În august vă spuneam că, deocamdată, nu voi mai opta pentru anvelope all-season pe Toyota. Tot atunci am achiziționat și anvelopele de iarnă – Michelin Pilot Alpin 5. Deși le-am montat în noiembrie și am avut ocazia să merg și în Austria la începutul lui ianuarie, abia acum pot oferi o evaluare clară asupra performanței lor.
De ce abia acum? Pentru că până în acest moment nu am întâlnit condiții de iarnă semnificative. În București, aceasta este prima zăpadă serioasă din sezon, iar în Austria nu am avut parte de drumuri acoperite cu zăpadă – carosabilul a fost constant curat, astfel că experiența s-a rezumat mai mult la condus pe ploaie decât pe zăpadă.
Așadar, a venit momentul să împărtășesc câteva impresii despre aceste anvelope. Știu, anvelopele de iarnă nu sunt utile doar pe zăpadă – sunt concepute pentru temperaturi scăzute, însă, în astfel de condiții, orice anvelopă de iarnă decentă se comportă bine. Însă, fără a fi testate pe zăpadă sau polei, evaluarea lor rămâne incompletă.
De ce am renunțat la all-season? Pentru că aveam deja anvelope de vară noi pe mașină și nu am vrut să mă complic cu vânzarea lor. Așa că am decis să folosesc setul de iarnă și să alternez între sezoane timp de 2-3 ani, până la uzură. După aceea, probabil voi reveni la Michelin CrossClimate 2 sau 3, în funcție de lansările viitoare. Momentan, rămân la această alternanță: Falken pentru vară și Michelin pentru iarnă.
Realitatea este că iernile nu mai sunt la fel de aspre, nici temperaturile nu mai scad atât de mult. În acest context, anvelopele de iarnă performante, precum Pilot Alpin 5, pot părea un exces. Sigur, în zilele cu zăpadă abundentă din București își dovedesc utilitatea, însă, în general, traficul se desfășoară la viteze reduse (30-40 km/h), astfel încât riscurile sunt oricum minime.
Despre Michelin Pilot Alpin 5
Michelin Pilot Alpin 5 este o anvelopă de iarnă premium, dedicată mașinilor sport, sedanurilor performante și SUV-urilor de lux. Concepută pentru a oferi aderență excelentă pe carosabil umed, uscat și acoperit cu zăpadă, această anvelopă este alegerea ideală pentru șoferii care doresc siguranță, confort și performanță în condiții de iarnă.
Aderență îmbunătățită pe zăpadă și carosabil ud
Pilot Alpin 5 beneficiază de un design inovator al benzii de rulare, cu un profil direcțional optimizat pentru a evacua eficient apa și zăpada, reducând riscul de acvaplanare și îmbunătățind tracțiunea.
Compus de cauciuc avansat pentru performanță ridicată
Noua formulă de cauciuc conține un polimer funcțional care îmbunătățește aderența în condiții de frig și crește durabilitatea anvelopei.
Control și stabilitate la viteze mari
Datorită construcției optimizate și distribuției uniforme a presiunii, Michelin Pilot Alpin 5 asigură o manevrabilitate precisă și stabilitate sporită pe drumuri alunecoase.
Nivel redus de zgomot și confort superior
Comparativ cu multe alte anvelope de iarnă, Pilot Alpin 5 este apreciată pentru rularea silențioasă și confortabilă, ceea ce contribuie la o experiență plăcută la volan.
Eficiență energetică și durabilitate
Tehnologia Michelin permite o rezistență scăzută la rulare, contribuind astfel la un consum redus de carburant și o uzură uniformă, ceea ce prelungește durata de viață a anvelopei.
Dragi cititori, concluziile sunt destul de simple. În condițiile pe care le-am întâlnit, orice anvelopă de iarnă de calitate s-ar fi descurcat onorabil. Chiar și pe străduțele acoperite de zăpadă până la nivelul proiectoarelor, mașina a avut o tracțiune excelentă. Nici măcar nu am mai curățat anumite locuri de parcare, urcând direct peste stratul de zăpadă, fără dificultăți.
În Austria, vremea a fost blândă, cu viscol doar în ziua plecării spre casă. În Germania am întâlnit zăpadă, dar nu în cantități semnificative. Am condus în limitele impuse, iar anvelopele s-au comportat ireproșabil.
Un aspect pe care l-am remarcat în mod special este confortul acustic – Michelin Pilot Alpin 5 sunt considerabil mai silențioase decât anvelopele mele de vară, care sunt destul de zgomotoase, deși nu înțeleg exact motivul. Cu Michelin, mașina este mult mai liniștită, un detaliu important pentru mine.
Michelin Pilot Alpin 5 sunt anvelope excelente, oferind performanță de top în condiții de iarnă severă. Totuși, având în vedere că în multe regiuni iernile sunt din ce în ce mai blânde, iar zăpada apare sporadic, nu sunt sigur că merită o astfel de investiție pentru utilizatorii urbani. Le recomand celor care locuiesc în zone montane sau care se confruntă frecvent cu drumuri acoperite de zăpadă. În cazul meu, mi-am reconfirmat convingerea că anvelopele all-season rămân o soluție mai practică, evitând necesitatea schimbului sezonier fără a compromite siguranța.
Gasiti mai multe detalii AICI
Cumparand o masina SH echipata cu anvelope de vara, am decis ca pentru aceasta iarna sa rulez pe anvelope ALL Season Michelin CrossClimate 2. Cu intentia de a le trata ca pe niste anvelope de iarna. Avantajul: O uzura mai mica a anvelopelor All Season in zilele de iarna neacoperite de zapada / temperaturi ridicate.
Scuze, dar mu inteleg dupa ce le-ai laudat atata, cum ti-ai „reconfirmat convingerea că anvelopele all-season” merita sa fie luate in seama? Eu m-am complicat cu vânzarea celor de vara ca sa scap de schimbatul vara/iarna si am stat pe dreapta astea 10 zile dar de maine o scot in trafic, ma rog marea parcare din Bucuresti unde 30-40 km/h este o viteza de vis, in conditiile in care am mers si cu 7 km/h. Pentru uz urban si de vara am ales Michelin crossclimate 3 dar imi este frica sa o scot pe zapada asa mare. Daca ai nevoie de masina in orice conditii si faci peste 30000 km/an eu zic ca se merita de iarna. In cazul meu cu masina de vacanta si weekend, cu ~10000 km/an si preponderent vara nu se merita. Adica, depinde de fiecare pentru ce si cum vrea sa foloseasca masina. Apropo, frumoasa culoarea aia verde, sa o stapanesti sanatos si fara evenimente majore.
Fac 30.000 pe an, am mers cu Crossclimate 2 de doua ori in Austria pe zapezi mult mai mari. S-au comportat excelent. Nu-ti fie frica, da-i bataie, sunt niste anvelope super bune.
Buna ziua, doresc să știu cum se comporta vara la 50 grade (Turcia).
Mulțumesc, drumuri bune!
Care? Astea de iarna sau CrossClimate 2? CrossClimate 2 se comporta bine la 50 de grade in Grecia, in Turcia nu stiu.
Anvelopele Michelin se comportă excelent și vara. Și nu numai cele all-season, ci chiar și cele de… iarnă. Vorbesc din experiența proprie, am mers cu Michelin Alpin A4 vreo 8-9 ani continuu și s-au comportat excelent și vara și nici măcar nu s-au tocit, cum se spune, le-am schimbat doar pentru că urmau să facă 10 ani de la data fabricației și Michelin nu recomandă să le ții mai mult de 10 ani, pentru că îmbătrânește cauciucul și apar microfisuri. Confirm cele spuse de Gabriel:
„Un aspect pe care l-am remarcat în mod special este confortul acustic – Michelin Pilot Alpin 5 (și A4, nota mea) sunt considerabil mai silențioase decât anvelopele mele de vară (la fel Alpin A4 față de anvelopele all-season Vredestein Quatrac 2, pe care le-am avut înainte de Alpin A4), care sunt destul de zgomotoase, deși nu înțeleg exact motivul. Cu Michelin, mașina este mult mai liniștită, un detaliu important pentru mine.”
La mașina nouă însă am vândut rapid, la juma’ de preț anvelopele de vară cu care a venit mașina și am pus Michelin CrossClimate 2.
Drumuri bune tuturor cu orice fel de anvelope!
cateva zile pe an oricine poate lua taxiul. si oricum nu ai unde parca, iti jigaresti masina prin sleauri si cu sare etc..si oricand poate sa intre cineva in tine.
si amuzant ca arata ca cele all season.