Dacă ați citit ArenaIT luna trecută sigur știți despre pățania colegului Alex, cu comanda neonorată de cei de la Altex. 🙁
Ați zice că și eu ar fi trebuit să cunosc situația și să mă gândesc de două ori înainte de a comanda ceva de la Altex, nu? Ei bine, aveți mare dreptate, doar că eu am ignorat totul și m-am hazardat la o comandă pe site la ei, pentru că era fix ce căutam eu de Black Friday, dar nu am găsit la preț rezonabil – un robot de aspirare.
Ca să nu o mai lungesc cu introducerea, iată și povestea, pe scurt: pe 21 noiembrie am primit un mesaj de la cineva care știa ce urmăream să cumpăr cum că este disponibil un produs resigilat, în showroom-ul Altex din Sibiu. Produsul era un aspirator robot XIAOMI Mi Vacuum Mop Pro, 0.6l, autonomie max 110 min, Wi-Fi, functie mop, alb, la 642,52 lei! Ținând cont că era ce căutam și la un preț bun, am dat comanda instant, chiar dacă era un produs resigilat. Mă aștept să nu aibă semne de uzură, pentru că, din propria experiență, cele expuse în showroom nu sunt folosite decât, cel mult, ca demonstrație cum se mișcă și cum se controlează din aplicație.
Pentru conformitate, las print screen cu comanda confirmată:
Între timp, deși am citit saga lui Alex, care taman a doua zi după comanda mea primea notificare cum că Altex va onora totuși comanda anulată inițial, am ignorat total subiectul. Doar că, după încă o zi, m-am gândit că este posibil să am și eu ”norocul” colegului și am contactat o cunoștință care lucrase anterior la retailerul în cauză, ca să văd de ce comanda apare doar confirmată integral în cont. Acesta m-a asigurat că totul e ok, lucru certificat ulterior și de mine, pentur că am observat că toate comenzile mele apăreau așa, pe platforma lor:
După încă o săptămână (bine, au fost doar șase zile, dar fiți indulgenți cu mine) în care nu am auzit nimic de la vânzător sau de la curier, am decis să deschid un tichet din aplicație, pentru a semnaliza o posibilă problemă. Poate așa le trezesc la viață sistemul! 😛
La acel moment încă mai speram că este totul o eroare și pachetul va fi livrat cu întârziere, dat fiind că era o perioadă aglomerată pentru ei… Azi sunt convins că nu voi mai primi aspiratorul, iar tot ce aștept e să îmi returneze banii mai repede.
Concluzia? La aproape două săptămâni de la comandă nu știu nimic de la ei, deși am deschis și acel tichet de mai sus, iar banii îmi sunt încă blocați la ei. Profesionalism, neică, ce mai!
Inteligentul învață din greșelile altora, deșteptul din greșelile lui, prostul nu greșește niciodată, așa îmi zicea tata, când eram mic… Momentan, tot ce sper este să fi învățat ceva din toată situația, chiar dacă e pe propria-mi piele. 🙂 Dacă am ajuns să evit Fan Courier (detalii aici, aici, aici și aici), sunt destul de sigur că voi face la fel și cu Altex!
PS: Le mai dau timp până la final de săptămână, după care fac și plângere oficială la ANPC.
Daniel-Marian Merezeanu a zis
Aia e! Bafta!
Ghica Tudorel a zis
Ref.comanda Altex ATX000034185346
-Desi am achitat serviciul de instalare in 1-3 zile , pana astazi nu am fost contactat de reprezentantii Altex pentru furnizarea si instalarea produsului achizitionat.
Am solicitat telefonic , prin sesizarea CAS- 1022509-M9M3C3/06.12.2023 , SA SI SE COMUNICE ORA LA CARE SE FACE LIVRAREA SI INSTALAREA (1-3 ZILE) MASINI DE SPALAT ACHIZITIONATA.
Reprezentantul Altex , a comunicat faptul ca , dupa 3 zile de la achizitie, inca nu este procesata comanda ATX000034185346, desi au incasat serviciul de: Instalare masina de spalat sau uscator rufe in 1-3 zile lucratoare
Cod SRVINSTMSF / 1 buc.
Confirmat
208,90 Lei.
Reprezentantul Altex – precizeaza ca termenul de 1-3 este ,, minimal,, in realitate termenul de livrare si instalare este de 15 zile max.
Niciunde , in publicitatea efectuata pentru vanzarea prodului achizitionat prin comanda ATX000034185346, nu este precizat un termen de livrare de 15 zile , fapt ce ar fi dus la renuntarea achizitionarii prodului si achizitionarea de la concurenta a unui produs similar.
Prin sesizarea
Am solicitat telefonic , prin sesizarea CAS- 1022509-M9M3C3/06.12.2023 , am solicitat si sa se ia act de renuntarea la comanda si sa mi se restituie sumele achitate, intrucat subsemnatul am nevoie urgenta de masina de spalat (avand defecta masina de spalat propusa by-back).
Apreciez ca fiind o practica comerciala inselatoare , si o publicitate inselatoare ce imi creaza un prejudiciu material si moral enorm, diminuandu-mi total increderea in ALTEX.
Mentionez faptul ca situatia litigioasa , v-a fi comunicata si ANPC in cazul in care astazi 06.12.2023 nu voi fi contactat cu furnizare si instalarea produsului ce face obiectul comenzii ATX000034185346.
Prezenta constituie, si procedura prealabila actionarii in instanta civila si penala a furnizorului Altex si a persoanelor vinovate din conducerea institutiei.
In speranta unei solutionari favorabile, ASTAZI , a comenzii ATX000034185346, astept sa ma contactati la tel.0729881155 pentru stabilirea orei.
Flegheru Albert a zis
Salutare. Nu esti singurul si nu este legat doar de black friday. Am patit in August cu un aspirator Beko cu apa care era ‘lipsa stoc’ aparent. Nu mi-au dat nimic la schimb ci pur si simplu anulat comanda.
„Salut Albert,
Comanda ta #ATX000029997973-1 are acum statusul Anulata.
Iti multumim pentru interesul acordat companiei noastre. In ceea ce priveste comanda plasata pe site-ul nostru te informam ca, din pacate, nu o vom putea onora din lipsa stocului pentru produsul Aspirator cu filtrare prin apa GORENJE G Force Aqua VCEB01GAWWF, 3l, 800W, 79dB, alb-rosu ASPVCEB01GAWWF. Suma achitata in avans, va fi restituita in contul din care s-a efectuat plata produsului. Iti multumim pentru intelegere.”
Razvann a zis
Pai nu te supara , ti-au facut un bine si te-au scutit de o cheltuiala proasta de doua ori . Odata ca acel tip de aspirator este o tampenie in sine , iar a doua oara ca orice produs Xiaomi este o mizerie in general .
Rony a zis
Înseamnă că nu știi ce înseamnă calitate. Eu folosesc numai produse Xiaomi și nu am avut probleme nici măcar cu un produs.
Aron a zis
Vorbești ca să te afli în treaba. De 5 ani aproape zilnic aspiram cu un aspirator de genul, și culmea e Xiaomi 🙂
Chirazic Catalin a zis
Corect.
Toate produsele Xiaomi sunt niste gunoaie absolute.
Am avut 2 telefoane, Xiaomi mi stick tv full HD și 4k,căști nu mai rețin modelul ,dar și gunoiul asta de aspirator Xiaomi mi vacuum mop esential,mopul e mort ,nu sa rezolvat niciodată problema,am luat două,unul a venit gata defect, telefonul unul are deja display-ul prăjit după 7 luni,iar celălalt are bateria umflata, bineînțeles garanția nu acoperă nimic .
Xiaomi e bun pe hârtie,in practică e țeapă.
Acum am învățat că Xiaomi și gratuit e scump,te termină psihic ,timpul ,răbdarea .
Iulius Rogojinaru a zis
Ați întors discuția de la problema omului care a pățit la fel, la care e mai deștept și ce produs „slăvește” fiecare.
Se confirmă, din nou, că internetul e plin de hateri care se plictisesc și nu știu pe cine să mai jignească. Locul vostru (al haterilor) este pe X (fost Twitter) si „Feisbuc”. Supremele platforme unde se răspândește ura și frustrările.
Și acum , să revin la topicul original, îmi pare rău pentru voi că ați pățit asta cu cei de la Altex, și vă mulțumim pentru feedback.
O zi frumoasă tuturor.
Andrei Corduneanu a zis
Daca nici cunostinta nu ti-a zis ca de resigilate nu e de atins, atunci nu stiu de ce ai vreo pretentie. E alegerea ta ce faci, dar sincer sa alegi un produs resigilat si sa ai pretentia sa fie ca nou, spune multe de cum gandesti.
Cristian Răducă a zis
Dar cine a zis ca am pretentia sa fie nou?
Greuceanu a zis
@Andrei Corduneanu
Frate, dar voi gândiți când comentați? Cel mai probabil o faceți cu fundul.
Omul și-a asumat că e resigilat, ce legătură are cu faptul că niște distruși își bat joc de comanda plătită de el? Unde a scris că voia să fie ca nou? Problema este că nu e deloc, nu că nu e ca nou.
Iulian a zis
Eu am comandat o imprimanta Epson, resigilata, de la Altex și am avut două surprize… Una, am comandat imprimanta joi și vineri dimineața a fost livrată, iar a doua surpriză a fost faptul că am primit un set complet de cerneală pentru refill, dar când am vrut să alimentez imprimanta, am constatat că are plinul făcut…
De fapt, încă o surpriză, nu am platit taxe de livrare…
Deci e o chestie de conjunctura (sau de noroc)…
Baftă tuturor !
Florin a zis
In decurs de o luna, am avut „una calda, una rece” cu cei de la Altex. Ambele produse au fost resigilate.
1. Un aspirator robot Roomba, cu statie de incarcare – extrem de multumit de tot, de la plasarea comenzii pana la livrare. Chiar am fost placut impresionat de faptul ca pe AWB era mentionat faptul ca ambalajul este deteriorat (arata intradevar groaznic) dar in interior este totul ok, si sa ma asigur de asta de fata cu curierul. Din nou, exemplar totul
2. O consola PS5 resigilata. Fara sa o mai lungesc, dupa 4 zile de la comanda (comanda platita online) citind atat aici cat si pe alte site-uri despre „profesionalismul” lor, am decis sa sun sa vad ce se intampla. Desigur, spre surprinderea nimanui, produsul nu mai era in stoc. Banii mi-au fost inapoiati instant (aproape), iar reprezentantul Altex a fost mai mult decat serviabil.
Cu toate acestea, am facut plangere la ANPC. De ce? Pentru ca nu este normal sa isi incalce propriul regulament, in care e specificat ca: „(…) În cazul în care optați pentru plata online cu card bancar, vă informăm că înregistrarea plății nu garantează confirmarea și livrarea comenzii. În cazul în care comanda nu este confirmată (termenul pentru procesarea comenzii este de 48 ore) suma de bani plătită va fi restituită în contul dumneavoastră în cel mai scurt timp.”).
Consider ca nu putem evolua atata timp cat nu ne plangem unde trebuie.
PS: Intre timp am facut aceiasi achizitie de pe eMag.
PS2: Nu am sa ma feresc de Altex pe viitor. Au si parti bne, si parti rele. Daca voi gasi un produs la un pret mult mai bun decat in alt loc, sigur il voi achizitiona.
Dani a zis
Asa am patit si eu cu un ssd resigilat. Am facut comanda, statusul era confirmat dupa care primesc mail ( dupa vreo 2 zile parca) ca e anulata. Fara explicatii. Ie-am dat mail ca vreau explicatii si mi-au raspuns ca nu il mai au pe stoc. Moment in care i-am amenintat cu anpc-ul. Pana la urma mi-au trimis unul nou sigilat la pretul celui resigilat
Cristian a zis
Salut, am patit si eu ceva similar. A reusit cineva ceva cu ANPC-ul?
Cristian Răducă a zis
NU, ca era BF si sigur erau aglomerati…..