S-a observat ca tot mai multe automobile transporta una, maxim doua persoane in acelasi timp. Drept urmare, autoturismul viitorului va fi gandit pentru a acomoda maxim aceste doua persoane. Acelasi lucru face si Smart ForTwo, dar pierde orice proprietate aerodinamica si design reusit in proces. Drept urmare, compania Venture Vehicles a pus la punct automobilul viitorului, cu doua locuri, dispuse unul in spatele celuilalt, si un aspect impresionant. Acesta poarta numele de VentureOne, si este un hibrid din mai multe puncte de vedere.
In primul rand, are doar 3 roti, si se apleaca la curbe similar unei motociclete. Dar are habitaclul inchis si ranforsat, semanand astfel unei masini. Propulsia este si ea hibrida, VentureOne bazandu-se pe un motor cu combustie interna cuplat cu unul electric. Vor exista insa si versiuni exclusiv electrice, care vor avea o autonomie scazuta, si se vor preta doar pentru oras.
Prin ce exceleaza noul automobil? Prin viteza maxima de 160 Km/h si consumul de 2.35 litri de combustibil la suta de Km. In rest, dimensiunile sunt de 3.6*1.2 metri, si o greutate de doar 545 Kg.
Vor exista pentru inceput 3 variante ale lui VentureOne: e50 (sau versiunea de baza), cu o putere totala de 67 cai. Aceasta versiune accelereaza de la 0 la 100 Km/h in 6 secunde, si are o viteza maxima de aproximativ 160 Km/h. Autonomia este estimata undeva la 560 Km, iar pretul la 18000 $.
Q100 este varianta sport, cu eleron, jante mari, motor cu putere totala de 134 cai, si acceleratie pana la 100 Km/h in sub 5 secunde. Viteza maxima se situeaza pe la 195 Km/h, iar autonomia este estimata la 480 Km.
Ultima varianta, EV, are motorizare complet electrica. Motorul cu combustie si rezervorul au fost inlocuite cu acumulatori de capacitate sporita, dar performantele modelului sunt mult sub cele ale versiunilor hibride. Motorul electric dezvolta 54 cai, accelereaza pana la 100 Km/h in 8 secunde, si prinde un maxim de 120 Km/h. Si autonomia a scazut, la 190 Km. Pretul estimat este de 23000 $.

dat fiind sistemul de directie nu stiu cat de manevrabil ar fi in oras, sa se preteze la curbe stranse prin trafic.
totusi ideea este interesanta… daca conceptul se va concretiza in ceva practic, cu siguranta o sa ma numar printre cei interesati de un astfel de vehicul.