Pe 1 iunie 2010 studiourile Obsidian ne-au adus RPG-ul Alpha Protocol. Si intr-un segment dominat de SF si fantezie, o abordare moderna este interesanta si neasteptata. Jucam in pielea lui Michael Thorton, proaspat absolvent de la Langley, care este cooptat ca agent in organizatia ultra secreta Alpha Protocol.
Iar prima misiune ne poarta in Orientul Mijlociu, unde trebuie sa asasinam cativa lideri locali. Dar actiunea se complica, si ne trezim in mijlocul unei conspiratii mondiale, pe care ne simtim obligati sa o zadarnicim. Iar povestea este punctul forte al acestui joc, fiind bine inchegata si tensionata, iar actiunile noastre schimband in mod constant viitorul.
Alt plus al jocului il reprezinta dialogurile. In Alpha Protocol nu alegem replicile rostite, doar tonul pe care il folosim. Si fiecare personaj raspunde pozitiv sau negativ la anumite abordari. Din pacate aici se opresc lucrurile bune. Si in continuare ne ciocnim de gameplay-ul greoi si de AI-ul jalnic. Jocul este impartit pe misiuni, principale si secundare.
Insa toate par la fel. Mai importanta este activitatea dintre misiuni (inarmare, conversatii cu anumite personaje, santaje etc). Sistemul de joc este de shooter, ca in multe alte RPG-uri. Dar asta inseamna ca, in ciuda unei tinte plasate corect, vom rata in continuu. Macar inamicii nu sunt foarte inteligenti, si nu de putine ori raman blocati in ziduri sau obiecte, cu spatele la noi.
Grafica este destul de bine realizata, accentul punandu-se pe realizarea personajelor principale. Motorul grafic este acelasi de la Unreal 3, adaptat la conditiile politico-geografice. Sistemul minim necesar ar trebui sa includa un procesor la 2.4 GHz, 1 GB de RAM, 12 GB liberi pe HDD, si placa video GeForce 6800GT sau Radeon X1300XT cu 256 MB memorie.
Alpha Protocol a fost lansat simultan pe PC, Xbox 360 si PS3, la un pret incepand de la 45 $. Din pacate nu exista un demo, dar trailer-ul oficial se regaseste mai jos.