Mai țineți minte sondajul de aici și rezultatele lui? Totul era pornit de la ideea BMW de a oferi dotări opționale pe bază de abonament, dar conceptul de Software as a Service nu este deloc nou…
Mercedes-Benz va oferi în SUA un serviciu de abonament online pentru ca mașinile sale electrice să accelereze mai repede. Pentru un cost anual de 1.200 de dolari fără taxe, compania va permite unora dintre vehiculele sale să accelereze de la 0 la 100 km/h cu o secundă mai rapidă.
Mercedes a confirmat pentru BBC News că în prezent nu intenționează să introducă „Acceleration Increase” în Marea Britanie. Aceasta va putea fi achiziționată în SUA pe vehiculele Mercedes-EQ EQE 350 și EQS 450, precum și pe omologii lor SUV. Potrivit magazinului online al Mercedes SUA, funcția „mărește electronic” puterea motorului mașinii, precum și cuplul. În total, se estimează că aceasta se ridică la o creștere de 20-24% a puterii, permițând unui SUV Mercedes-EQ 350 să accelereze de la 0 la 100 km/h în aproximativ 5,2 secunde, față de 6,2 secunde fără abonament.
În iulie, BMW s-a confruntat cu o reacție violentă atunci când a anunțat că clienții ar putea plăti 25 de lire sterline pe lună pentru a debloca scaunele și volanele încălzite din mașinile lor. Iar în decembrie 2021, Toyota a anunțat că va percepe de la unii șoferi 8 dolari pe lună pentru a-și porni de la distanță mașinile cu ajutorul unui breloc de chei. În 2019, Tesla a introdus „Acceleration Boost”, care face ca vehiculele sale Model 3 să accelereze de la 0 la 100 km/h cu o jumătate de secundă mai repede, pentru o taxă unică de 2.000 de dolari.
Abonamentul „Acceleration Increase” este listat ca fiind „în curând” în magazinul Mercedes din SUA, fără a fi indicată o dată exactă pentru lansarea sa.
Brace yourselves: Winter is here, my friends!
Dupa parerea mea, este o tampenie faptul ca trebuie sa platesti suplimentar pentru deblocare scaune incalzite. Pai daca imi vinde o masina, dotata tehnic cu scaune incalzite de ce sa mai platesc in plus ca sa le folosesc? Platesc dotarea masinii si restu depinde de mine cat si cum o folosesc. E ca si cum ai cumpara o un croissant cu ciocolata dar ca sa mananci crema de ciocolata din el trebuie sa platesti in plus.
o sa auzim acum full abonament in loc de full piele…
daca nu cumparam poate renunta la ideile astea…dar din pacate sunt multi care se lauda cand arunca banii aiurea…
Pentru unele specimene si volanul ar trebui sa fie optional. Poate asa mai merg si cu autobuzul!
Aici e un pic diferit fata de ce voia BMW. Aici clientii au cumparat masina x care are puterea x si li s-a promis ca masina face 0-100 km/h in x secunde, dar acum vine Mercedes si zice daca vrei sa faca 0-100 km/h in x secunde platesti 1200 $. Asta mi se pare jaf pe fata, dar organele competente dorm din nou.
Cine e „organul” competent ?
As zice ca ANPC in Romania, nu stiu care e echivalentul la nivelul Comisiei Europene.
Ei au promovat ce poate masina, nu cat vei prinde tu cu ea. Incep ca sa fie importante notele de subsol scrise mici de tot la dotarile masinilor.
Pai si asa nu e un fel de inselatorie, nu ar trebui sa fie clar si concis care sunt specificatiile unui produs pe care tu dai banii cinstit?
Da’ unde e inselatoria?
Adica Mercedes iti vinde o masina in parametri X si Y.
Daca vrei mai mult, sari cu banu’
La masinile cu motoare termice exista conceptul de tunning si pentru asa ceva se cheltuie bani foarte seriosi cu riscuri mult mai mari de defectiune/distrugere.
Ah da, era sa uit.
Cam cat de tare i-ar interesa pe aia de la Mercedes de o eventuala plangere la ANPC ?
Cred ca dau si ei la peste … sa vada ce pot prinde.
Ideea cu scaunele incalzite mi se pare o tampenie din 2 motive:
– in primul rand daca ai platit deja pentru „hardware-ul” din scaune, nu vad sensul sa te mai taxeze si pentru utilizarea lor (chiar ilegal as spune)
– in al doilea rand daca nu ai platit, inseamna o risipa de resurse pentru multi care nu folosesc asa ceva.
Pentru optiuni doar soft ca de exemplu harti, etc … ii vad rostul.
Corect
Si cine plateste reparatia daca se strica incalzirea?
Mai faci un abonament si pentru asta.
Cum cine?
Utilizatorul
Nu e logic?! :))))
Si lumea se panica de motoarele electrice si ca vine UE si le ia rablele diesel :))
Everything as a service e mai „interesant”
Totusi treaba aceasta era practicata oarecum.
Ex. la Ford-ul meu nu am ca dotare lumini pt zona picioarelor la scaunele din fata. Dar toate traseele erau facute si eu m-am uitat ca era nevoie doar sa pun… bec 🙂
Treaba de la Mercedes pare mai degraba un tunning facut de producator si nu mai tb sa mergi la un service dedicat
Pare o fractura de logica. Adica pentru ce serviciu sa platesti abonament? Iti face curat lunar in masina? Iti asigura o cafea zilnica? Nu, iti „tuneaza” o singura data masina si gata. Pai asta nu este serviciu ci doar o singura interventie si prin urmare corect ar fi sa platesti o singura data. Sau este vorba de un service periodic mai special, gen gresare rulmenti mai des? Dar si atunci este treaba de Service care nu tine de producator si prin urmare daca ar fi sa platesti un abonament corect ar fi sa platesti catre cei care fac intretinerea – adica Service-ul agreat.
Și apropo, vedeți aici de ce zic unii că parcul de EV va fi (ultra)limitat pentru că nu sunt resurse: https://www.euronews.com/green/2022/02/01/south-america-s-lithium-fields-reveal-the-dark-side-of-our-electric-future
Producatorii vor face UN SINGUR model FULL. Dupa acest pret (de productie si fara incalceala =*ala are ala nu are* dotarea cutare) standard clientul final doreste scaune incalzite sau faruri cu lumini colorate sau stergatoare cu leduri sau nu stiu ce senzor sa apara pe display sau portiere automate sau trapa automata sau haion cu automatizare sau modificare putere motor sau monitorizare gps, etc. Toate vor exista pe masina si vor fii deblocate pe bani cu un simplu cont pe server firma producatoare. Problema va fi cand o va vinde, cine va plati in continuare si ce pret va avea masina stiind ca trebuie sa platesti 200 300 euro abonament . Cu alte cuvinte masina va arata bine estetic dar motorul si bateriile vor fii foarte uzate…