Ieri au inceput sa apara review-urile pentru Dacia Duster 2024. Evenimentul a avut loc in Spania in urma cu 1-2 saptamani dar abia pe 25 puteau sa prezinte ceea ce au vazut acolo. Masina a fost condusa, oamenii si-au facut impresii despre toate motorizarile si avem si primele concluzii.
Va las mai jos review-urile cele mai relevante. Oamenii lauda suspensia confortabila, design-ul interior si exterior, dar si motorizarile economice. Dacia Duster 2024 nu este o masina cu motoare puternice, insa sunt eficiente.
Multe masini au venit cu greierasi la pachet si o insonorizare sub asteptari, desi unii lauda insonorizarea. Pe unele filmari se aude cum bate vantul in masina, ceea ce ma face sa cred ca insonorizarea nu este punctul ei forte sau masinile pe care jurnalistii le-au condus nu sunt versiuni finale.
Pe Duster-ul meu 1.5dCi, zgomotul pe autostrada este usor deranjant la 130km/h, insa la o benzina nu ma astept sa fie mai rau. Totusi, urmariti filmarile si o sa auziti la ce ma refer.
Capabilitatile in off-road s-au pastrat, desi doar motorizarea mild hybrid 1.2 de 130CP vine cu tractiune 4×4. Sper ca acest motoras sa reziste bine in timp deoarece el este foarte potent si are un cuplu foarte bun. Toti au laudat acest motor si stiu si eu ca este bun, insa nimeni nu stie nimic despre fiabilitatea lui.
Parbrizul a ramas la fel de ingust, plasticul la interior are greieri si nu prea ai zone moi, cotiera pare sa fie dintr-un plastic tare si sa devine incomoda la utilizarea pe termen lung, spatiul pare sa fie suficient.
Nu am auzit pe nimeni sa prezinte sistemul audio, sa arate oglinzile pliabile, sa intre mai mult in detalii. Majoritatea au citit fisa de specificatii si atat, ceea ce pot sa fac si eu pe site-ul Dacia.
Razvann a zis
Insonorizare este foarte buna si toti au laudat asta . Nu este de masina de 100 K euro , dar este peste ce mai gasesti in gama de pret . Am vazut cel putin 10 recenzii pana acum si absolut toti sunt de acord ca este un progres urias fata de vechiul Duster din toate punctele de vedere iar masina se prezinta excelent . Oameni care au condus-o nu aiurea . Am urmarit filmarile si nu exista cea ce spui tu .
Criss a zis
Se aude o bătaie pe drum accidentat la viteze de minim 15km/h. Cica gen 3 de Logan/Sandero are aceeași bataie. Dar cu toate astea, cea mai mare problema raman rotile spate, care atunci cand sunt suspendate se apropie milimetric de partea din fata a carenajelor….poate cu niște jante pe 16,17 nu o sa fie la fel dar….oricum, in mare parte ce a fost prezentat la lansare nu sunt modelele finale.
Greuceanu a zis
De data asta sunt exact de aceeași părere cu tine după ce am vizionat o grămadă de recenzii ale celor care au condus noul Duster.
Nici vorbă de isonorizare slabă, din contra, chiar este un punct forte.
Valentin Stroia a zis
Am citit mai multe recenzii ale celor care au condus autoturismele generației III Duster. Și unii chiar erau în temă! Nici unul nu s-a plâns de izolația fonică sau că „bate vântul” în habitaclu. Dimpotrivă! Motorizările sunt decente, producătorul specificând că nu sunt mașini cu caracter sportiv. Fiabilitatea acestor motoare va fi dovedită sau nu, în timp. Deși toți producătorii auto au prețuri nejustificat de mari, cu unele excepții, Dacia încă are mașini la prețuri cât de cât decente.
Radu a zis
Sunt curios cata confuzie va fi pe piata cu acest 1.2 TCe. Din cate stiu a existat un 1.2 TCe care a avut ceva probleme rectificate la 1.3 Tce. Acum au revenit la 1.2 TCe care e clar alt motor, dar cu acelasi nume comercial. Pare o miscare de marketing riscanta.
Cum e si la Ford cu al lor 1.0 ecoboost de care toata lumea stie ca are multe probleme, dar de fapt din 2019 are o multime de schimbari care sa rezolve acele probleme. Numai ca trebuie sa stai sa cauti sau sa intrebi ca sa stii ce si cum.
In rest, ma tenteaza in continuare Dusterul asta, singurul minus important fiind volumul portbagajului…
Andi a zis
Unul dintre puținii care au mers cu 130 km/h spunea ca zgomotul „se aude ca un uragan” ! Este vorba despre Robert de la „Turatii”, minutul 42 . A scazut la 120 dar zgomotul a ramas la fel. Mai multe se vor afla cand masina va fi testată, asa cum trebuie, in Romania!
Radu a zis
Acum, nu pare chiar cea mai aerodinamica masina, deci poate ca o viteza mai mica ajuta si la consum. Nu zic ca nu trebuie insonorizata dar, pe de alta parte ai un avertizor natural care iti zice ca te arzi la portofel la peste 110 km/h.
Sa nu uitam ca aceste motoare mici pot fi uimitoare ca putere sau uimitoare la consum. Niciodata simultan :))))
Xelfire a zis
Nimeni nu zice nimic de mesajul de Check Engine aparut la multi in momentul tastarii modelului de 1.2 TCE? Parca si Robert de la Turatii a ales sa nu ascunda aceasta eroare care dezactiva pilotul automat si limita motorul.
Gabriel a zis
Pai de ce sa zicem? Masinile alea nu sunt cele finale pe care le cumpara clientul. Normal ca exista erori. Din ce stiu eu, sunt asamblate manual.