V-am anuntat prin vara ca am trecut la anvelope all season si mi-ati spus ca la iarna o sa regret. A venit iarna, m-am intors din Austria si vreau sa va spun experienta mea cu anvelopele Michelin CrossClimate 2 pe zapezile din Austria, Germania, Italia si Slovenia.
Dupa un concediu reusit de o saptamana in care am vizitat patru tari, ne-am dat cu sania pe o partie de 14km in Austria si am vizitat cateva atractii importante (cel mai misto a fost in Stuttgart la muzeul Mercedes), am revenit in tara placut impresionat de aceste anvelope. Am avut noroc sa prindem o vreme frumoasa, cu zapada din abundenta si chiar viscol intr-o seara.
Nu o sa va plictisesc prea tare. Eram sigur pe mine si pe anvelope, iar anul trecut am fost in aceeasi locatie dar cu anvelope Nokian WR D4, deci am termen de comparatie. Asadar, va pot spune ca pe o vreme nu tocmai blanda, nu am derapat si nici nu am intrat in primul copac, asa cum mi-a spus cineva in comentarii pe Facebook.
Masina s-a comportat exemplar pe zapada proaspata, gheata, flescaiala si chiar m-a prins un viscol intr-o noapte. Va las video. Mergeam cu peste 80km/h fara nici un stres, masina fiind foarte stabila.
A intrat ESP-ul doar cand am urcat pe un drum mai dificil in Italia, dar daca plecam mai usor de pe loc nu se mai intampla asta. Secretul este sa plecati usor de pe loc astfel incat sa nu pierdeti aderenta.
Am observat ca la franare sunt eficiente doar daca nu calc brusc pedala. Dar asta este valabil si pentru anvelopele de iarna. Cert este ca am simtit ca franeaza mai greu in situatii limita in comparatie cu o pereche dedicata de iarna, dar la fel, daca conduci atent si franezi usor din timp nu exista probleme. Nu a fost ceva care sa ma faca sa ma simt in pericol sau ca nu voi avea control la franare. Si realist sa fiu, mai mult conteaza soferul decat anvelopa.
In clipul de mai sus era inghetat pe jos si a inceput sa ninga. Eram patru oameni in masina si am facut un kickdown. Se vede ca a intrat ESP-ul. Era si normal pe gheata si oricum nu puteai sa mergi mai tare de atat decat daca aveai anvelope cu tinte.
In concluzie, dupa 4200km intr-o saptamana, sunt placut surprins de calitatile acestor anvelope. Le-am folosit si la 40 de grade dar si la minus multe grade in perioada asta. Am trecut prin toate temperaturile si conditiile meteo si va garantez ca nu o sa aveti probleme cu ele.
Asa cum am spus si la primele impresii, daca alegeti sa va puneti anvelope all season luati ceva de calitate, cele mai scumpe daca se poate. Nu va puneti anvelope boschet ieftine. In afara de brandurile de top precum Michelin, Continental, Goodyear, Bridgestone sau Pirelli, mai sunt si alte branduri bune mai ieftine. Eu le zic brandurile de mijloc, excelente pentru un om normal care nu abuzeaza de masina.
Branduri precum: Vredestein, Nokian, Uniroyal, Firestone, Semperit, Kelly, Dunlop, BF Goodrich, Kleber, Falken.
Oricum va las pozele de mai jos sa vedeti fiecare in ce grup este bagat. Totusi, evitati brandurile super ieftine precum: Tigar, Strial, Taurus, Riken, Barum, Debica, Sava, Viking, Gislaved si altele. Chiar daca acestia produc anvelope de ani de zile pentru orice tip de masina, cu multe dintre ele am mers pe masina personala si nu am fost deloc multumit, deci nu le pot recomanda. Nu stiu altii ce parere au despre ele, eu nu le pot recomanda.
Repet, sunt multumit de ele, n-am intrat in primul copac cum mi-a zis un cititor, n-am derapat, nu mi-am blestemat zilele ca le-am ales si nici n-am ramas blocat pe undeva. Mai jos va las un colaj de poze din concediu din Italia, Austria si Slovenia.
Si zici ca ai fost in Austria, huh?
Si o sa ma mai duc.
Român prost! Sclav. De aceea s-a dus în Austria.
Gabriel , aici nu e vorba doar de politica , este vorba despre demnitate in primul rand . Te-ai dus unde ti-a fost tie mai bine si nu ai tinut cont de altceva . Este alegerea fiecaruia , dar e bine sa stim cu cine avem de-a face .
Astea-s prostii.
Folosesc Zeetex iarna si sunt foarte multumit. E a doua iarna cu ele.
Crezi că ține cont de politică?Lui să-i fie bine:))
Salut, Ma bucur ca ai ajuns intreg acasa, la cum arata drumu ala pe unde mergeai cu 85 la ora in primul video, daca ar fi trebuit sa franezi de urgenta, sa zicem ca dadeai peste un obstacol neiluminat in fata ta, era nasoala treaba,si probabil iti trebuia alta masina sa te intorci acasa, dar ai avut noroc, cand totul se termina cu bine, este OK. Ce vreau sa subliniez este ca, poti influenta soferi mai putini experimentati sa mearga cu viteze destul de mari, pe drumuri acoperite cu zapada, si pot sa faca accidente grave, sau chiar sa-si piarda viata.
Pe acelasi drum in aceleasi conditii si cu aceeasi viteza, ai fi putut sa mergi si cu cauciucuri de vara, trebuia sa franezi sau sa incerci sa faci manevre bruste ca sa vedem daca sunt bune si daca ramane masina pe sosea sau nu, așa se fac testele tinere, nu conducand in linie dreapta cu Dumnezeu inainte.
Am mai spus cu alte ocazii. Testele le gasesti la tyrereviews.com. In toate scenariile posibile. Cat despre cum am condus pe drumul ala, iti multumesc pentru sfat si grija, insa tin sa iti spun ca am facut cateva manevre si am si franat pe acel drum inainte sa incep filmarea, ca sa aflu pentru mine daca sunt ok sau nu. Si s-au descurcat bine. Nu incurajez pe nimeni sa faca ceva anume, fiecare decide pentru el. Am spus clar, o parte din influenta o are soferul si mai apoi anvelopa.
Nu e chiar asa si eu am luat teapa cu aceste anvelope. Vara nu franeaza ca cele de vara iar iarna sunt ok doar daca nu e gheata sau zapada pe carosabil. E ceva mixt cum se zice nici cal nici magar, iarna in oras daca mergi si e bine dezapezit si dat cu sare poti sa circuli dar cu atentie, un compromis sa nu mai schimbi anvelopele daca nu ai doua randuri de jenti. Sa nu va asteptati la performante pe zapada sau gheata anvelopele nu au striurile care se agata de carosabil precum anvelopele de iarna. Am avut Danlup 3d M+S, de iarna diferenta e vizibila, de la anu voi trece la anvelope de iarna care sunt sigure iarna. Anvelopele de vara dedicate franeaza impecabil pe uscat, compar cu michelin primasi 3.
Austria boss? pe bune ?
Facem politica? Ce rezolvi daca nu te duci? Ce treaba are partia de ski cu politica? Ce vina au muntii aia superbi? Ce vina are tara in sine?
Super de acord cu afirmatia „conteaza mai mult soferul decat anvelopele”. De aceea all-season nu sunt bune pt oricine. Am avut si Continental/Dunlop/Good Year/Hankook dar si Kumho sau anvelope de iarna marca Sunny cu 250 lei bucata. De peste 10 ani folosesc doar anvelope all-season sunt super multumit, nu am avut vreodata probleme, nici iarna, nici vara. Dezavantajele sunt prezentate f bine de tine, unul in plus ar fi uzura mai mare vara.
Si eu adaug un plus la fraza „Conteaza mai mult soferul decat anvelopele”.
Si la fel de bine pot sa zic ca vara se vor toci mai rapid.
De altfel frumoasa austria 🙂
Austria?
Mi-e greață.
Bai ce aveti cu Austria ? Voi stiti ca defapt v-a facut un bine ca nu v-a primit in spatiul Schengen ? Astia care criticati acru si cu vorbe pe internet – sunteti motivul pentru care ei nu ne-au primit 🙂
Daca nu ma duceam eu in Austria, astazi eram in Schengen :)) Dar asa, m-am dus la saracii aia si le-am crescut pibul…
Sper sa ne impartasesti si parerea despre Goodyear Vector de pe Duster. 🙂
Cat despre ura unora pentru Austria. Asta e cea mai mare prostie.
Oamenii de rand de acolo nu au treaba cu jocurile politice facute sa dezbine Europa. Daca noi suntem prosti sa manifestam ura fata de Austria si de austrieci, atunci jocul politic si-a facut treaba si ne-a dezbinat.
Care a fost traseul pentru cele 4 țări?
Bucuresti – Nadlac – Budapesta – Viena – Salzburg – Mittersil (cazare). Din Mittersil am fost in Stuttgart si inapoi. Apoi spre Italia am mers spre Lienz si am intrat in Italia pe la Tarvisio. De acolo spre Slovenia ca e granita aproape pe la Ratece si in jos spre Bled si mai apoi Bohinj. De aici acasa spre Maribor – Budapesta si mai departe se stie.
Interesant, mulțumesc.
Eu am pe una din mașini anvelope all season BF Goodrich cu care am mers fără probleme pe autostradă necuratata deloc, mai exact Hochstrasse, ieșire Viena spre Linz. Vara, deasemenea am mers fără probleme, doar la ploaie torențială a trebuit să o las mai moale cu viteza față de o anvelopa de vară. Am 3 mașini din care 1 are anvelope de iarnă dedicate iar celelalte 2 și all season, BF Goodrich și Michelin Crossclimate 2.
Vedem și după 30-40k dacă se mai comporta la fel 🙂
Allseason nici cal nici măgar, dacă vrei să-ți pui familia în pericol ca ti-e sila sa schimbi primăvara/iarna cauciucele, e problema ta, dar n-as lua personal allseason nici mort, chiar dacă nu mai avem ierni ca-n trecut.
Pe ce te bazezi cand spui asta? Oricum revin cu review si dupa 30-40k km. Deja am peste 10.000km cu ele. Totusi, sunt Michelin nu cacaturi.
Daca nu ai mers cu mai multe cauciucuri nu comenta. Eu sunt șofer. Incerc multe anvelope. Sunt f multe anvelope all season mult mai sigure decât anvelope de iarna. Unele chiar premium. Testat. Și dacă tu ai impresia că un schimb de anvelope x 2 pe an e ieftin. Prefer sa îl investesc in anvelope superioare. Să nu mai vorbim de ăștia care se laudă că au cauciucuri de iarna de 10 ani tocite la 3-4 mm
Nici cal nici magar, aceeasi placa stricata pe care o auzi de la tot felul de habarnisti! Eu folosesc Michelin Crossclimate de aproape 4 ani si 43 000 km fara nicio problema, aderenta foarte buna pe carosabil umed atat vara cat si iarna, inclusiv pe zapada!
Daca tot a nins asa de mult in zona in care locuiesc, mi-am spus ca este momentul sa incerc anvelopele cu care am echipat masina in aceasta iarna, niste all season-uri de la Pirelli, model Cinturato SF2 (atunci cand le-am cumparat nu existau pe piata europeana anvelopele all season Crossclimate 2 de la Michelin, pentru dimensiunea rotilor mele, asa ca…). In zapada de aproximativ 50 de cm, masina a inaintat fara probleme, nu am pierdut aderenta, nu am chinuit ambreiajul ca sa razbat, pot spune ca am ramas surprins de modul in care s-au descurcat. Pe zapada inghetata la fel, nici aici nu am vazut mari diferente fata de cele pe care le-am avut de la Continental Wintercontact TS… (nu mai stiu numarul).
Si eu „am primit amenintari” ca o sa vad eu ce o sa patesc cu astfel de anvelope…
Cat despre Austria….abia astept sa ajung la vara, cu combustibil de la OMV.
Merge și Debica navigator 3
Sunt excelente. Eu le am pe SUV și sunt mulțumit. Debica face parte din grupul Goodyear!
om aceste momente s-ar putea alege germania, elvetia, franta sau alte tari cu munti. posibil si in spania sa fie zapada la munte acum.
la firme bune as pune si kumho, goodyear, bfg, toyo….
ce parere aveti de taurus? 🙂
apropo, 14km coborare dintr-o bucata, asa lunga e panta? 🙂
ps: anvelopele de iarna ar trebui interzise.
Cele de iarna sunt ok pt cei care fac 20k km (gen taxi) pe iarna sau cei care le și schimba de la un sezon la altul.
Da, 14km dintr-o bucata. Sunt multe curbe stranse, iar undeva la mijloc ai un restaurant sa-ti tragi sufletul daca nu mai poti. Iti las o filmare de anul trecut mai lunga cu plecare de la jumate. https://www.youtube.com/watch?v=1KxRfElqpcA&ab_channel=GabrielCristianGheorghe
Faci un fel de reclama la cauciucuri de doi lei?
Probabil n-ai avut in viata ta un cauciuc premium pe masina daca spui ca astea sunt de doi lei.
Salut , nu contest experiența ta . Mă bazez mai mult pe rezultatele studiilor efectuate comparativ vară iarna vs. allseason . Totuși încă prefer anvelopele dedicate…. corectă afirmația că depinde cel mai mult de șofer …
Adevarul este ca aceste anvelope sunt niste mizerii care nu asigura o franare corespunzatoare si determina sistemul abs al masinilor sa intre in situatii in care niste anvelope civilizate ar asigura o aderenta de franare optima fara interventia abs-ului.
Sunt cel mai mare regret, o investitie idioata, sau mai bine spus o gaura de 2700 lei in bugetul meu. Iar cand fac aceste afirmatii le compar cu niste mizerii de anvelope allseason Nexen care sunt cu 20-30% mai ieftine si care chiar isi fac treaba cu brio. Din pacate iarna asta m-am pacalit dar cu siguranta iarna viitoare voi inlocui anvelopele Michelin cu niste Nokian Snowproof.
Daca esti un sofer care nu simte diferenta ori necesitatea de a avea anvelope vara/iarna, inseamna ca desi vei avea o uzura crescuta pe timpul verii la anvelopele de iarna, iti vei face treaba cu ele 3-4 sezoane.
Este pacat sa recomanzi niste anvelope sub-mediocre ca fiind ceva bun, mai ales cand anvelopele fac diferenta intre a te opri pana intr-un pieton/stalp/sant/masina sau a te infige in acestea.
Nu sunt de acord cu reviewul facut iar faptul ca masina ruleaza cu 80kmh ok utilizand aceste anvelope este irelevant. Cel mai relevant lucru cand discutam de anvelope este distanta de franare. Pe acceleratie si niste chinezarii sa descurca daca au mai mult cauciuc decat plastic.
Ca rezumat: NU CUMPARATI Michelin CrossClimate 2, gasiti anvelope mai calitative si mai performante la preturi mai accesibile.
Pe ce masina le-ai pus? Eu n-am auzit pe nimeni sa se planga de ele si am vazut review-uri facute ca la carte, testate in conditii extreme. Sunt cele mai bune anvelope all season din piata in acest moment din orice punct de vedere. Cat despre Nexen, nu sunt rele, dar nici sa spui ca sunt peste Michelin. E ca si cum ai spune ca Opel e mai bun decat un BMW.
P.s. iar sa pui Dunlop ca „brand de mijloc” si nu premium, inseamna ca a ta cultura in ale automobilisticii este varza. Daca tot ai pre-aprobare pentru postarea comentariilor, acesta il poti tine pentru tine, nu am scris comentarii sa ma aflu in treaba, doar sa imi exprim dezamagirea extrema pe care am suferit-o achizitionandu-mi acele mizerii de CrossClimate.
Dunlop nu mai e ce a fost. Am vazut multi care se plang de anvelopele Dunlop, atat de vara cat si de iarna.
Gabriel, ma bucur ca esti ok. Titlul era ceva gen ceva naspa s-a intamplat…
BTW, de ce nu ai mers cu Dusterul in vacanta?
O sa mergem si cu Dusterul in urmatorul concediu. Pur si simplu asa am decis. Recunosc, Megane-ul e mai confortabil si mai placut la condus si imi place mai mult cu el in general. Duster-ul nu l-am luat ca masina de concedii.
Poveștile siropoase pe care le scrii nu sunt deloc convingătoare. Testează-le pe asfalt în condiții extreme fără zăpadă sau gheață și ne povestești după ce și cum. Am Pirelli all season și sunt de tot rahatul privind aderența. Nici nu mai vreau să aud de așa ceva niciodată.
Le-am folosit si in conditiile mentionate de tine si nu am probleme. Pirelli nu sunt wow, deci hai sa vorbim de acelasi model.
Da,dar Michelin sunt altceva!!
Eu am o problema cu profilul dupa ce am avut acum ceva ani goodyear ultragrip (7 parca). Au tractiune foarte buna pe zapada dar sunt slabe rau pe ud, pur si simplu nu evacueaza suficient de repede apa si pierzi aderenta.
Ai stat mult la vama ca un roman mândru și respectat?
Nici la dus nici la intors nu le-am dat buletinele. Le-am aratat din mana si am trecut. 5 secunde a durat. Niciodata nu am fost controlat in vama, nici la Nadlac si nici la Giurgiu.
Si eu merg cu Crosclimate +, am parcurs vreo 60000 km cu ele, timp de 3 ani pe un Renault Grand Scenic 3. Merita cauciucurile. Crossclinate 2 sunt mai bine reailzate. Am mers cu 3 tipuri de cauciucuri pe 3 masini : Vw Touran 195/65/15, Grand Scenic 3 205/60/16, Kadjar 215/60/17. Preturile destul de mari, aproape de 3000 lei setul, dar am vazut multe masini de zeci de mii de euro cu cauciucuri de iarna vara.
Am citit toate comentariile, n-au nicio treaba cu ce ai relatat mai sus. Nația asta se va schimba doar din rău in mai rău!
De 3 ani folosesc Devica Navigator, așa a fost bugetul la momentul acela.
Încă sunt ca noi, conduc preventiv, se descurca bine; Cu siguranța ma gândeam la Michelin CrossClimate2 pe viitor, dețin supremația la calitate anvelope cât și tehnologiile implementate;
Eu nu cred ce zic alții, ca All-season sunt proaste: asta depinde și de șofer, ce conduita are in trafic, ce stil de condus are, cât de agresiv sau nu, este.. etc; Factori sunt mulți pe care ii putem lua in considerare, atâta timp cât tu agresezi mașina pe drumurile publice ca sa îți pui viața in pericol;
Cât despre orice tip de anvelopa, dacă NU conduci preventiv, poți avea situații neplăcute și cu cele mai Premium Anvelope produse vreodată 🙂
După 200k km cu anvelope AS (12 ani si160k, 3 seturi Pirelli- venite că dotare fabrica la Volvo -și 40 k km Cross climate la renault ul ” de oraș” și imprejurimi- in 4ani), cred că mă „calific” pentru o opinie
Anvelopele specializate ( iarna/ vara/ all terrain) au fost create pentru un trafic preponderent (60-70%) în acele situații. Daca avem 50-50% sau facem mii de km pe sezon, atunci iarăși poate merita 2 seturi.
La noi, unde avem între 1,5 și maxim 4 luni de iarna ( nu mă refer la Bâlea sau pe vârful Omul), regula este: nu există soluție universală! Citiți cu atenție testele specialiștilor și luați o decizie în funcție de: zona unde locuiți, cat tine iarna, mașină, stil de condus, număr de km/ sezon și unde ii faceți. Câteva scenarii:
Daca stați în Timișoara si aveți o mașină de oraș și împrejurimi, nu merita investiția iarna-vara, mai bine un set AS din top 5 anvelope, dacă ninge.
Daca stați în Miercurea Ciuc sau Vatra Dornei sau faceți faceți 20 mii km pe sezon rece + va visați Sebastian Loeb, atunci merita un set de iarna din același top 5.
O sa amintiți treaba cu siguranta. Asta tine mai mult de stilul de condus ( daca pe zăpadă sau ploaie ii dai 170 și te bagi in fundu’ Loganului din fata, nu te scapă nici Dumnezeul anvelopelor) și de șansă (daca derapează magaoaia de 40 de tone și vine peste tine, nu te ajuta cu nimic anvelopele). Că vă luați iarna + vara sau AS, anvelopele imbatranesc și trebuie schimbate la 5-6 ani, chiar daca nu faceți km. Daca pui anvelopele de iarna în depozit la vulcanizare, stau la 50 de grade vara și alea de vara la -5 grade iarna, așa că nu vă imaginați că le schimbați la 10 ani, că nu apucați…
Pe mine un set de AS m-a ținut cica 6 ani fara probleme, am mers la munte, pe ploaie torențială si viscol, pe serpentine, autostrada sau E85,nu am avut niciun incident. Este adevărat că am adaptat viteza- au fost cazuri când nu vedeam la 20 de m și am tras pe dreapta- și am păstrat o distanta sigura.
Tigar si Taurus sunt aceleasi cauciucuri fabricate in fabricile Michelin din tari diferite, nu sunt panarame ca si cele chinezesti cum tinzi caracterizezi, am de 2 ani pe un Passat B6 4 cauciucuri Tigar Winter 2 si sunt exceptionale pe zapada, singurul minus fata de Michelin sau alta marca de renume este faptul ca sunt ceva mai galagioase insa am mers prin Germania constant la viteze de 170-210km/h pe ploaie si nu am avut nici cea mai mica emotie cu ele! Prefer doua seturi Tigar unul de vara si unul de iarna folosite la timpul lor cu care ma simt mult mai in siguranta decat un set de Michelin All Season folosit tot anul! Iar diferenta dintre mine si alte persoane care isi dau cu parerea este ca eu fac km in general nu doar in concediu, 100 000km o parcurg cam la doi ani jumate, pe furtuni de zapada, ploi si canicule asa ca nu vorbesc din auzite
În a treia iarnă a trebuit să trag pe dreapta mașina echipată cu Corssclimate deoarece nu mai aveam nici un control. Cu o iarnă înainte nu prea am ieșit cu ea, așa că nu mă pot pronunța. Cert este că în prima iarnă au fost cât de cât ok. Vara erau spectaculoase. După această experiență nu voi mai face greșeala de a echipa vreo mașină cu anvelope all season. Faci economie de câțiva lei și constați că au îmbătrânit fix în șanț. Drumuri bune!
@probabil a mers cu 1atm in ele sau ceva de genul..
Pe banii de la Michelin te-ai dus la javrele alea în haustria?
Lasă bro ca mai sunt cauciucuri, nu doar Michelin tu ești unul din aia care pupi în fund pentru 2 lei, sluga la stăpâni .
Esti prost de bubui.
Bf Goodrich am si eu de 3 ani, pana cand am schimbat la all season noi cumparam anvelope de iarna sh…si pot sa zic ca o anvelopa noua all season mai bun(nu neaparat cel mai scump) sta mai bine pe drum decat o anvelopa de iarna sh!
Crosclimate – 140km/h baltoaca pe A2 , nu a pierdut directia nu a acvaplanat ,a aruncat in schimb toata apa de sub anvelopa, mi-e mi-a stat inima pentru o secunda , era noapte si sotia conducea. Am facut cu ele 60k in oras preponderent pe drum maxim ud , zapada mai putin , dar cand a fost zapada s-au comportat ca o anvelopa de iarna , nu am ramas inzapezit .Apropo aceste anvelope se cheama Anvelopa de Vara certificata pentru iarna , asa aparusera pe piata prima data , deci am folosit acum 5 ani plus, actualmente folosesc bridgestone blizzark si sunt ok iar de vara goodyear , inainte de Crosclimate am flosit 4 randuri de All Season , printre care nume mai putin cunoscute dar perfomante si anvelope cu nume dar niste mizerii ziceai ca sunt tocite.Parerea mea fiti obiectivi cand oferiti pareri si informatii ca restul e cancan si pareti mediocri .
Sincer depinde de șofer dar și de cum le nimerești. Nu e regula ca acele anvelope de marca sunt cele mai reușite. Am avut Bridgestone, luate de noi all season și după un an și jumătate sau exfoliate, toate 4.iar cand am sunat la garanție, mi s a spus ca nu am avut noroc de un lot bun. Asa ca e de la caz la caz. Acum folosesc austone Athena, si sunt f multumit
Eu am Crossclimate2 de 1 an, iarna asta sunt foarte dezamăgit de ele, mi-au trebuit 3 încercări ca să pot urca o panta ușoară pe care o urc aproape zilnic. La mers încet patinau in gol. La pornitul de pe loc pentru maneve de parcare mașina aluneca in lateral. Nu îmi amintesc sa fi pățit asa ceva cu anvelopele pe care le aveam în urma cu 2 ani, Continental Winter Contact TS (și care erau vechi de 4 ani la momentul respectiv).
Voi mai încerca și pe alt tip de zăpadă, dar pe viitor nu-mi mai cumpăr asa ceva.
Nu ai trecut pe lista mediu spre premium si Nexen …super multumit…le folosesc pe fata si pe spate Continental…
Nu prea e ok sa ai anvelope diferite pe fata si pe spate. Daca este diferenta de aderenta intre fata si spate atunci poti pierde controlul masinii la viraje.
Pana la urma nu conteaza brandul doar testele si rezultatul lor. Eu aleg anvelopele dupa ce verific calificativele la franare pe umed…cel putin B… Si citesc review-uri privind durabilitatea lor…restul e marketing…Exista anvelope vandute de producatori precum Michelin sau Cobtinental care au calificative proaste…intre A si B exista 3 m in plus la franarea pe umed de la 80 kmh…Intre B si C inca 3 m…asta conteaza…brandul mai putin.
Și eu am Michelin pe un ford,dar îs vechi,nici nu pleacă de pe loc mașina pe zăpadă,au uzura doar vreo 25 l%,dar îs dot 2017.
Concluzia cauciucurile de iarna trebue sa fie cât mai moi,/noi pentru o aderenta bună!
Când cineva îți trosnește ușa în nas e chestie de demnitate să eviți casa respectiva o perioada cel puțin. Te faci că nu pricepi și dai buzna deși ți au transmis foarte clar ce părere au despre tine.
Pregatindu-mi frigiderul pt carne ma intreb si eu :
1. De unde atata ostilitate fata de cineva care calatoreste spre Austria. Hai sa nu ne mai dam raniti si sa nu mai fim atat de fierti pe patriotismul asta ieftin din fata monitorului. Poate e timpul sa ne recunoastem neajunsurile ca neam si natie, si in loc sa ne tot vaicarim legat de modul in care suntem tratati, sa facem ceva sa ne indreptam si sa ajungem acolo unde ne dorim …vorba aia ….”vrem o tara ca afara …da sa o faca altii”
2. AS vs cauciucuri de sezon e o discutie la fel de sterila ca si hâra Linux vs Windows. Daca una dintre solutii se potriveste pentru tine, masina ta , stilul tau de condus etc. bucura-te de alegerea facuta. Si daca nu esti in stare sa accepti ca mai exista si opinii diferite fata de ale tale, mai bine taci.
Eu nu am fost adeptul anvelopelor AS. Am doua seturi (vara, iarna) de anvelope medii spre (si zic asta bazandu-ma pe testele celor ADAC…nokian vara, debica frigo 2 iarna). Chiar daca de banii investiti in cele 2 seturi imi luam un set de AS ar mai fi trebuit sa mai pun destul de mult ca sa imi iau niste AS top of the line. Asa ca logica mea a fost ca decat un AS de mijloc mai bine anvelope dedicate, de cam pe acelasi palier. La cum conduc eu (in 90% din cazuri preventiv) si la cat poate caruta mea, pana acum am avut noroc si cauciucurile s-au comportat bine.
Nu stiu ce o sa aleg pentru urmatorul set de cauciucuri, dar luand in considerare ca iernile nu mai sunt ce au fost, ma bate gandul sa incerc si un AS mai rasarit.
Si eu imi fac cercetarile pe tyrereviews.com atunci cand cumpar anvelope si din ce vad Micheline CrossClimate2 are distanta de franare pe zapada de 31.1 metri pe cand de exemplu Bridgestone Blizzak LM005 are distanta de franare pe zapada de 27.2 metri. Din punctul meu de vedere la o anvelopa distanta de franare respectiv acvaplanarea sunt cele mai importante pentru ca sunt chestii pe care soferul nu le poate controla (nu poti controla sa nu iti sara un caine in fata). Faptul ca nu poti sa mergi cu viteze mai mari in curbe mi se pare irelevant si inutil (exceptand situatiile in care esti pilot de raliu). Am avut 2 experiente in care m-am facut sanie in cei 15 ani de cand am permisul. O data m-a prins zapada cu cauciucuri de vara si am zis ca merg totusi cu masina pentru ca voi conduce incet/prudent. La prima intersectie unde aveam cedeaza trecerea si o panta de cam 5%, de la 20 km/h cat aveam sanie m-am facut cu ABS cu tot pana in drumul principal (evident fara sa pot acorda prioritate). Noroc ca nu venea nicio masina.
A doua experienta a fost iarna pe zapada cu gheata. Am iesit cu masina 4×4 cu anvelope Nokian WR3 si m-am gandit ca ar fi mai indicat sa intorc masina in varful dealului (cam 10% panta) pentru ca pe drum erau multe masini parcate si ar fi trebuit sa fac manevre scurte. Fiind increzator in tractiunea 4×4 si anvelopele Nokian WR3 am inceput sa urc dealul si chiar inainte sa ajung in varful lui am pierdut tractiunea pe toate rotile si sanie m-am facut pana jos cu piciorul infipt la maxim in frana. Partea nasoala e ca la „mersul cu spatele” nici nu a intrat ABS-ul asa ca ma uitam cu emotii la masinile parcate pe lateral gandindu-ma ca sigur le voi freca. Am avut noroc ca am reusit sa tin masina dreapta si sa cobor fara sa frec pe nimeni. A fost una din cele mai nasoale experiente traite iarna, sentimentul ala de neputinta totala in care nici ABS nu mai ai si practic ai 0 control asupra masinii.
Din punctul meu de vedere daca as vrea sa fac economie sa nu mai schimb anvelopele intre sezoane, mi-as lua anvelope premium de iarna si as circula cu ele si vara. Oricum, anvelopele de vara au canalele de drenaj al apei si zapezii asa ca nu ar trebui sa fie o problema pe ploaie. Singura problema ar fi uzura mai accentuata vara.
Practic diferenta majora intre anvelope de iarna VS cele de vara consta in cat de „moale” e cauciucul la temperaturi scazute.
ABS-ul trebuie evitat iarna cu orice pret. Franezi USOR fara sa intre ABS-ul si te opresti mai repede.
un sofer bun nu e surprins orice ar incalta. 🙂 si atunci trebuia sa mai slabesti frana, rotile erau deja blocate probabil.
@Gabriel, stiu si eu cum sa incarc frana astfel incat sa nu intre ABS-ul, dar nu tot timpul poti sa anticipezi evenimentele astfel incat sa pot sa incarci frana. Exista situatii in care te sperii si te-ai infipt cu piciorul in frana. In cele doua situatii descrise de mine, una din frane am pus-o practic atunci cand masina statea pe loc pentru ca pierdusem aderenta la urcare. Cum poti incarca frana atunci cand stai pe loc?
Cealalta frana am pus-o cat se poate de finut dar fiind si putina panta si anvelope de vara, a intrat ABS-ul instant.
Anvelopele mai slab calitative sunt foarte bune pana atunci cand ai un eveniment de genul celora pe care le-am descris mai sus.
Referitor la uzura, 2 perechi de anvelopele all season se vor uza mai repede fata de o pereche iarna + o pereche vara. De ce? Pentru ca anvelopele allseason sunt mai degraba anvelope de iarna. Nu poti sa fabrici niste anvelope dintr-un material care iarna sa fie moale iar vara sa fie tare. Poti sa faci niste anvelope care sunt moi si iarna si vara si eventual sa se uzeze mai putin vara. Dunlop aveau ceva model de anvelope cu 3 tipuri de material puse in paralel astfel. Unul mai bun pe ud unul mai bun pe uscat (al treilea nu stiu pentru ce era).
@alin, daca tu cobori o panta, cu zapada avand cauciucuri de vara, ce frana poti sa slabesti? Mai ales ca urmeaza sa intri cu masina in strada principala unde ar trebui sa acorzi prioritate? Inertia iti impinge masina si nu ai timp si nici destula aderenta ca sa controlezi frana.
Am pe masina mich crossclm.
Pe zapada noroi sunt f slabe.
De multe ori a cand nu puteam urca, luam alta masina cu anv de iarna, cu care aceeasi urcus a fost o jucarie.
Avantaje: esti legal iarna, tin 60 mii km.
Dar aici ne oprim. Daca ai zapada si un traseu cu urcus, sau putin noroi aceste anvelope te lasa impotmolit.
Stimate domn,nu știu ce meserie ai, dar sunt curios sa știu ce te califica să vorbești despre anvelope?
Eu am lucrat in domeniu si-ti spun că all season este alegerea calicului,aceste anvelope sunt o struți cămilă.
Am să-ți dau un argument adevărat și nu cele că nu am derapat etc.
Anvelopa de vara are compoziția diverselor componente bogata in cauciuc natural și agentul de vulcanizare și materialul de umplutura asigura peste 7 grade Celsius coroborat cu modelul benzii de rulare o aderenta și un comportament optim în rulaj.
Anvelopa de vara utilizată iarna se comporta că o tabla își pierde elasticitatea.
Anvelopa de iarna are o cu totul arta componenta a cauciucului bazată mai mult pe sintetice și materialele de umplutura active sunt altele și nu în totalitate negru de fum ci oxid de zinc și altele.
Această compoziție coroborată cu un desen specific al benzii de rulare asigura elasticitatea ei sub 7 grade Celsius și aderenta necesară.Treaba e mai complicata ,desenul benzii de rulare este proiectat diferit pentru zăpadă,diferit pentru gheata și diferit pentru zăpadă uda.
Așa că spune-mi și mie cum să împace o all season aceste necesități.
Fabricanții au făcut o struți cămilă care nu este nici de vara ,nici de iarnă și cu un desen al benzii de rulare tot struți cămilă.
Așa că eu îți recomand să nu te joci cu viața ta și fă economii că să-ți cumperi doua seturi de anvelope.
Cele de iarna nici măcar nu trebuie sa fie premium că iarna nu mergi cu 200km/ora.
Să ști că și în România mori la fel că și în Austria daca faci economii la siguranta