Acum o săptămână vă scriam câteva știri despre mașinile electrice care mi-au atras atenția, printre care încărcarea prin inducție și cea rapidă a acestora. Ei bine, azi am mai aflat despre una: baterii interschimbabile.
Este un nume lung pentru o soluție simplă, dezvoltată de o companie micuță, total necunoscută până acum: ACM (Adaptive City Mobility). În fapt, ce face micuțul automobil al start-up-ului german este să permită autonomia nu prin încărcare rapidă, prin inducție sau prin dezvoltatea de stații dedicate în mai multe locații, ci doar prin înlocuirea acumulatorilor descărcați.
Ideea, pe cât de simplă, pe atât de inovativă, este demnă de lua în calcul de alți producători de mașini electrice mici, cu condiția să standardizeze dimensiunile și caracteristicile acumulatorilor. Gândiți-vă ce simplu ar fi un drum până la mare, dacă am avea unde să schimbăm bateriile mașinii.
Totușim trebuie menționat că City One poate transporta un set de acumulatori pe plafon, astfel încât să nu depinzi de o stație de schimbare, ci doar de îndemânarea ta. Iar producătorul spune că în trei minute poți pleca la drum cu baterii noi!
Mașina are o baterie fixă în podea, dar și patru sloturi pentru module de baterii de 2,5 kWh, sub portbagajul din spate. Aceste patru baterii adaugă, la temperaturi normale, o autonomie de 120 km. Bateria principală oferă și ea o autonomie maximă de 240 km. Prețul va fi situat undeva între 10 și 20.000 de euro, iar lansarea va fi la târgul auto IAA Mobility din Munchen, săptămâna viitoare.
Ce părere aveți despre un asemenea sistem?