Pentru mai toate sistemele sale online platite (Games for Windows Live Marketplace, Zune, Windows Live Gallery si Xbox Live Marketplace), Microsoft a implementat un sistem de puncte in loc de bani reali, fiecare 1 $ valorand 80 de astfel de puncte. Ideea tine de marketing, si are ca unic scop incurcarea clientului, care pierde din vedere valoarea reala a cumparaturilor, si tinde sa cheltuie mai mult.
Si in sfarsit acest sistem detestat de toti si-a aratat si dezavantajele. Mai exact un grup de hacker-i si-au dat seama cum sa genereze in mod gratuit astfel de puncte, prin intermediul unui algoritm care avea la baza codurile de cupoate de puncte gratuite. Si au pus totul pe un site, pe care l-au deschis publicului larg.
Fiecare folosire a algoritmului genera cate 160 de puncte (adica 2 $). Dar site-ul a inregistrat un trafic atat de intens, incat si-a depasit de multe ori capacitatea. Si pana sa se prinda cei de la Microsoft, produse in valoare de aproximativ 1.2 milioane $ fusesera deja „cumparate”. Ulterior site-ul a fost inchis, dar cei ce au profitat de el pot sta linistiti, cu achizitia facuta.
Desigur 1.2 milioane $ este nimic pentru Microsoft. Dar pe viitor este posibil sa vedem tot mai multe astfel de reusite impotriva marilor companii…
Uneori rai facatori mai fac si bine,bravo lor.
Eh… vorba aia: Cine sapa groapa altuia, cade in ea. 🙂
Nu le plang de mila.
Bine spus, Mircea.
partea mai trista este ca nu se vor invata minte din asta…si uite asa vor continua in prostia lor…