Citroen este primul producator de automobile care aduce o masina complet electrica in Romania. Este vorba despre C-Zero care va fi disponibil incepand cu luna Aprilie a acestui an. Motorul este cel de 64 de cai putere ce se gaseste si pe Mitsubishi i-MiEV.
Viteza maxima a lui Citroen C-Zero va fi 130 Km/h si va avea o autonomie de 160 Km. Masina ajunge de la 0 la 100 Km/h in 15 secunde. Incarcarea bateriei se poate face la orice priza de 220 V si va dura 8 ore. Exista si un mod de incarcare rapida, care dureaza doar 30 de minute, dar care are nevoie de o priza de 400 V, declara Automarket.
Pretul unei astfel de masini este de 36 642 €. Dotarile pe care le veti prima pentru aceast suma sunt: Radio CD cu MP3 Player, computer de bord, ESP, conexiuni USB si bluetooth, aer conditionat, oglinzi laterale încalzite si rabatabile electric, geamuri electrice fata si spate, scaun incalzit pentru sofer, proiectoare de ceaţa, servodirectie si airbag-uri frontale, laterale si de tip cortina.
In Romania nu exista deocamdata nici nici o infrastructura pentru incarcarea masinilor electrice. Peste vreo doi ani vine si Renault Ze.
foarte frumos full elecric,da la pretu asta fac o conversie la a6,s sau seria 7 de pica tot,c-zero si alte ec
La pretul asta, chiar ca nu se merita s-o cumperi.Sa stea cu ea pe stoc pana se epuizeaza petrolul de pe planeta.
Din păcate banii investiți in cercetare pentru a ajunge la producerea acestor mașini trebuie recuperați, bănuiesc ca aceasta este explicația pentru prețul destul de piperat pentru dimensiunile mașinii.
Sper ca in următorii ani acest gen de mașini sa ajunga la un preț cat se poate de apropiat de cel al mașinilor cu combustie interna.
PS. Ar fi interesant dacă s-ar face o comparație intre cat te costa benzina pentru 1 luna de circulat in oras comparativ cu costul energiei electrice consumate pentru acelasi numar de Km. Sa vedem daca o parte din investitie se amortizeaza in acest fel.
Este de aplauda intentia celor de la Citroen, pentru ca ar trebui sa se dezvolte piata masinilor economice in Romania. Dupa cu zice Stefan chiar ar fi interesanta o comparatie a costului dintre o masina electrica si una pe combustie internat, dar ar mai fi de adaugat si una hibrida.
Ce rost are avea sa cumperi o asemenea masina daca nu exista infrastructura pentru incarcarea ei cu energie?
Momentan nu prea ar avea rost.. la noi in tara.
Dar am vazut ca deja a primit vreo 800 de comenzi din partea companiilor europene.. Totusi, daca ar fi sa optez.. as alege mai degraba un Lexus, BMW, Nissan hibrid.. in locul buburuzei asteia, evitand astfel sa raman fara baterie pe ..drumurile tarisoarei noastre. :))
Masina se poate incarca la orice priza, asa cum spuneam. 🙂
Eram o data pe autostrada, si un tip cu un Lexus hybrid se oprise la benzinarie pt a face plinul, caci ramasese fara baterie electrica.. ;))
Este intotdeauna mai bine sa ai mai multe optiuni in locul uneia singure.. pentru siguranta. 😀
Nu cred ca pe drum, imi va permite cineva sa-mi incarc masinuta „moca”, doar pentru ca sunt eu blonda. :-”
Pana vom avea si noi puncte de alimentare cu energie electrica, le acord intaietate celor „curajosi” sufleteste si ..financiar! \:D/
😛
Eh, June, asta e o masina de oras. Nu faci tu 160 de km in oras in fiecare zi. E micuta, e de oras, economica. Cel putin eu asa o vad.
O masina electrica pentru mers cu ea la drum lung e Tesla Model S.
Ei, Darius.. asa mai merge. \m/
Si chiar daca te-ar lasa sa incarci moca, tot nu ai avea 8 ore la dispozitie… Ar trebui infrastructura de inalta putere. Si 30 minute mi se pare foarte mult pentru o autonomie de 160 Km… 5 minute la 500 Km ar fi ideal…
Ar fi o varianta sa umblu cu ..generatorul in portbagaj. 😛
Dar nu inteleg ceva… autonomie de 160km cu ce consumatori? pentru oras ar fi minunat. In Bucuresti e suficient pt o zi de mers si noaptea scoti prelungitorul o bagi in priza =)). Mi se pare chiar interesanta, dar totusi sa fie acei 160 km cu toti consumatorii porniti, altfel cred ca scade multisor autonomia.
@June: si sa consume ala motorina :))
credeam ca doar aston scoate buburuze piperate. astea sunt pt bogatasi, as vrea sa-l vad pe mircea badea cu ea.:)
unde sunt masinile by wire?
ps: june,daca esti blonda poti alimenta noaptea de la mine…dar la 220 doar. 😛
Banuiesc ca tehnologia e scumpa, dar chiar sa ajungi sa ceri 37 000 pe o masina de clasa mica mi se pare absurd. „Performantele” mi se par ca argumenteaza ce-am scris mai sus: autonomie de 160 km…da, dar asta intr-un caz idea, nu intr-un oras ca Bucurestiul. Sa fim seriosi! aici poate sa reziste jumatate. Timp de incarcare 8 ore… Chiar sunt curios la un raport intre costuri pentru curent si benzina/motorina. Cat poate sa fie diferenta de mare pentru o masina din aceasta clasa care teoretic are un consum oricum foarte mic.
Din pacate deocamdata astea sunt accesorii de moda, jucarii pentru neveste de milionari nu masini. Cand o sa vad prima masina de 5 locuri si spatiu de bagaje cu autonomie 500Km si incarcare in doua ore sub 50.000, de euro aia o sa fie masina electrica! iar bateriile sa fie la 80% macar cinci ani de folosinta.
@alin Yeah, right.. /:)
Totusi, nu-s chiar atat de blonda ..incat sa dau banii pe o masina creata parca pentru „pizti”, care sa ma lase fara baterie ..noaptea. #-o
I love tough cars.. only. 😉
„pitzi”