Dupa o mica intarziere, varianta Surround a tehnologiei 3D Vision de la nVidia este in sfarsit gata, si se poate masura cu Eyefinity-ul celor de la AMD. Spre deosebire de aceasta tehnologie, 3D Vision Surround se extinde doar la trei monitoare (nu sase), dar ofera optional si imagini tridimensionale cu ajutorul ochelarilor speciali din dotare.
Adica poate functiona si in simplu mod Surround, in 2D, ca un Eyefinity pe trei monitoare. Ca element pozitiv, 3D Vision Surround functioneaza atat pe placile video nVidia de ultima generatie, GeForce GTX 400, cat si pe cele mai vechi, GeForce GTX 200. Doar este o implementare software. Insa, desi sunt suportate oficial pana la trei monitoare, nu exista suficiente conectivitati hardware pe o placa pentru asta.
Fiecare placa video normala nVidia (single GPU) poate propulsa maxim doua monitoare sub 3D Vision Surround, iar pentru al treilea este necesara o a doua placa, intr-o configuratie SLI (sau este suficient din start un model dual GPU, singurul compatibil momentan fiind GTX 295).
3D Vision Surround este adus de driver-ul Forceware 258.69, aflat inca in stadiu de beta. Si inca nu este compatibil cu Triple SLI pe generatia GeForce GTX 200, sau AA mai mare de 2x. Iar unele jocuri pur si simplu nu scaleaza cum trebuie, si au nevoie de aplicatia terta Widescreen Fixer pentru a se conforma.
Si daca pentru nVidia Surround sunt necesare trei monitoare similare (cu aceeasi rezolutie si refresh), 3D Vision Surround vrea trei monitoare identice, si cu refresh de minim 120 Hz. Ceea ce va incarca suplimentar nota de plata. Iar acestea trebuie aranjate doar in mod landscape.
AMD lucreaza si ei la 3D, insa mai au pana sa puna lucrurile la punct, avand in vedere ca nu au anuntat nici macar perioada in care noua tehnologie va fi disponibila.