Zilele trecute va aratam un concept de monociclu, cu adevarat inedit, denumit Uno. Acesta este realizat de un grup de tineri ingineri inventivi, pe forte proprii. Si chiar daca avem in fata concepte, exista o alternativa, realizata cu bani multi de corporatie: Embrio de la Bombardier.
Acesta foloseste ca sprijin o roata extrem de lata. Insa giroscoapele sale intra in functiune doar la deplasare. Cand incetineste sub 20 Km/h sau sta pe loc, coboara doua mici rotite in partea din fata pentru stabilizare, desi teoretic ar putea sa-si tina echilibrul si fara. De propulsie se ocupa un motor pe celula de hidrogen, care scoate ca esapament doar vapori de apa.
Dar este mai voluminos si mai greu decat Uno. Astfel, Embrio masoara 124*70*120 cm, si cantareste 164 Kg (cat trei Uno-uri), desi realizat din materiale ultra usoare, ca aluminiu, magneziu si nylon. Controlul este mai clasic, accelerand prin intermediul manerului din stanga si franand cu ajutorul celui din dreapta, similar unei motociclete. Doar virarea se face mai futurist, prin aplecarea spre directia dorita.
Deci pana acum, cu exceptia motorului este mult sub Uno, in ciuda bugetului mult mai mare. Dar ca sa-si justifice fondurile, Embrio integreaza un sistem de franare ultraperformant, suspensie activa, vedere de noapte prin infrarosu si cheie digitala.
Bombardier Embrio este conceput pentru a servi ca vehicul personal undeva in 2025. Desi eu speram ca pana atunci sa inceapa sa-si faca aparitia autoturismele zburatoare…

Interesant
Mi se pare foarte grea masinaria.
Bombardier produce si metrourile noi din Bucuresti.