Interbrand a finalizat ultimul studiu care avea in vedere topul celor mai puternice branduri din acest an si a lansat Best Global Brands survey. Evaluarea se bazeaza pe numerosi factori ce tin de renumele la nivel international dar si de cresterea financiara. Rezultatele au fost foarte diferite: un numar mare de companii ce se ocupa de IT, printre care Google, IMB si Nintendo, au crescut in top iar gigantii financiari, chiar si Microsoft, s-au vazut alunecand in top, spre baza.
In timp ce Coca-Cola si-a pastrat primul loc in top fiind cel mai puternic brand din lume pentru a 8-a oara consecutiv, Google a cunoscut o crestere uimitoare de 43% din 2007, sarind de la locul 20 direct pe locul 10. De asemenea IBM a crescut cu 3 procente si a doborat Microsoft-ul de pe locul 2. Restul topului infatiseaza pe locul 4 pe GE, locul 5 Nokia, urmati de Toyota, Intel, McDonalds si Disney iar pe locul 11 se afla Mercedes-Benz.
Cu toate ca si cresterea in popularitate si in cifra de afacere este ca si slabitul, cu cat esti mai departe cu atat merge mai usor, evolutia Google este explosiva. In doar un an de activitate Google a driblat 10 mari companii. Oare cand va fi Google cel mai puternic brand din lume? Sau daca nu, macar locul 2. Coca-Cola e greu de depasit, asta daca nu scoate si Google o bautura Cola care sigur va fi mai buna. In 5 ani? In 10 ani? Ramane sa vedem… Topul intreg il gasiti aici.
Microsoft nu o duce asa rau. Au pierdut doar 1 loc, si asta la mustata in fata IBM-ului. Google pare insa de neoprit. In ritmul asta in 3 ani e pe locul 1. Dar greu de crezut ca-si va mentine acelasi spor. Va urca, insa din ce in ce mai greu.
Nu ma asteptam insa ca Samsung sa fie mai mare ca Sony, si peste ambele Nokia.
Google este o companie care nu investeste doar in internet. In ultimul timp a dedicat multi bani cauzelor nobile si cercetarilor in domenii…sa le zicem eco. Asta le creste foarte mult brandul in ochii oamenilor, astfel incat Google devine pe langa „the best of the internet” si un important investitor in tehnologii ce pot salva mediul, deci castiga spatiu prin topuri de 2 ori mai rapid decat alte companii. Apoi…va ganditi ce repede va creste daca Android va fi interesant(si ma indoiesc de faptul ca nu va fi)? Eu cred ca in 2 ani Google trece in top 5 prin toate topurile de branduri.