A venit momentul sa renunt la Megane, asa cum va spuneam in urma cu aproape un an. Inca din septembrie anul trecut cercetez piata si ieri am luat decizia. Desi eram 99% convins ca noul Duster 2024 este ce-mi doresc, se pare ca acesta a ajuns la coada clasamentului in lista mea de masini favorite.
Asa cum am spus si in articolul de anul trecut, cerintele mele nu sunt unele dure, dar restrang foarte mult cautarile. Mi-am dorit ca noua masina sa fie cel putin la fel de spatioasa ca actuala, sa aiba o motorizare la fel de eficienta si sa fie automata.
Am scos din context orice inseamna motorizare in trei cilindri, nu am cautat masina considerata premium (BMW, Audi, Mercedes etc) desi am fost sa vad un A3 2024, iar carburantul sa fie benzina, neaparat. Gata cu dieselul…
Personal n-as renuntat la motorizarea diesel. Ofera cuplu, o senzatie misto la condus si consumuri foarte bune. Din pacate (sau din fericire) locuiesc mai aproape de job si masina nici nu apuca sa ajunga la temperatura optima de functionare, in special iarna. Asadar, o motorizare hibrida sau benzina este ce-mi trebuie pentru deplasarile prin oras (90% din timp).
Duster-ul pe care tocmai l-am testat mi-a placut. Este o masina EXCELENTA din toate punctele de vedere. Este spatioasa, confortabila, sta bine pe viraje, are consumuri mici, este si SUV (deci un plus) si arata foarte bine. Nota 10 pentru design. A fost prima mea optiune.
In plus, Duster se incadra si in bugetul meu (in jur de 30.000 euro). Totusi, dupa cateva cercetari am descoperit alternative mai bune tot de la Renault. Arkana este la un pret similar, iar SH de 2 ani vechime este 20.000 euro, tot full hybrid. Arkana a ajuns favorita in topul meu si este o masina mai calitativa decat Duster.
Chiar si asa, Arkana a iesit din peisaj. La fel cum a iesit din peisaj si Mazda CX-30, Subaru Levorg, Alfa Romeo Giulia si alte 2-3 modele care chiar nu mai conteaza acum.
De ce? Pentru ca exista Toyota si pentru ca am citit ca motoarele hybrid de la Renault au multe probleme. Mi-au confirmat posesori de Arkana Hybrid, dar am cautat si eu pe net pe grupurile de Renault si asa este. Nu sunt cele mai fiabile sisteme hybrid, motiv pentru care m-am indreptat fara discutii catre Toyota, care cocheteaza cu tehnologia hybrid de 30 de ani.
Initial m-am dus sa vad Suzuki Swace, care e fix o Toyota Corolla cu sigla de Suzuki, asa cum si Acros este un Rav4 deghizat. S-a luat aceasta decizie pentru ca media de CO2 pe gama Suzuki era prea mare si riscau niste amenzi, iar Toyota le-a dat doua modele ca sa le scada media de emisii.
Mi-a placut Swace. O masina misto, motor de 1.8, full hybrid. Totusi….cam anosta. Echiparea lor nu mi-a placut asa mult desi iti ofera tot ce ai nevoie de la o masina. Pe mine m-au deranjat scaunele din textil, desi foarte confortabile, au un aspect banal si par foarte ieftine la prima vedere. Pe Megane am scaune sport din piele.
Chiar si asa, da-le naiba de scaune! Am zis ca fac acest compromis ca pana la urma masina e super misto. Avea si un pret mai bun decat o Corolla originala, mi se pare ca primisem o oferta de 28.000 euro pentru echiparea Spirit si Corolla era 33.000 euro pentru o echipare similara. Asta se intampla prin martie-aprilie, iar acum masina s-a scumpit si costa 30.000 euro.
Intre timp mai urmaream niste clipuri pe Youtube cu diverse echipari de Corolla, iar cu o zi inainte sa iau decizia finala am vazut clipul asta:
Mi-a atras atentia motorul de 2.0 si 198CP (hai zi 200CP) si am vazut ca vine doar pe echiparea de top, Exlusive sau GR, iar pretul este de 38.065 euro sau 40.367 euro pentru GR. Evident ca la banii astia am renuntat la idee, dar mi-ar fi placut.
Norocul a facut sa dau un telefon la un prieten de la Mazda care m-a redirectionat catre Toyota si am avut o surpriza placuta. Dupa ce mi-am exprimat dorinta pentru nivelul Exclusive (pentru ca are niste scaune foarte bune si doar pe echiparea asta le gasesti sau pe GR) si pentru motorizarea 2.0, mentionand doar ca mi-as dori asa ceva, dar nu-mi permit, reprezentantul de la Toyota a gasit o lista speciala de masini si mi-a dat un pret care m-a facut sa tresar. Eram 100% convins ca nu-mi permit asa ceva.
Toyota Corolla Touring Sport (adica break) cu motor de 2.0 full hybrid, 198CP, echipare Exclusive, 32.000 euro. Ca idee, asa arata preturile la echiparile Toyota.
Mi-a placut pretul, foarte bun, iar motorul de 2.0 este mult mai eficient si mai modern decat cel de 1.8, iar cutia nu este una CVT clasica ci una eCVT mult mai simpla si mai performanta in acelasi timp.
Mi-au spus ca au si o masina disponibila pentru test drive, fix acelasi nivel de echipare, fix acelasi motor. Am stat cu masina o zi si m-am plimbat cat de mult am putut.
Recunosc, mi-a placut. Nu m-a dat pe spate, dar mi-a placut. Scaunele sunt excelente, interiorul este de calitate, pozitia la volan este foarte placuta si masina se conduce foarte usor. Sta mult mai bine pe viraje decat Megane-ul, de 10 ori mai bine, este mai silentioasa si directia este mai precisa. Pot spune ca diferentele sunt notabile la partea de condus, insa la interior nu este ceva wow. Daca inchideam ochii puteam sa jur ca sunt tot in Megane sau intr-o alta masina oarecare.
Imi place ca are putere. Masina se infige foarte bine cand accelerezi si daca conduci linistit in oras poti sa mergi 80% din timp pe electric. Este o placere la capitolul asta. Nu smuceste nimic si ai o senzatie de precizie in tot ce faci. Foarte faina! Consumul este si el unul foarte bun, clar un pic mai mare decat la diesel in anumite conditii, dar nimic de speriat.
Viteza maxima este de 193km/h si ajunge glont pana acolo. Farurile sunt adaptive si pe autostrada fac tot felul de jocuri ca sa lumineze cat mai bine. Cam ciudatele, dar bat bine.
Am lasat masina a doua zi la dealer si am discutat oferta. Aici vine partea interesanta. Lista speciala de masini s-a schimbat mult peste noapte, in sensul ca masinile s-au vandut ca painea calda. A mai ramas una pe stoc identica cu cea pe care am condus-o (aceeasi culoare, echipare, motor, tot) dar si o varianta GR intr-un verde superb, verde care are o insemnatate speciala pentru mine si Maria.
Am cerut sa vad culoarea in realitate pe o masina, dar nu s-a putut. Este ceva rar si tot ce am putut sa vad a fost asta:
Cand am vazut culoarea am tresarit un pic. Mi-a spus ca este cu 2000 de euro mai scumpa echiparea GR, iar verdele asta mai costa 500 de euro, iar plafonul este negru, deci masina este in doua culori. Pretul final pentru varianta GR cu motor de 2.0 este de 34.000 euro, iar pretul de lista este de 40.882 euro.
Am plecat fara sa dau un raspuns, dar m-am decis destul de repede. Culoarea a contat enorm si am ales pana la urma echiparea GR si acest verde superb. Daca era alta culoare nu plateam pentru GR 2000 euro in plus.
GR aduce in plus un sistem audio JBL, jante pe 18 inch, bancheta spate incalzita, cusaturi rosii pe anumite elemente (scaune, schimbator, volan, usi) si niste insertii cu GR prin anumite zone. Nu stiu daca acele cusaturi merita neaparat niste bani in plus, dar sistemul audio merita doar daca esti pretentios pentru ca si cel de baza se aude foarte bine.
M-am bucurat sa aflu ca masina este pe stoc si in 2-3 saptamani pot sa o iau. O sa revin dupa ce o conduc mai multi km cu niste impresii.
Si uite asa am trecut de la Duster la Corolla. Revin cu mai multe impresii dupa ce imi ajunge masina si o sa merg putin cu ea. Luci Popa si Vlad Micsunescu vor face si ei cate o prezentare. Va tin la curent.
Apropo, am la vanzare Megane-ul. Link AICI.
Sebi a zis
Sa fie de folos 🙂
varucu a zis
Din pacate, ai nimerit din lac in put, daca masina e facuta la turci, ai sa-ti schimbi rapid parerea despre ea. Sper sa ma insel… si sa fie bine.
Gabriel a zis
Doar Sedanul se face la turci. Asta e facuta in Uk
Gabriel a zis
E diferenta mare de calitate intre sedan si hatch/break. Zici ca turcii aia si-au batut joc de masina…
Ste a zis
Cam ai dreptate.. și eu vreau noul duster full hibrid.. dar tot Toyota ar merita banii
Gabriel a zis
Noul Duster e o super masina, dar nu vreau sa am probleme in timp la partea hybrida. La Toyota am o oarecare siguranta si 10 ani garantie.
Greuceanu a zis
Ce frumos ar fi fost ca motorizarea să fi avut 298CP cum ai scris prin articol. 🙂
Pe site-ul Toyota am văzut trecută o putere totală a ansamblului hibrid de 144KW, adică 196CP, ceea e cel puțin decent.
Oricum cu Toyota nu prea dai greș pe parte de fiabilitate, sunt mașini echilibrate.
Să fie cu noroc alegerea!
Andi a zis
Duster a fost o mică celebritate datorită: pretului, capacitatii off road si a excelentului motor 1.5 dci de la Renault. In momentul de față Duster a pierdut: pretul si motorul. Ramane de vazut cum se va descurca in off road.
Gabriel a zis
Pretul e imbatabil. Gaseste tu alternative ca eu am gasit doar una singura. Vezi in review.
Greuceanu a zis
Niciodată motorizările actuale nu pot fi considerate mai slabe sau vreo pierdere în comparație cu vechiul 1,5 dci, indiferent ce afinități față de vechiul diesel au unii sau alții.
Iar în off-road se comportă cel puțin la fel de bine ca modelul anterior, majoritatea care l-au testat în off-road spun că se comportă impecabil.
Coshmo a zis
Eu nu prind asta cum de la preferință diesel ai ajuns la full hybrid
Mihai a zis
Nici eu nu am crezut ca voi accepta schimbarea dar am trecut de la Audi 2,0 diesel la Ford Mondeo 2,0 petrol hybrid..extraordinar..pt acelasi pret am primit full options, full piele ecologica, navigatie,dar mai ales reducere extraordinara la consumul de carburant,taxa drum 0,taxa poluare 0,rducere extraordinara la taxele pentru parcare unde locuiesc iar in ceea ce priveste confortul si siguranta la volan absolut identice .
Gabriel a zis
Simplu. Fac 40.000km pe an. Sa zic ca 15.000 sunt in oras pe distante scurte si restul autostrada. Problema este ca cei 15.000 ii fac in fiecare zi, cate 10 azi, 20 maine si tot asa. Restul ii fac prin concedii de 3 ori pe am intr-un timp relativ mic, concentrat. De ex ma duc in Austria si am 1300km numai dus si inca pe atat intors + fataiala pe acolo inca pe atat probabil. Pe distante scurte in oras imi bat joc de diesel. A fost bun pana acum, dar distantele s-au schimbat si nu mai renteaza pentru mine.
recomandarea zilei a zis
superba abia astept poze din interior 🙂 sa te poarte sanatos peste tot
Xyz a zis
Draga Gabriel,
Suntem in plina campanie de publicitate la Toyota pe toate mediile si imi pare ca discret le faci reclama.
Oricare din noi nu pupa masina aia la pretu ala, ca vezi tu nu avem lista, painea calda si influenceru’.
Dar sa revin? Care sunt nevoile tale?
Ce caracteristici are Duster?
Ce caracteristici are Corolla?
Aparent ai fost focusat pe Duster masina cu capabilitati offroad, garda la sol adecvata, poate 4×4, robusta dar fara performante dinamice or raspuns bun viteza, chiar in echipare hibrida.
Nu cumperi Duster ultradotat doar ca ai in cont 30k!
Si ce ai luat? La depasire de buget ..
O masina cu garda la sol gen 13cm, cu care poti parca la mall si merge pe drumuri asfaltate, cu motor cu performante si consum decente, dar exorbitanta ca si cost de achizitie.
Este totusi un combi modest ca executie si insonorizare.
In plus are intretinere semnificativ mai mare ca Duster? Sau nu ai intrebat?
De ce comparam Duster vs Corolla combi?
Daca luai macar o Corolla Cross Hybrid fwd ziceam hai treaca mearga .. sau esecu de CHR ..
Gabriel a zis
Draga Xyz, nu stiu despre ce campanie de publicitate vorbesti. Mi-ar fi placut sa fie cum zici tu, mai pupam si noi niste bani pe Arena ca stam cam prost in ultima vreme. Dar trecand peste asta, listele alea speciale exista. Eu nu m-am dus nicaieri sa spun ca sunt Gabriel de la ArenaIT. Nu cred ca ii pasa cuiva. Listele alea sunt valabile o zi, normal ca e greu sa le prinzi. Sunt modele mai rare, echipari mai speciale care nu s-au vandut la pretul intreg si acum beneficiaza de discount. Cate Corolle verzi, GR, break, ai vazut pe strada? Cred ca maxim una sau nici una.
Revenind la nevoile mele, un SUV era chiar mai bun, insa nu era un must have. Mai am un Duster 2 si ma pot folosi de el daca chiar am nevoie. Corolla, asa cum am spus si in articol, a fost o alegere rationala. Stiu ca este un brand fiabil, are 10 ani garantie si garda la sol este identica cu ce am deja pe Megane si am fost multumit. Am comparat cele doua masini, diferentele sunt evidente si pentru mine este fix ce-mi trebuie. Am pus fiabilitatea pe primul loc. Corolla Cross nu era pe listele speciale, iar CHR e o mizerie.
Xyz a zis
Sa o folositi sanatosi si fara incidente!
Daca aveti Duster, si alte masini oarecum se schimba datele la ce va e necesar acest hibrid combi.
Prieteni apropiati au avut Corolla 1.8 hibrid fwd echipata cu cauciucuri premium de iarna, si au fost luati prin surprindere ca iarna nu au putut urca la ski in Romania, desi altii cu logan, i30 sau golf urcau fara probleme si treceau in viteza pe langa el. Motivu ar fi puntea spate f grea datorita bateriei hibride, iar fata se invartea in gol.
Au tinut masina sub 3 ani si au vandut-o la pret foarte bun ca sh
DAR nu si au mai cumparat alta Toyota,
asa ca fapt divers au achizitionat Octavia Scout diesel si o lauda in toate aspectele deocamdata ..
Gabriel a zis
Mersi! O sa testez ceea ce ai spus cu urcatul pe zapada. Fix acum cautam anvelope de iarna.
Cristian a zis
Draga Gabriel
„iar CHR e o mizerie” sper ca te referi la designul avangardist….
Cu tot respectul meu de pafarist in ale mașinilor ma documentez si te as contrazice Toyota nu face mizerii de mașini poate toate franțuzoaicele la un loc sau chiar japoneze ca Nissan, Mitsubishi sa o dea in bara dar nu vad de ce Toyota ar face un model prost si restul in top fiabilitate, poate ma lămurești te rog
Gabriel a zis
E mica, nu ai vizibilitate si spatiul pentru bagaje este o gluma.
Cristian a zis
Corect. e o mașina mai sport pentru o persoana sau cupluri tinere fără copii in plan
Sistemul hibrid e impecabil. Vizibilitatea spate cred ca e un dezavantaj si poate designul ușor agresiv, dar la vânzări e peste competiția CX-3 (30) sau H-RV
Amarandei Mihai Marius a zis
Sunt supărat că nu ați ales Duster-ul☹️ E mașina noastră, a românilor! Eu am înțeles că în 2024 trebuie să ne orientăm către hibride, iar noul Duster nu stă prea bine cu fiabilitatea la capitolul acesta dar, să-i dăm o șansă Duster-ului nostru! L-am văzut și eu astăzi la reprezentantul local și mi-a plăcut foarte mult. Prețurile sunt ok, iar dacă nu vreți o motorizare mild hybrid sau full hybrid din cauza fiabilității scăzute și nu o să participați la curse cu mașina, puteți opta pentru motorizarea pe benzină + GPL în 3 cilindrei de 100 de cai. Știu că e un motor mic pentru o mașină așa de mare, dar dacă circulați mai mult în oraș cu ea, eu cred că sunt suficienți cei 100 de căluți În plus varianta asta de motorizare e cea mai ieftină deci încă un lucru bunVă salut de la Botoșani! Numai bine!
Mircea a zis
„E masina noastra,a romanilor”…ce patetic sunteti cu patriotismul asta ieftin.Banii nu raman in tara ci se duc in Franta !
„Preturile sunt ok”…pe ce lume traiti ,domnule ? Dvs.munciti ceva pentru bani sau ati mostenit ceva hectare de pamant,de padure ?
Din pacate,Dacia nu mai e de mult timp corecta dpdv oferta vs pret dar vorba aia,fraierii nu mor…se schimba !
Gabriel a zis
Te contrazic. Pentru ce ofera, pretul la modelele Dacia este foarte atragator. De ex, Duster full hybrid la 26.000 euro nu are rival. Urmatorul model competitiv este 34.000 euro.
Beck a zis
Felicitări! Am mai recuperat o persoana!Nu vei regreta niciodată!
Mai sus nu poți decât un Lexus și după….cerul!
Xyz a zis
Convingeti Toyota sa reduca pretu la loganu japonez denumit Corolla la 17k euro si o sa va atingeti misiunea de salvare in timp scurt.
ANV a zis
Lol
Xyz a zis
Preturile Dacia sint nesimtit de mari vs ce ofera, nu visati luati de designu futurist, e masina de buget. Duster nu isi merita banii!
3 stele ncap! Innacceptabil!
Luati altceva sh mai bine decat sa va prosteasca astia cu preturile lor exagerate!
Fiecare e patriot cat doreste pe banii lui!
Gabriel a zis
A fost testat Duster 3 la NCAP?
Xyz a zis
Renault Duster Safety Tests Latin NCAP | August 2021 Ratings – Zero Stars –
Dacia Duster 2017 3 stele euro ncap.
Asta de 2024 nu l-au testat, desigur. E masina de buget, fara misiune sa bata standarde de siguranta.
Daca voiau asta il testau oficial inainte de lansare si faceau din rezultat un argument de marketing.
Un test oficial nu cred ca o sa fie facut curand. Nu le sta in obicei sa investeasca mai mult decat e cazu.
Renault vinde Zoe de ani de zile cu zero stele euroncap. Atat timp cat il vand asa, nu schimba nimic.
Gabriel a zis
Stelele alea nu reprezinta nimic concret. Citeste raportul si vezi de ce are 0 stele Zoe facelift si 5 stele zoe pre facelift. La fel si Duster. Nu e vorba de impact ci de protectia pe ntru pietoni.
Nicolae Simion a zis
Corect! Dacia are acum prețuri foarte mari, la dotări foarte puține și stele EURO NCAP la fel, comparativ cu alte mărci, Joggerul având doar o stea. Iar comparativ cu ce prețuri avea odată Dacia, prețuri normale pentru o mașină de buget, acum Joggerul are un preț de 4 ori mai mare decât al Loganului meu din mai 2005, care are și 3 stele EURO NCAP…
Nicolae Simion a zis
Într-adevăr, Mazda CX-30 e cam mică, dar nu portbagajul m-a deranjat, ci spațiul mic pentru pasageri, scaunele foarte înguste și geamurile foarte sus, nu ajungi cu mâna scoasă pe geam la tichetul de parcare când mergi la supermarket sau la aeroport. Dar mașina are un aspect premium și motorul e-SkyActivX 2.0 are un consum mic și un mers rafinat, mai ales start-stopul, datorită ajutorului electric. Am mers mult, atât cu Mazda CX-30, cât și cu Mazda CX-5, mașinile nepotului și ale fiicei. CX-5 e într-adevăr mai spațioasă, e o mașină corectă, inclusiv consumul, nu mi s-a părut mare. În schimb prețul e cam mare în echipare premium…
Xyz a zis
Stelele sufera modificari de definiti in timp.
5 stele din 2017 reprezinta altceva fata de 5 stele 2024.
In general stelele sunt standarde clare, cunoscute producatorilor din timp. Ei pot decide sa proiecteze masina sa le respecte, sau nu.
Cum sa va explic?
Dacia nu isi propune sa fie la 5 stele. E de buget, siguranta presupune otel de diverse rezistente, greutate in plus si cost, ceea ce o face ne atractiva!
Totusi concurenta ..
MG de ce are 5 stele si pret mai mic decat Dusteru?
Chinezii de ce au putut aplica, testa si dovedi respectiv obtine aceasta certificare ncap!
Intuitia imi zice ca Dacia a consumat bugetu pt look&feel, iar pt restu .. ocupantii sa isi faca cruce cu limba!
Credinta ca e un superprodus te salveaza!
Gabriel a zis
Nu e vorba de tabla ci de sistemele aftive de siguranta care costa foarte mult si ar creste si costul masinii. Cat despre MG, uite de asta pot oferi preturi mici si calitate mai buna, inclusiv siguranta. https://arenait.ro/stirea-care-mira-primit-ajutor-stat-3-4-miliarde-euro-domine-piata-auto/
Balint Babos Mihai Andrei a zis
Ai făcut o alegere bună
Radu a zis
Multi km fericiti cu toyota!
Intamplarea face ca doar ce am mers cu un GR sport. Personal nu vad justificat pretul. De cate ori folosesti cei 200 de cai? De cate ori mergi cu 190 km/h? De cate ori te dai pe circuit cu ea ca sa ataci viraje mai stiu eu cum si sa ai nevoie de cine stie ce sasiu?
Imi place interiorul, dar nu e nimic deosebit. E spatioasa, dar nimic deosebit.
Nu am mers suficient cu ea ca sa imi fac o parere de consum, dar in bord avea 5.5 pe vreo 300km mai mult pe autostrada. Mi s-a parut mult si l-am intrebat pe cel care o are daca o alearga si mi-a zis ca deloc. Merge foarte linistit. Mi se pare un consum enorm de la o tehnologie de 40k euro, hibrida, cu masina nealergata.
Am sa urmaresc pe viitor ce ne spui, sperand ca acel consum e in realitate mai mic (mai degraba in jurul valorii de 4 litri/100?). Sau poate doar nu inteleg eu tehnologia toyotelor si e perfect normal sa ai peste 5 la drum intins in 2024?
Da, am inteles ca motorul are 2 litri si ca per total dezvolta 200 cai, dar la viteze normale, nu storci puterea aia din el. Pe de alta parte nici eu nu fac o comparatie corecta pentru ca nu compar un 2 litri non hybrid cu cel de pe totyota ca sa fie consumul relevant.
Ninu a zis
Mie mi se pare a naibii de puțin consum 5.5 de la un benzinar 2.0 , fie el și hibrid. Chiar asa sa fie ?
Radu a zis
Asta arata in bord pe o distanta de 400 si ceva de km. Eu nu am mers suficient cu masina ca sa imi fac o idee proprie.
Acum daca zici ca ti se pare putin, poate ca e un consum bun pentru un stil linistit de condus?
Oricum, astept sa scrie si Gabriel un articol si vedem daca tot pe acolo se invarte consumul.
alin a zis
nici platit nu as merge cu suv sau break, mai ales in oras!! pt oras trebuie ceva mic si electric. pt afara o decapotabila sau oricum ceva cu 2 usi e suficient daca nu ai copii.
Mara a zis
Ce figuri pentru un posesor de Megane, numai la romani vezi asa. Nu va cunosc si nici nu as vrea dar 40.000 de euro e o suma exorbitanta pentru foarte multi oameni iar dumneavoastra vorbiti de suma asta ca si cand ar fi un chilipir. Apropo, se scrie trei cilindri, cu un singur i, BAC – ul l-ati luat la 40 de ani, ca Ciolacu?
Gabriel a zis
Asta e comentariu lasat din frustrare.
Andrei a zis
Imi pare rau dar nu sunt 40.000 Euro ci 40882 Euro. Si nu e pretul tranzactiei ci pretul de lista.
Gabriel a zis
33.933euro pret final, 17% discount. Ca sa fim corecti.
ANV a zis
Pai sigur ca nu e Duster. Cand e sa dam noi banii, mai punem un pic si luam altceva. In rest, pentru ceilalti, Duster, Duster.
Cititorii vostri a zis
Sa ai parte de multe lucruri frumoase alaturi de noua masina!
Sunt curios de urmatoarele:
1) Ce fel de anvelope o sa alegi? Tot all season?
2) Cat timp/km ai de gand sa tii masina?
Gabriel a zis
Masina vine cu anvelope de vara. O sa cumpar un set de anvelope de iarna, iar cand uzez ambele seturi, deci cam in 3 ani, o sa pun all season. Masina am de gand sa o tin 10 ani si poate si mai mult. Sau daca bugetul imi permite sa o dau la buy back cand apare noul model, as face asta ca sa am mereu o masina noua si sa nu pierd multi bani. Si sa repet procesul cu fiecare generatie noua aparuta.
Cititorii vostri a zis
Ai avea varianta sa iti iei anvelope all season pe post de anvelope de iarna si sa ai mai multa flexibilitate cand vrei sa faci schimbul cu cele de vara.
Gabriel a zis
Daca iau all season trebuie sa le vand pe astea de vara, iar dimensiunile sunt 225/40/R18. Cam greu sa le dau. De aceea as vrea sa profit de ele.
Vali12 a zis
Felicitari … inca esti la nivelul la care te impresioneaza culoarea masinii, nr de butoane etc … am depasit de ceva timp acest nivel, am trecut la a privi masina ca fiind 4 roti, 1 volan, un motor care sa te ajute si un scaun comod, restul sunt mofturi … drumuri bune fara incidente !
Nicolae Simion a zis
Felicitări! Acum doi ani am mers și eu cam pe același traseu, Dacia, dar nu Duster, ci Jogger, Suzuky Swace, Toyota Corolla Touring Sports dar… nu m-am oprit la Corolla, deși mi-a plăcut, pentru că are garda la sol prea mică pentru bordurile de la noi. Mi-ar fi plăcut RAV4 Prime, dar depășea cu mult bugetul de ~30.000€. La prețul ăsta însă am primit o ofertă foarte bună de la Ford pentru o Kuga PHEV, echipare Titanium X, care are aceeași motorizare și același sistem hibrid ca și RAV4. Documentându-mă însă mai atent, am constatat că fiabilitatea lasă de dorit la Kuga PHEV/FHEV, fiind multe rechemări în service, directivele de service fiind îndreptate mai mult spre diminuarea efectelor în caz că crapă ceva, decât spre rezolvarea problemelor apărute, deci soluții low-cost. Spre exemplu, când m-am hotărât să dau avansul, în iunie 2024, a venit o directivă de service pentru găurirea scutului, ca să se scurgă uleiul atunci când crapă motorul termic, și scoaterea de lamele din grila activă din față, pentru ca motorul să fie răcit mai bine de curentul de aer, ca să nu ia foc! Am renunțat instant la achiziție, pentru că nu am vrut ca mașina nouă să-mi fie ciopârțită în service și nici să merg cu morcovul în fund că mașina poate lua foc oricând, chiar dacă probabilitatea era foarte mică. Așa că am renunțat la orice fel de hibridizare și am ales… SsangYong Korando, echipare Premium Plus, la 29.130€. Are motorizare 1.5 TGDI, 163 CP, cuplu 260 Nm, cutie automată clasică, cu convertor de cuplu, Aisin AT6, e AWD și e… SUV. Are consum mai mare decât o hibridă, normal, dar mi-am făcut socoteala că dacă vroiam aceeași echipare premium de la Ford sau de la Toyota, mă costa cel puțin 10.000€ în plus, o sumă suficientă pentru a avea benzina gratis timp de 10 ani, cât are garanție. Și nici nu dau banii în avans, la achiziție, ci în rate, pe măsură ce alimentez la pompă. Sunt foarte mulțumit de alegerea mea, mașina se comportă impecabil, din toate punctele de vedere. Deci… fiecare cu alegerea lui, funcție de criterii și… buget. Dacă aș fi avut un buget de ~50.000€ aș fi ales fără discuție Toyota RAV4 Prime (Plug-in Hybrid).
Sunt curios însă ce nu v-a plăcut la Mazda CX-30. Cu motorul e-SkyActivX (Mild Hybrid) este o alegere foarte bună.
Oricum felicitări încă o dată pentru alegere și drumuri bune!
Gabriel a zis
Bine ca nu ai ales Ford. Nu mai sunt ce au fost odata. La cx-30 nu mi-a placut ca e prea mica. E bazata pe Mazda 3, o masina foarte ok pe care o are tata de 2 ani. Din pacate spatiul in portbagaj e micut. Era buna o Mazda cx-5, dar consumul e mult prea mare. Gasisem un rav4 echipat bine la autorulate toyota, costa 27.000 euro si avea 80.000km din 2021 cu motor 2.5. Super masina, o are un coleg de la munca, dar parca nu mai voiam sh.
alin a zis
:))) pare banc: masina aleasa in functie de borduri.
sau sa dai o pomana de bani si sa te mai gandesti la consum..imi da cu virgula rau. sa vina odata extraterestrii!
Xyz a zis
@Alin,
Prostia de a alege o masina cu garda la sol sub 16cm se plateste indiscutabil in exploatarea masinii.
Este doar o chestiune de timp!
Presa nu critica deloc producatorii de masini care pun in piata aceste produse capcana.
De fapt producatorii gandesc intentionat produsele, ca sa le strici si creeaza oportunitate de vanzare piese in viitor.
Cateva exemple masini si garda sol:
Logan 1 avea 18cm (iubit de romani, suv-ul saracului , bun la pescuit si agricultura)
Focua 1 , 16cm (super masina, suspensie independenta, etc)
Golf/passat 14cm ( spargi baia de ulei usor, radiatoare, racitoare de combustibil, etc)
Corolla 13.5 cm ( detinatorii de hibride, de obicei au mai multe masini, nu le duc offroad, au garaj, au bani, le menajaza)
A6 12cm (adevarat dezastru , nu suporta drum forestier.
Doar emana status!)
Cristian Demetriuc a zis
Ai spus ca intenționai sa iei un Renault hybrid SH ! cu 20k euro?? Arkana, Sarbakana nu are a face …. m-a umflat rasul si am vrut sa închid. Ca sa ajungem la final de fapt la cea mai înțeleapta decizie o Toyota al doilea brand mondial ca fiabilitate (documentata) după Honda, înaintea germanelor si a englezoaicelor de lux poate egal cu Mazda si un pic peste Koreene
Full Hybridul de pe Toyota e lider mondial ca tehnologie de consum împrumutata si pe alte platforme ca Ford. Un articol bun, imparțial, mai puțin ideile inițiale de cumpărare
M-ar interesa Corolla Cross pt un pic mai mult spațiu si mai robusta pentru drumurile montane sau chiar urbane, cand crezi ca s-ar putea face un review? Am văzut pe alte site-uri străine dar mi-ar plăcea unul romanesc.
Din păcate Corolla Cross suferă la capitolul estetica fiind cea mai urata mașina de la ei. De aceea as aștepta faceliftul 2025 anunțat nu stiu daca si pt Europa sau doar America. Masina are deja un facelift, dar in Asia si arata a masina de 2024 nu 2010 ca actuala Corola cross.
Pentru un buzunar mediu ca al majorității clienților din păcate exista mașini proaste cu design superb si altele excepționale tehnic, dar urate foc.
Gabriel a zis
Nu ai mai mult spatiu in Corolla Cross. E doar mai inalta. Tot breakul e mai spatios. O sa o cer la review, dar gasesti review de la Luci Popa si Vlad Micsunescu.
Cristian a zis
Multumesc, o sa ma uit
vreau Suv sa mai merg pe drumuri montane am nevoie de un GC de min 160mm
Am o parcare subterana unde se parcheaza mai greu vreau ceva mai compact ca rav4
sau sportage care sunt cu 20 cm mai lungi. corolla cross e singura in aceasta gama restul ar fi ceva de la Subaru doar. Urmează ultracompactele care sunt chiar neîncăpătoare HRV, CX30 etc
Breakul Corolla e frumos, încăpător fiind mult mai lunga, dar e mașina exclusiv de strada
Gabriel a zis
La Kia/Hyundai ai mare grija daca alegi cutie automata. Sunt extrem de proaste. Chiar daca se schimba pe garantie, o sa stai cu masina blocata. La Subaru ai grija mare cu consumul, sa te obisnuiesti cu 10-12% ca o medie. Eu as alege Corolla Cross si as dormi linistit.
Fratelo a zis
Oare când terminați cu publicitatea mascată?
Gabriel a zis
Pai si noi cum ne mai facem viata frumoasa?