Sincronizarea monitorului cu GPU-ul, din punct de vedere al cadrelor redate, a fost un subiect important la sfarsit de 2013, inceput de 2014. Pentru ca, in lipsa acestei sincronizari, din cauza faptului ca un LCD are refresh constant iar placa video transmite un numar variabil de fps, apar artefacte vizuale.
nVidia a combatut problema prin modulul G-Sync, ce se adauga monitorului si adauga 120 $ la nota de plata. AMD a preferat ceva gratuit, si a prezentat la CES 2014 tehnologia FreeSync, ce foloseste refresh-ul dinamic inventat de ATI in urma cu aproximativ zece ani, si face sincronizarea la nivel de driver.
Iar acum VESA (Video Electronics Standards Association) a decis sa includa aceasta sincronizare in specificatiile conectivitatii DisplayPort 1.2a. Noua functie se numeste Adaptive Sync, si permite atat sincronizarea dinamica in timpul jocurilor, pentru a oferi o experienta mai placuta, cat si scaderea consumului prin scaderea numarului de cadre cand continului redat este static.
Adaptive Sync exista deja din 2009 pentru embeded DisplayPort (conexiune folosita la majoritatea laptop-urilor), deci acum este doar extinsa si la segmentul desktop. Si pentru a functiona are nevoie de monitor si GPU compatibile, si de un motor care sa se ocupe de sincronizarea efectiva, cum ar fi FreeSync.
Deci AMD primeste o mana de ajutor, iar nVidia o lovitura serioasa inante ca G-Sync sa capete vreo amploare.
Noi toti utilizatorii de desktopuri primim o lovitura serioasa pentru ca trebuie sa schimbam iar componente pentru care am muncit atat sa le achizitionam :(.
Chiar nu se puitea face si la Nvidia chestia asta la nivel de driver?
Placa mea are un adaptivesync, e un model gtx660 direct cu 2 de la asus cred ca sunt pe aproape, fata de placa veche hd6770 nu imi face nici un fel de flichering sau artefacte in jocuri, si mereu am activat vsync sau adaptivesync in functie de ce suport are jocul.
Nu ai artefacte pentru că ai activat vsync, :P, ăla e scopul, dar nu toți preferă să-l activeze, în unele jocuri limitează la 30FPS (Borderlands 1 pentru mine), în altele la 60 (ceea ce e mulțumitor, dar se întâmplă mai rar).
By the way, s-a uitat cineva la variantele de vsync din Nvidia Control Panel? :), au și ei pe acolo câte ceva folositor.
[…] Deci AMD primeste o mana de ajutor, iar nVidia o lovitura serioasa inante ca G-Sync sa capete vreo amploare. […]
Pei era de asteptat, intr-un sfarsit cineva pune picioru in prag celor de la nVidia si le da peste nas, e prea mult pentru ceva care se poate si gratuit.