Desi VW a declarat ca nu se implica intr-un razboi cu Tesla, iata ca a venit momentul in care acestia trebuie sa scada preturile pentru a putea concura cu…Tesla. Gama ID de la VW va beneficia de reduceri in Europa.
Gama ID va avea preturi reduse in Franta, Belgia, Germania si Norvegia si ofertele vor fi modificate astfel incat sa fie mai competitive. Culmea, anul trecut VW a declarat prin CEO-ul Oliver Bluume ca nu vor intra intr-un astfel de razboi cu Tesla. Amuzant.
Citez:
„Avem o strategie clară privind prețurile și ne concentrăm pe fiabilitate. Avem încredere în forța produselor și mărcilor noastre”
Amuzant sa vezi VW si fiabilitate in aceeasi fraza.
Tot anul trecut cand VW a inregistrati vanzari mai slabe pe gama ID, s-au batut cu pumnul in piept ca nu vor scadea preturile si ca nu-i intereseaza ce fac rivalii lor. Aroganta maxima.
Anul trecut am testat ID.5X, o masina despre nu mai mai scris pe ArenaIT. Nu am scris nicaieri despre ea pentru ca mi s-a parut atat de proasta incat nu puteam sa scriu ceva frumos despre ea. Ca idee, masina aia nu avea nici macar o priza de 12V la interior. Se conducea bine, era confortabila, dar atat, iar asta este prea putin pentru o electrica.
Norvegia este o piata importanta pentru electrice. Multe companii chineze au intrat in Europa prin Norvegia, iar acolo 82% din vanzari sunt EV-uri, dintre care 20% reprezinta doar Tesla. Aici, VW a redus drastic pretul la ID.3. La fel, in Belgia un ID.3 costa 39.990 euro, iar ID.4 a ajuns la 39.649 euro. Tot mi se pare mult in comparatie cu Tesla si ce ofera la banii astia.
Mai sunt si chinezii pe lista, iar companii precum BYD sau MG pun pe jar producatorii europeni. Eu v-am zis asta AICI….m-ati injurat. Vedem noi peste cativa ani. Poate chiar anul asta.
VW trebuie sa vina in 2025 cu un model ieftine de 25.000 euro, acel ID.2 despre care am scris AICI. Se pare ca il mai amana pana in 2026, ceea ce ar fi o greseala uriasa.
In 2025 se asteapta ca vanzarile de EV-uri sa atinga 4.8 milioane de unitati vandute, iar pana in 2030 sa fie 9.3 milioane de EV-uri pe soselele din Europa. Momentan, piata EV a crescut in 2023 de la 1.6 milioane de masini la putin peste 2 milioane. În acest an, Europa vizează ca 22% din cota de piață să fie formată din BEV-uri, față de 18% în 2023. Până în 2030, această cifră ar trebui să urce la 80%, iar apoi la 100% până în 2035.
[sursa]
De acord cu observațiile privind aroganța VW, dar targetul de 100% mașini electrice până în 2035 eu nu cred că se va realiza sub nicio formă.
Sunt prea multe neajunsuri încă nerezolvate la EV-uri pentru ca acestea să fie adoptate în masă, de la problemele tehnice ale bateriilor până la infrastructura energetică mondială care nu e și nu va fi pregătită prea curând să facă față consumului generat de adoptarea în masă a vehiculelor electrice. Mai devreme de 2045-2050 eu nu văd atins obiectivul de 100%. Ce doresc birocrații de la Bruxelles e una, realitatea va fi alta în opinia mea.
Tu crezi ca aia de la Bruxelles sunt mai rasariti decat ce vezi pe-aici prin comentarii? Si eu cred ca suntem departe de a atinge orice tinta de electrificare. Vazusem recent o comparatie onesta intre Tesla, VW si BYD, si ce sa vezi, Tesla castiga detasat mai mereu. Nici nu merita sa te uiti la celelalte.
Cu privire la țintă de 100%EV uniunea europeană are țintă anul 2050. Deoarece durata medie de viață la ICE e 15 ani asta înseamnă că din 2035 trebuie sa se vanda 100% mașini noi electrice.
In ceea ce privește consumul de energie în Romania ar fi nevoie de 1% an creștere de producție pentru că în 2050 tot parcul auto sa fie electric. Daca urmărești investițiile producția de energie electrică necesarul de curent pentru EV in anul 2050 va fi acoperit în următorii 2-3 ani.
O alta problema e întărirea rețelelor de distribuție. Se va produce și aceasta deoarece exista fonduri UE și nu se face doar pentru mașinile electrice ci și pentru introducerea pompelor de căldură în locul gazului , preluarea surplusului prosumatorilor etc…
După cum se mișcă și pricepe statul nostru vor fi sincope și probleme dar odată cu creșterea numărului de ev-uri afacerea cu stațiile de încărcare va fi tot mai rentabila și piata o sa se regleze.
Nu trebuie scapat din vedere ca birocratii de la Bruxelles au alocat niste fonduri de cercetare acum vreo 10 ani (si astea sunt numai cele de care stiu eu). Universitatile serioase din Europa au venit cu niste rezultate, si pe baza acelor rezultate s-au stabilit niste repere. Deciziile nu sunt luate chiar asa de ochii lumii cum se face prin Romania.
Aaa, ca industriile auto sunt deranjate de aceste decizii, ca unele guverne sunt atat de corupte incat investitiile in infrastructura sunt minime, da asta e adevarat, si da face aproape imposibila atingerea obiectivelor stabilite. Dar tehnologic, solutiile au fost gasite si in continuare sunt imbunatatite.
Am condus 2 saptamani un MG4. Fara indoiala, o masina de nivelul celor europene, bine construita. VW trebuie sa traga mult in jos de preturi.
:)))))))) expertii spun ca e un rahat pe 4 roti, dar tie-ti place :)))) comndu’ si altceva si revino!
@Gobb
Cum te-ai descurcat cu încărcarea? Locuiești la casă?
Cât despre ce spun „experții” cu interese să ne scutească cu prostiile!
Mașinile din grupul BYD sunt la nivel calitativ comparabil cu orice brand mai cunoscut.
Cine pune botul la nu știu ce articole interesate e naiv.
Da, toti sunt pe statele de plata ale cuiva. Numa’ tu greucene mananci rahat gratis, cred ca nici masina n-ai :)))
Amice varucu, tu pe lângă că mănânci rahat mai ai și lipsă foarte mulți neuroni, se observă din avion.