In dimineata aceasta Elon Musk a anuntat Tesla Model Y, automobilul lipsa pentru a inchide cuvantul S3XY. Productia se va incepe in 2020 iar autonomia va fi de pana la 300 mile (~480 Km).
Tesla Model Y este, de fapt, un Model 3 putin mai mare. Partea frontala este practic exact aceeasi ca si pe Model 3. Probabil ca si motorizarile si trenul de rulare sunt exact aceleasi. Interiorul? 90% identic cu Model 3. Ceea ce e bine pentru Tesla, pentru ca productia va fi mult mai usor adaptata.
Elon spune ca Model Y este un SUV dar care se va conduce ca o masina sport, datorita centrului de greutate. Din poze mie nu mi se pare neaparat un SUV, pentru ca vad o garda la sol destul de mica, probabil comparabila cu cea de pe Model 3, insa deocamdata nu am gasit cifre oficiale. Mai caut. Totusi, in masina incap 7 oameni.
In orice caz, productia lui Model Y va incepe in 2020 iar primele modele se vor livra in toamna anului viitor. Pentru inceput se vor vinde modelele Long Range, Performance si Dual Motor AWD. Datele le vedeti mai jos despre acestea. Abia in 2021 va veni si modelul mai „ieftin”, de 37000$.
Parerea mea e ca Model Y se va vinde doar printre cei care au nevoie de mai mult spatiu interior. Altfel, masina nu e un SUV de iesit prin afara drumurilor asfaltate. In acest context, pretul mai mic si autonomia mai mare vor face Model 3 sa ramana in continuare mai atractiv.
Unde-i garda la sol a acestui „SUV”? Sau Tesla n-are nevoie?
Imi seamana mai mult a crossover. Nici cal nici magar.
Pentru un familist convins sau pentru cei eco-friendly va fi cea mai buna varianta.
Am urmarit evenimentul live ca de obicei si cateva test rides transmise de principalele canale de Youtube care trateaza EV-uri (Now You Know, Like Tesla, etc.), si din cate se pare Model Y foloseste aceleasi motoare si aceeasi baterie ca Model 3. La unul din teste soferul spune clar ca mare parte din interior, bateria si cele doua motoare sunt aceleasi ca pe Model 3.
Diferentele majore sunt Panoramic glass roof care arata superb si posibilitatea de a avea 7 locuri. Cei care au vazut masina spun ca nu prea ar fi loc pentru 7 adulti, insa chiar daca pui doua scaune pentru copii in spate si tot este un lucru extrem de bun.
Model Y are garda la sol mai mare comparativ cu Model 3, nu stiu daca suficienta pentru drumurile noastre, insa cred ca se va descurca decent. Nu e chiar un SUV ci mai degraba un SUV compact.
In state se poate deja rezerva pentru 2500$, in Europa se pare ca inca nu.
Ca pret cel mai probabil la noi va ajunge cu ~5k EURO mai scumpa decat Model 3.
Sa mai zica cineva ca Tesla nu e S3XY, cand gama lor de masini este: S3XY Roadster.
Multumesc. Astept sa se mai ieftineasca si sa fie mai multe alimentari.
Inca se bajbie dupa o solutie accesibila, asa ca deocamdata pas. Macar Tesla face pasi importanti cu motorul cu reluctanta si bateria ceva mai ieftina. Ceilalti stau in expectativa si asteapta sa vada daca nu cumva se fasaie precum televizoarele 3D. Eu raman la parerea ca pila electrica cu hidrogen este viitorul. Totusi motorul se pare ca este adjudecat, va fi: sincron cu reluctanta magnetica. Hai cu bateria…
@Carp Gheorghita: De ieftinit slabe sanse, cel putin nu in primii 2-3 ani de cand vor incepe productia. Referitor la incarcare, statiile disponibile astazi in Romania pot fi gasite pe: https://www.plugshare.com/
@Darius: Nu functioneaza „Răspunde” la acest articol.
Da, stiu ca nu mai merge. Mi-a mai semnalat cineva, s-a intamplat din senin si nu gasesc cauza. Mai caut, sau astept un update la tema de baza.
Iti recomand https://disqus.com/
Am cochetat cu ei in trecut, dar nu, nu vreau sa mut toate comentariile pe siteul altcuiva.
E un crossover.