În primele șapte luni ale anului 2024, înmatriculările de autoturisme electrice în România au înregistrat o scădere semnificativă de 20,9%, conform datelor publicate de Asociația Constructorilor Auto din România (ACAROM).
În contrast, înmatriculările de vehicule hibride au crescut cu 43,8% în aceeași perioadă, reflectând o schimbare în preferințele consumatorilor.
La nivelul Uniunii Europene, înmatriculările de autoturisme electrice au scăzut ușor, cu 0,4%, totalizând 815.399 de unități. În schimb, vehiculele hibride au cunoscut o creștere semnificativă de 22,8%, cu 2.385.356 de unități înmatriculate. Pe ansamblu, piața auto din UE a înregistrat o creștere de 3,9% în primele șapte luni ale anului, cu 6.537.362 de autoturisme noi înmatriculate.
România ocupă poziția a 14-a în UE în ceea ce privește numărul de autoturisme noi înmatriculate, cu un volum total de 96.562 de unități, marcând o creștere de 12,6% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Pe piața europeană, Volkswagen rămâne lider, cu 2.042.583 de unități vândute, în creștere cu 2,9%, urmat de Stellantis și Grupul Renault, care a înregistrat o creștere de 3,3%, inclusiv datorită vânzărilor Dacia, care au crescut cu 4,6%. Ford a înregistrat o scădere semnificativă, cu 17,6% mai puține unități vândute.
Darius a scris deja opinia lui pe tema asta, iar luni am revenit și eu cu un subiect tangețial, despre range anxiety.
Piuir a zis
Mai trec multi ani pana EV inlocuiesc complet termicele. Parerea mea e ca pana mai extragem petrol, EV nu au o sansa adevarata. Au cam disparut variantele diesel din oferte. Dar ma astept sa reapara, pentru ca si motorina trebuie arsa in final.
Gobb a zis
De ce niciun articol nu menționează ce s-a întâmplat cu nr. autoturismelor diesel înmatriculate? Nicăieri, în niciun articol, nimic? Aaaaa, e mai la modă să vorbim despre EVuri?
Gobb a zis
Ca și când „schimbarea în preferințele consumatorilor” a fost, sanchi, de la electrice la hibride, nu de la diesel la benzină. Pffff