Sunt deja mai bine de patru ani de cand ne-am luat prima masina electrica si curand se vor face patru ani de cand conducem doar electric. Am parcurs aproape 100.000 km doar electric asa ca pot sa spun cu tarie ca nu planuiesc sa mai trec vreodata la o masina cu motor termic.
Si zic „nu planuiesc” pentru ca nu poti zice niciodata „niciodata”. Cine stie ce va fi in viitor, poate chiar dispar masinile electrice, cum isi doresc o mana de oameni foarte agresivi pe internet, si ramanem iar doar cu masini pe combustie interna. Ceea ce ma indoiesc ca se va intampla. Dar daca nu se va intampla, si daca nu e din motive ce nu tin de mine, eu nu voi mai trece niciodata la o masina pe combustie.
De ce? Pai o sa enumar doar cateva motive dupa mai bine 4 ani, 100.000 km facuti cu o masina electrica. Si da, am locuit la inceput la bloc, cand spuneam (si inca spun asta, mai putin partea cu incarcarea lunga) ca masina electrica nu e pentru toata lumea, si doar de doi ani locuiesc la casa si de un an conduc cea mai buna masina din lume. Am inceputul drumul asta cu o masina electrica foarte buna, insa de departe ideala pentru calatorii lungi – Renault Zoe ZE 50 – dar care mi-a deschis mintea atat de tare incat n-am vrut sa merg inapoi.
Asadar, ca sa nu o mai lungim, iata cateva motive, in ordine aleatorie, pentru care nu planuiesc sa mai trec vreodata la o masina cu motor termic. Motive care sunt valabile doar pentru mine si atat, si care foarte posibil sa se potriveasca si la tine, cititorule, sau e la fel de posibil sa nu se potriveasca. Nu sunt reguli general valabile, nu e lege ca trebuie sa aiba toata lumea masina electrica, la fel cum (cel putin inca) nu e lege ca n-ai voie sa ai masina cu combustie. Eu nu strig dupa tine pe strada ca ma inec in spatele masinii tale care scoate fum negru cand merg cu bicicleta sau alerg, asa ca nu striga nici tu la mine cand spun de ce masina electrica mi se potriveste mie manusa.
Placerea de a conduce
Cred ca asta e principalul motiv pentru care nu m-as mai intoarce la o termica. Daca n-ai condus o masina electrica nu iti poti imagina cum e, si cuvintele mele oricum vor fi prea putine ca sa pot descrie experienta. Insa totul e foarte fluid, silentios dar in acelasi timp foarte rapid. Pe autostrada, in afara de accelerarile pentru depasiri, nu poti sa zici ca simti mare lucru.
Insa masinile electrice stralucesc fix acolo unde ai nevoie mai multa de putere, pe drumuri nationale, pe serpentine sau la munte. Fie ca urci, fie ca esti la coborare, totul se va face cu o usurinta de neimaginat: masina nu trebuie sa se tureze, sa retrogradeze treapta de viteza sau sa isi dea duhul ca sa poata urca. Nu, totul se intampla extrem de usor si linistit.
La fel si la coborare, unde nu numai ca nu trebuie sa dai o treapta de viteza in jos (pentru ca oricum 99% din masinile electrice nu au trepte de viteza) ci masina va frana prin franare regenerativa, si toata energia o va transfera inapoi in baterie. Si asta iar e un lucru tare. Toate masinile, indiferent de combustibil, consuma mai mult cand urca in altitudine. Dar ce alta masina, in afara de cea electrica, iti da inapoi combustibil la coborare?
Cat despre accelerari nici nu mai trebuie sa zic. Cam orice masina electrica accelereaza foarte foarte fain, mai ales la plecarea de pe loc. Pentru ca ai putere instant (cat o fi ea de putina) la roata: fara ambreiaje sau cutii de viteza.
Daca treci de la EV la ICE (ca da, am facut si asta pentru cateva luni) o sa ti se para ca nu se intampla nimic cand accelerezi si e doar zgomot.
Eficienta si sustenabilitate
E foarte ieftin sa mergi cu masina electrica. Daca stai la casa, sau poti incarca la munca cu un pret decent sau chiar gratis, n-ai motive sa nu ai masina electrica. Nu iti trebuie statie, panouri fotovoltaice sau alte chestii high tech, doar o priza si un pret bun la energia electrica.
Eu in schimb, am acasa 11 kWp putere instalata de panouri de cateva luni (avand 4.5 kWp pana atunci) si de atunci am incarcat 95% doar de la soare. Am si detaliat in articolul de la 1 an si 35000 km de cand avem Tesla Model Y ca aproape 50% din incarcari (deci peste 17000 km) s-au facut gratuit, acasa. Nu exista nimic mai sustenabil si mai prietenos cu buzunarul decat asta. Pentru ca da, curent poti sa-ti faci acasa, insa rafinarie si pompa de petrol nu se mai poarta de ceva vreme.
Si daca n-as avea panouri, cu 0.8 lei/kWh de la Hidroelectrica cei 17000 km facuti cu curent de acasa m-ar fi costat 2500 lei la un consum de 18.6 kWh/100km cat am. Atat. Si chiar si la cel mai scump pret/kWh de la statiile publice tot nu m-as apropia de o masina pe combustie cu o putere similara.
Usurinta de incarcare
Cele de mai sus fiind spuse, eu pot sa declar ca acum de fapt castig timp cand incarc, nu pierd cum crede lumea. „Pai cum asa?”, ati putea intreba. Simplu, acasa masina se incarca singura, nu trebuie sa stau eu langa ea, iar la drumuri lungi oricum trebuie sa opresc 15-20 de minute o data la 2-4 ore din diverse motive. Motive pe care le rezolv o data cu incarcarea.
Si va spun cu mana pe inima ca in ultimii de 3 ani (cu Zoe a fost un pic diferit) pot sa numar pe degete momentele cand am stat eu dupa masina sa se incarce „pierzand vremea”. De obicei masina termina de incarcat suficient cat sa am pana la urmatoarea oprire inainte ca eu sa termin ce am de facut. Asta daca ma opresc pentru cafea/toaleta/intins oasele, ca daca ma opresc sa mananc de cele mai multe ori dezavantajul e ca trebuie sa ma ridic de la masa pentru a ma duce sa mut masina, ca s-a incarcat prea repede si nu vreau sa fiu nesimtit sa ocup statia. Asta da.
Si da, am mai facut opriri si fara sa incarc, de obicei in benzinarii pentru a merge la toaleta. Niciodata, dar niciodata n-am iesit din benzinarie in sub 10 minute. Si asta daca n-am avut nimic de plata si n-a fost coada la toaleta. Ca daca e coada mai bine pleci mai departe, iar pe autostrazi, dar mai ales prin Vest, oamenii stau la coada sa puna combustibil.
Fara costuri de intretinere
In afara de anvelope si filtre de habitaclu, nu vei avea ce sa schimbi la o masina electrica cel putin 4-5 ani. Poate dupa 200.000 km vei fi nevoit sa schimbi niste placute de frana. Nu ai de schimbat filtre de ulei, de motorina, curele de distributie, ambreiaje, volante, EGR-uri, DPF-uri si alte minuni. Nu, pur si simplu mergi cu ea.
Majoritatea masinilor electrice au totusi un interval de service, cand trebuie sa mergi sa-ti ia 300-400 lei doar ca sa se uite la ea sa-ti spuna ca n-are nimic. Din pacate. Tesla nu-l are nici pe ala, si te duci la service doar daca se intampla ceva. Filtrele le poti schimba acasa singur, au ei tutorial pe pagina lor cum sa faci asta daca vrei.
Energie verde si fara noxe
Nu e principalul motiv, ca as fi ipocrit. Insa nu pot sa mint si sa spun ca nu ma bucur cand stiu ca masina mea se incarca cu energie verde si in spatele ei nu ramane niciun gram de fum sau particule nocive. Mai ales pentru ca, v-am spus, fac mult sport si simt in propria trahee noxele de la masinile conventionale, mai ales in sezonul rece, cand motoarele merg mult mai turate pentru a reusi sa ajunga la temperatura ideala de functionare.
Discutia despre producerea bateriei si cat polueaza ea nu isi are sensul. Sunt o gramada de studii despre asta, si chiar daca s-a concluzionat in unele dintre ele ca se consuma mai multa energie (deci se polueaza mai mult) pentru producerea unei masini electrice, din cauza bateriei, toate studiile au aratat ca pe durata vietii unei masini electrice poluarea totala este de cel putin trei ori mai mica decat la o termica, chiar si daca sursa de energie electrica este una poluanta. Puteti citi aici niste mituri.
Iar in Romania, contrar asteptarilor, stam destul de bine pe energie nepoluanta, si puteti verifica asta oricand pe site-ul Transelectrica.
Concluzie
Cu siguranta mai sunt si alte motive, insa nu vreau sa o lungesc prea mult. Acestea sunt suficiente pentru mine pentru a alege o masina si sunt suficiente pentru a nu mai dori sa trec vreodata la o masina pe combustie interna.
Repet, sunt motivele mele. E parerea mea si nu trebuie sa fie si a ta. Ma gandesc sa fac si un articol actualizat cu motive pentru care o masina electrica nu e pentru tine, din perspectiva mea.
HORATIU-ANDREI a zis
De acord cu progresul, parțial șî cu partea ecologică a opiniei. Dar pornind chiar de la afirmația Dvs. f.pertinentă: ” nu e pt.cei ce stau la bloc ” e clar că până nu se găsește o soluție de încărcare super rapidă în „benzinării electrice” sau de înlocuire rapidă (minute) a bateriei descărcate cu alta – autoturismul electric nu se poate impune ca o soluție majoritară. Marea majoritate a oamenilor locuiesc la bloc.
Răzvan Balica a zis
La bloc dacă nu ai parcare subterană și posibilitatea să-ți instalezi stație de încărcare o să-ți fie foarte greu. Chiar nu merită chinul. La curte e foarte simplu – lași mașina la încărcat peste noapte și dimineața ești gata de plecare. Dacă ești client Hidroelectrica e și mult mai ieftin decât la stațiile publice de încărcare.
Soluțiile enumerate de tine par improbabile. Mașinile electrice au rată de penetrare foarte mare în țările/regiunile cu densitate mică de populație unde oamenii nu prea locuiesc la bloc. Vezi Norvegia – 97.5% din mașinile vândute sunt electrice https://cleantechnica.com/2024/10/05/evs-take-a-record-97-5-share-in-norway-tesla-takes-third-of-market/
Deși sunt de acord cu argumentul aerului mai curat, oamenii nu vor cumpăra electrice din acest motiv. Dacă le afectează foarte mult stilul de viață și mașina ajunge să fie mai mult o grijă decât o necesitate atunci aproape sigur nu-și vor lua electrica. În mod evident, nici creșterea numărului de stații de încărcare nu va soluționa această problemă. Plus că dacă încarci doar la stații CCS s-ar putea să degradezi prematur acumulatorul.
Greuceanu a zis
Foarte corectă observația, mașina electrică nu se poate impune ca o soluție majoritară în actualele condiții, toate avantajele enumerate în articol(pe care în mare nu le contest) pălesc în fața celor câteva dezavantaje care chiar dacă sunt mai puține atârnă mai greu decât avantajele în decizia de achiziție al unui EV.
Darius a zis
@Greuceanu atarna mai greu pentru tine sau pentru altii, dar nu si pentru mine sau pentru altii. 🙂
Greuceanu a zis
@Darius
Și ce relevanță are comentariul tău în contextul observațiilor mele? Zero. Parcă ești un copil de grădiniță căruia i s-a luat jucăria. 🙂
Observațiile mele nu te privesc pe tine, ci pe majoritatea cititorilor cărora nu li se potrivesc un vehicul electric din motive simplu de înțeles pentru oricine.
Darius a zis
Doua probleme la care mai ai de lucrat Greucene. Prima e ca nu te poti abtine sa nu jignesti daca cineva nu e de acord cu tine si a doua e ca generalizezi parerea ta ca si cand a fi a tuturor.
Asta e relevanta comentariului meu. Asa cum am zis si in articol, sunt motivele mele pentru care mi se potriveste mie o masina electrica. Eu nu am generalizat, in schimb tu tot asta continui sa faci: parerea ta e universal valabila pentru majoritate.
Greuceanu a zis
Și la tine Dariuse e aceeași problemă, nu te poți abține sa faci observații care se potrivesc ca nuca în perete, ceea ce mie îmi arată o lipsă crasă de maturitate.
În al doilea rând nu faci decât să confirmi limitarea în gândire transpusă în răspunsurile pe care le dai, nu am spus nicăieri că nu aș fi de acord cu ceea ce ai descris în articol, iar comentariul meu doar confirmă în mare ideea din răspunsurile date de @HORATIU-ANDREI și @Răzvan Balica.
Unde am scris eu ca o mașină electrică nu ți se potrivește ție? Am spus doar că nu e potrivită pentru majoritatea care cumpără mașini, majoritate care, așa cum a scris @HORATIU-ANDREI, locuiesc la bloc.
Pare că atunci când nu ai argumente sau din frustrare scrii răspunsuri fără nicio noimă. Sau pare că nu suporți diversitatea de opinii, doar pentru ca acestea nu coincid cu ale tale, ceea ce de asemenea dă aparența unei persoane care consideră că doar opinia ei este universal valabilă.
Cu tot respectul, revino-ți! Nu am nimic nici cu tine, nici cu ideile tale, nici cu mașinile electrice.
Darius a zis
Si tot nu te poti abtine din jigniri.
Greuceanu a zis
Scuze, nu am intenția asta.
Îți respect opinia și nu am obiecții la articolul scris, doar am întărit răspunsurile celor pe care i-am amintit.
Dan Ignatescu a zis
Nu exista mașina universala, indiferent de combustibilul folosit. Unii circula câțiva km /zi majoritatea in oras, și atunci nu li s-ar potrivi o mașină diesel, s-ar înfundă toate in ea, ar avea nevoie de benzina sau electrica. Alții au familie numeroasa, și atunci le trebuie un minibus, nu un Spring, etc. Tocmai de aceea există atâtea variante auto și atâtea motorizări pe piata. Dar cu siguranță, cine are posibilitate sa monteze panouri FV, va circula aproape gratis cu mașina electrică. Și chiar daca încarci de la rețea, tot ieși la un sfert din costul combustibilului. Trebuie și electrice, trebuie și clasice, să poată lumea să aleagă cea mai bună soluție
Darius a zis
Corect!
Greuceanu a zis
@Dan Ignatescu
Partea cu cheltuielile privind consumul mai mic la EV-uri este doar parțial adevărată.
Cunosc personal utilizator de VW ID3 care face naveta pe autostradă între București și Ploiești. Acesta stă la bloc și e un stres continuu încărcarea, dar nu aceasta era ideea pe care vreau să o prezint. Acesta încarcă doar la stații private de viteză mare unde tariful este între 2,5 lei și 3 lei pe KWh. La viteză de croazieră de 130-140 km/h mașina îi consumă 25-30 KWh. Omul a afirmat că în aceste situații pe el îl costa o idee mai puțin sau aproximativ la fel un astfel de drum cu o mașină diesel. Înainte a deținut un VW Golf 6 diesel.
Poate el nu e reprezentativ și nici nu e afectat financiar, dar ideea e că nu orice utilizator de EV iese totdeauna mai ieftin sau îndeajuns de ieftin față de cel care utilizează o mașină pe combustie.
Radu a zis
Hehe, daca gandesc practic atunci clar o masina electrica e excelenta pentru toate argumentele aduse de tine.
Daca ma las condus de ce imi place, atunci sunetul unui V8 american nu e intrecut decat de sunetul unui V2 american 😀
Darius a zis
da, asta tine de preferinte.
pentru mine sunetul e fain 10 minute, dupa aia sa iti baraie ceva in cap ore intregi e foarte obositor.
imi amintesc cand am testat Kia Proceed GT si baraia non stop toba spate.
Radu a zis
De asta nu am mentionat confortul printre cele scrise de mine. Si ai dreptate, este ingrozitor sa mergi in zgomot ore intregi. Pentru confort fie o masina electrica fie una antifonata bine.
Marius Lazar a zis
Avantajele enumerate sunt clare, dar nu e prezentat nimic din pretul initial al masinii, pretul fotovoltaicelor, nu este facut nici un calcul relativ la amortizarea cheltuielilor și cred ca investitia initiala conteaza prea mult la multi.
Darius a zis
Depinde ce cauti si care iti e bugetul, insa masinile electrice au ajuns sa coste cat o masina cu combustie. Si nu neaparat pentru ca s-au ieftinit mult eletricele, ci pentru ca s-au scumpit masinile pe combustie.
La masinile de peste 30.000 euro incepe sa apara ceea ce spun eu. Si nu e vorba de cine stie ce masini, un Golf cu cutie automata e peste 30.000 euro.
Daca bugetul tau e sub mult sub 30.000 euro atunci da, inca nu ai varianta pentru masina electrica.
RazB a zis
Eu mi-aș cumpăra un e-car, dar pe lângă numărul redus de stații de încărcare și prețul arbitrar al energiei furnizate, mă terorizează și următoarea posibilitate: stă mașina în parcare iarna în frig vreo trei-patru zile, iar când vreau să demarez, nema energie. Ce-i de făcut? Există generatoare portabile cu care să o pot încărca și pune în mișcare (stau la bloc)? Ce fel de curent electric acceptă mașina la încărcare?
Darius a zis
Statiile chiar nu mai sunt in numar redus. Poti sa le vezi pe majoritatea pe https://www.plugshare.com/
Nu exista posibilitatea de a ramana fara curent in baterie dupa 3-4 zile de stat in frig. Poate dupa o luna daca lasi masina parcata cu sub 20%.
Radu a zis
Nu cred sa patesti asta la cat a evoluat tehnologia. Cel putin nu la producatorii seriosi.
Ca idee, masinile sunt testate in conditii grele. Stiu ca daciile (Doker si Lodgy) au fost testate la temperaturi de -60 de grade. Astea sunt teste care se fac de ani de zile, si cred ca sunt valabile si pentru electrice. Europa testeaza in Finlanda si/sau Norvegia (pe la cercul polar). America, banuiesc ca au testele in Canada (asta e doar presupunere, dar acolo e cel mai aproape de ei unde ajungi usor temperaturile la -60 iarna).
Constantin a zis
Am Masina electrics, locuiesc la casa, am panouri fotovoltaice, da
Cu_GET_ul D'Acia a zis
Am EV, locuiesc la bloc, nu am panouri fotovoltaice și nu îmi mai plac autoturismele cu motor clasic. Dacă as avea bani mulți as prefera sa am un Rimac Nevera unde imbina perfect stilul clasic cu tehnologia digitala, fafa sa pomenesc de sunetul de avion care îți dă o senzație aparte.
Oricum ma mulțumesc cu ce am pentru ca ma scapa de mult stres.
Darius a zis
Cum te organizezi cu incarcarea?
JIPESCU Laurențiu a zis
Încărcare gratis de la panourile pe care ai dat mii de euro?
Pe autostrada dacă mergi cu 130 in câți km își dă duhul?
Ce o să faci cu caroseria când o să te lase bateria?
Darius a zis
1. da, oricum le puneam. tu poti sa iti pui pompa de benzina in curte?
2. pot sa merg 350 km la 130 km/h, dupa care incarc 20-30 de min si mai merg 300 si tot asa.
3. bateria si motorul au garantie 8 ani sau 192000 km, mai mult decat majoritatea masinilor pe combustie la care incep sa se strice diverse dupa 120000 km
Valeriu a zis
Probabil ai un BMW din 2005 care a costat 3000e și cand pleci de la semafor nu mai vezi mașină din spate de fum.panurile te ajuta sa faci economii pt EV cât și pt casa ta,gândește mai departe nu numai la ziua de mâine.. ai dreptate avem f multe autostrăzi în Ro
Zero a zis
Nu mi-as cumpara o masina electrica pur si simplu pentru ca am copii si mi-as dori un mediu mai curat. Suna ciudat?
Atata timp cat energia electrica se obtine inca in mare parte din arderea combustibililor fosili, atata timp cat nu exista solutii viabile pentru reconditionarea bateriilor EV uzate (si sunt adevarate bombe pentru mediu), atata timp cat productia unui EV e mult mai poluanta decat cea a unui vehicul clasic si mai ales atara timp cat constructorii, in ipocrizia lor, nu publica date legate de consum efectiv (publica doar autonomia) si scopul e sa produca performanta, acceleratratii si senzatii (si nu grija pentru mediu ), consider ca masina electrica e un alt lucru rau inventat de om din vanitate si prostie.
Adrian a zis
Foarte bun comentariul dvs.
Ipocrizia europenilor si nu numai, nu cunoaste margini, planeta este doar una, daca ai mutat poluarea din Europa in alta parte a globului asta nu înseamnă că nu ai poluat.
Si ce ne facem dom’le cu litiu? Ce facem cum el, cand stim ca sute de copii sunt sclavi in minele de litiu si ca procesul de fabricație este de n ori mai poluant decat asamblarea unei mașini clasice?
Darius a zis
Suna ciudat pentru ca nu se bazeaza pe cifre adevarate. E foarte simplu sa ne informam corect daca dorim.
Incepem cu informarea despre productia de energie in Romania: https://www.transelectrica.ro/ro/web/tel/home
Alin a zis
Dacă stai la bloc și faci 1-200km/săptămână, poți să încarci electrica liniștit.
Iar la termice, daca le tii in cuplu și le trezi, pot părea și ele electrice. Dar și cu combustibil premium, nu sărăcie 95..
Darius a zis
o incarci o data la 1.5 saptamani lejer
Mihai a zis
„o dată cu”?
Oleg a zis
Citind discuțiile văd că lumea iar s-a împărțit în pro și contriștii. Cu toate că discuția, din punctul meu de vedere, ar trebui sa fie când/în ce condiții e mai ok electrica și când/în ce condiții e mai ok termica, cu o paranteză, termicele au ajuns la un maxim al lor, nu mai au unde să crească(sunt ca motoarele pe abur in anii 30 secolul trecut), pe când electricele sunt doar la inceput. Deci:
Mi se pare că electricele ar trebui sa devină obligatorii când vine vorba de taxiuri și mașini de curierat.
Dacă faci pe zi <100-150km, mai ales daca faci navetă zilnica, electrica e soluția(indiferent daca stai la bloc sau la casa, cu toate că statul la casa clar vine cu niște avantaje in plus). Și dacă mergi o data pe an în Grecia, dacă îți închiriezi o mașină termica/rulota tot ieși mai ieftin, în varianta asta.
In schimb daca ai nevoie de o mașină de lucru, care sa ducă greutăți mari, să tracteze( gen firma de construcții) sau ai de făcut frecvent drumuri mai mari de 150 km, atunci clar e nevoie de o termica(dar și asta e o chestiune de timp, până mai creste tehnologia bateriilor).
Și mai este varianta in care mașina îți stă în parcare câte o săptămână fiindcă mergi cu bicicleta mai tot timpul (eventual o scoți în weekend ca să te duci undeva la munte), așa cum e cazul meu de ex, atunci nu știu dacă se merita electrica(poate numai în cazul în care e musai sa schimbi mașina fiindcă nu mai trece ITP-ul și vrei să-ți iei o mașină nouă, fiindcă dacă mergi pe varianta SH, tot una termica e mai rentabila).
Darius a zis
Ma bucur ca mai exista si gandiri echilibrate. 🙂
Dan a zis
Cumpăr mașină electrică ca atunci când va veni vremea sa ii schimb bateria sa dau 10-14-15 mii de euro pe ea când mașina a fost 30-40 e mii. Eficienta rău de tot partea asta. Am avut cunoștință cu Prius care îl costa 8 mii de euro bateria atunci când l.a lăsat așa că despre ce vorbim. La sumele alea de bani pt o baterie noua îmi cumpăr o mașină nouă.
Darius a zis
Ce s-a intamplat cu cunostinta ta cu Prius?
Iorga Aurelian a zis
Buna ziua!
Țin să subliniez că articolul după cât vad eu, se referă doar la părerea celui care l–a scris. Din N motive personale, familiale, etc. alege un automobil electric.
Asta nu înseamnă că 99% din noi va trebui sa din de acord cu el. Pur și simplu nu se mulează pe nevoile noastre.
Priviți de jos, strugurii sunt acri. Dar privind de departe romanul normal l, nu are minim 15.000 de Coco să dea pe un moft. Basca faptul că moftul/auto electric, inca nu este la maturitate.
Deci concluzia, stai la casa in zonă cat de cat buna, ai un venit în casa de poți să îți cumperi cu banii de cocaină un jaf de Dacia Împing/Renault Zoe și alte chestii care ar trebui sa fie ieftine. Merita sa cumperi o jucărie supraevaluată.
Pe lângă asta ai mai ai și vreo 10.000 de euro să bagi bani in panouri fotovoltaice. Și ajungi de la 15000 la 25000 de euro, dați pe un moft.
Da scapi de drum la service cu motorul, da nu mai ai drumuri la mecanici. Dar asta in primii ani. Stai sa vezi când se duce un acumulator sau vreun circuit electric. Stai sa vezi cum este când ai familia din 4 persoane minim și ai doar drumuri extraurbane de făcut. Stai sa vezi când prețul energiei electrice va acrește și odată cu asta și prețurile la asigurări și taxe pentru electrice.
Până acum rămâne doar placerea celui care a scris articolul.
Noi restul credem că încă este un moft. Sa cheltui 25000 pe o mașină mică pentru sotie și doua sacoșe, pare mult. Mai ales când la banii ăștia îți iei o hibridă second buna, un SUV.
Dar ce știu eu? Nu sunt in pas cu moda.
Darius a zis
M-am oprit la asta: „Țin să subliniez că articolul după cât vad eu, se referă doar la părerea celui care l–a scris.”
Nu e o descoperire avand in vedere ca am repetat de doua ori asta in articol.
Alin a zis
Un SUV?! Aici te-ai contrazis maxim!
PS: sper sa fie supra mega taxate suv-urile. Bine, ele cam sunt deja…că sunt jumătăți de mașină..
Eugen a zis
Toate bune si frumoase.
O singura precizare:
LIBERTATEA DE ALEGE!
cine si ce motorizare vrea si poate avea. Totul in conditiile democratiei si liberului arbitru sub controlul aplicat corect in ceea ce priveste verificarile tehnice periodice!
Mihai Andronache a zis
Ragebait used to be believable