Cand Apple a lansat iPhone-ul 3GS, a promis o configuratie de 2 – 3.6 ori mai puternica decat a modelelor anterioare. Insa am fost circumspect asupra performantelor oferite de procesorul ARM Cortex A8 la 600 MHz, chip-ul grafic PowerVR SGX si cei 256 MB memorie RAM. Insa cei de la Epic ne arata acum ce se poate face cu o astfel de configuratie.
Ei au optimizat si rulat fara probleme motorul grafic Unreal Engine 3, intr-un nivel de Unreal Tournament 3, demonstrand ce se poate face pe aceste platforme ultra mobile. Bineinteles, detaliile au fost reduse, insa totul s-a miscat cat se poate de cursiv. Si era loc si de mai mult (nu se atinsese maximul posibil, detaliile teoretic putand fi mai fidele).
Sigur, contribuie si faptul ca rezolutia unui iPhone este de 480*320 pixeli, dar asta nu umbreste prea tare performanta obtinuta. Insa este necesar suport hardware OpenGL ES 2.0 pentru a se putea visa la Unreal Engine 3. Si Epic ne promite ca la CES 2010 vom vedea o demonstratie similara si pe alt smartphone. Si pe langa iPhone 3GS, ultima generatie de iPod Touch, avand aceeasi configuratie interna, va procesa cu brio aceleasi aplicatii grafice.
Iphone nu este smartphone.De ce?
http://www.engadget.com/2007/01/09/the-iphone-is-not-a-smartphone/
Aia e o parere a lor, ce dateaza din 2007, si se refera la primul iPhone. De ce spun ei acolo (isi sustin ideea). Eu cred ca este si a fost smartphone, pt ca are o configuratie interna suficient de potenta pentru a rula mai mult de un simplu UI.