cinci ani și susține că măsura va stimula tranziția către mașini electrice. Taxa anuală pentru vehicule electrice va fi simbolică, de doar 10 lire, încurajând totodată companiile să achiziționeze astfel de mașini în leasing. Deși Reeves a cedat presiunii mediilor economice și politice, acceptând înghețarea accizelor la carburanți la nivelul din 2011 pentru 15 ani, prețul acestora ar putea scădea pe termen scurt și rămâne stabil pe termen lung.
Poate ajung și șoferii britanici să aibă aceeași opinie ca și Darius, după ce vor face trecerea (forțată) la mașini electrice sau hibride (aici are Gabi o altă opinie). Și, dacă tot am ajuns la noi, nu uitați că infrastructura de încărcare nu este deloc atât de slabă pe cât ar părea.
taxe razboi/ucraina…”taxa pe rachete” toate scumpirile si inflatia.
sa votam anti-razboaie daca nu ne place sa saracim zi de zi..
O să găsească mereu motive să crească taxele. Lumea e împărțită acum între fraieri care muncesc (mediul privat) și atârnători (bugetari, asistați social, „refugiați”).
Alin
Mai bine votam război la alții.
Eh, găsim motoarele aduse la noi, că sa le schimbam pe cele de pe rablele noastre
doar ca nu crezi ca vin rusii peste noi? un pic de logica „personala” de ce se intampla ce se intampla?
In mare masura mi se pare buna si logica, doar cu o exceptie: de ce s-a pus taxa pe electrice, chiar si simbolica?
Taxa asta e taxa pe proprietate (ar trebui sa fie in functie de valoarea masinii), taxa de drum (ar trebui sa fie in functie de greutate) sau taxa pe poluare (asa pare mai degraba)?
Din titlu vad ca e o taxa de drum … si atunci ce legatura are cu tipul de masin electrica?
Chestiunea este mai complicata decât pare. Problema cea mai mare este infrastructura de încărcare și mai ales cea de domiciliu. Foarte multa lume închiriază locuință in care locuiesc în UK, iar prețul pentru o priza electrică pt mașini nu e puțin. Dar hai sa zicem că faci investiția, dar casa nu este a ta și te poți trezi că trebuie să te muți și să mai plătești pentru o nouă priza.
e taxa de drum desi banii se duc la bugetul comun.
iar strazile prin orase sunt ca in romania acu 20 de ani, varza! gropi in fiecare an, repara doar toamna/cand ploua, marcaje sterse desi te amendeaza dupa ele, radare la panda prin oras unde se schimba limita/sau in panta.
pt electrice sigur nu tine reteaua, dar cred ca asta e si ideea, vom avea priza deblocata doar intre anumite ore, suficient cat sa te tarasti la job sa-ti platesti taxele. atat! ceausescu cu cartelele etc va fi un vis frumos.
iar poporul…se cearta pe „stanga” si „dreapta”, in loc sa protesteze.