Fiind posesor de Opel Corsa C, stirea asta m-a facut sa-mi doresc noul model. Sunt foarte multumit de masina desi la anul implineste 18 ani si pot sa-i fac majoratul. Noua Corsa arata mai bine ca niciodata si cel mai important aspect este noul motor electric.
Opel este acum sub umbrela gigantului PSA, adica Peugeot, iar Corsa F este la baza un Peugeot 208. Atat 208 cat si Corsa F impart aceeasi platforma, diferentele dintre cele doua fiind doar de design interior si exterior. Posibil sa existe mici diferente la Opel si sa mai fi ramas ceva din traditia nemtilor.
Noua Corsa F va avea motoarele de 1.2 litri si 3 pistoane cu puteri de 75 si 130CP care sunt deja pe modelele francezilor, motoare despre care am auzit numai laude. Nu am condus nici un astfel de motor, dar cunostintele mele mi-au spus ca sunt motoare foarte fasnete.
Va exista si un diesel de 1.5 litri de 100CP, insa nu ii inteleg rostul. Este o masina de oras, nu ai nevoie de diesel. Mai exista si versiunea electrica ce promite o autonomie foarte buna de 340km si o putere de 136CP si 260nm cu acumulator de 50kWh.
Autonomia mi se pare foarte buna pentru o masina atat de mica, fiind chiar mai buna decat la Zoe, Leaf sau i3. Era de asteptat din moment ce si 208 va veni intr-o versiune electrica.
Pe mine ma intereseaza versiunea electrica, evident de ce. Masina va fi lansata pe 4 iunie si tinand cont ca sunt multumit de actuala Corsa C din 2002 cu un motor nervos de 1.2 si 75CP, sunt sigur ca in noul F ma voi simti ca acasa. Depinde cat de mult si-au pus amprenta cei de la Peugeot.
Sursa: automarket.ro
Va veni probabil si cu un pret la fel de mare ca si celelalte electrice.
Mie nu imi place deloc colaborarea cu grupul PSA. Colaborare care s-a dovedit a fi o contopire.
De altfel pe masini mici intotdeauna vom avea cea mai buna eficienta a motoarelor electrice. Cel putin corsa arata bine si prinde la „publicul” de oras.
buna ziua,de ce nu diesel?,si totusi accepti motorizarea pe benzina?
Motoarele pe motorina emit mai putin CO2 decat motoarele pe benzina, dar in schimb emit mai mult NOx, particule fine responsabile de cancer si alte probleme. Lista poate continua.
Dieselul poluează la greu cu noxe (Nox = oxizi de azot), funingini și particule de carbon foarte fin, cu diametrul sub 1 micron (toate filtrele din lumea asta au eficiență de max. 98-99%) care duc la cancer pulmonar. Cum sute de mii de oameni mor anual din această cauză, cine mai vrea Diesel pentru el și familia lui? Dacă vrei să știi mai multe, citește articolul de anul trecut din S&T: https://stiintasitehnica.com/cat-mai-are-de-trait-diesel-ul/
Foarte bun articolul din “Stiinta si tehnica”. Multumesc.