Dacia se pregateste de o schimbare majora in portofoliul lor. Modelul Lodgy care a fost lansat in 2012 si s-a dorit o masina de familie mare, va fi inlocuit un un crossover. Informatia este oficiala si s-ar putea sa vedem un Duster cu 7 locuri.
Informatia a fost oferita de Marc Suss, șeful modelelor entry din grup, dupa ce Profit.ro a publicat cateva informatii de tip zvon.
Lodgy se vinde foarte slab si nu va mai exista o noua generatie. Este posibil ca Dacia Duster sa se lanseze intr-o versiune mai mare cu 7 locuri si sa numeasca Grand Duster. Acest model ar putea inlocui Lodgy, care oricum nu este o platforma de SUV.
De asemenea, Dacia ar putea schimba si modelul Sandero Stepway intr-un SUV care sa concureze cu alte modele din clasa B-SUV precum Mokka, Crossland sau T-Cross.
Sursa: Profit.ro
Si va fi electric, nu?
Iar vrei sa facem mocirla din sectiunea de comentarii? Si tu ti-o cauti.
@Gabriel
Nu vreau sa facem mocirla si cred ca ai vazut ca nu eu sunt cel care vorbeste ca la usa cortului, insa dupa cum am mai spus in anul 2017 lansarea unui masini cu tehnologie de acum 30-40 de ani nu este o stire si nu are de ce sa fie promovata ca o stire cu atat mai putin pe un site cu profil IT.
Intre timp inca mai asteptam stirea despre China care urmeaza sa interzica combustibilii fosili. Sursa: https://arstechnica.co.uk/cars/2017/09/china-bans-gasoline-diesel-cars/
Scriem despre auto deoarece avem o sectiune speciala si ne plac masinile. Dar nu exageram, ramanem un site de IT. Dar nu putem sa trecem cu vederea lansarea unei noi Dacii, o masina foarte populara la noi in tara. Sau Tesla. O sa scriem si despre stirea propusa de tine, insa incercam sa tinem pasul si cu altele.
Dc tehnologia e de acum 30-40 de ani?
@SD06
De cand a fost inlocuita carburatia cu injectie, tehnologia a ramas mai mult sau mai putin la acelasi nivel. Singura aditie a fost PLC-ul, in rest sunt cam aceleasi componente putin modificate in functie de model.
Asa ca progres aproape zero.
1. Nu stiu eu prea multe despre motoarele electrice, da stiu sigur ca nu au fost inventate recent.
2. Tu probabil esti genul de om care vrea sa fie reinventata roata, ca e lafel de mii de ani.
@SD06 cred ca din cauza ca nu sunt electrice motoarele. Marius este un ecologist convins.
Eu sper la un Duster cu spatiu ceva mai mare si cu motorizare pe masura (>150CP). Actualul Duster e un Sandero mai inalt; n-are spatiu suficient nici in portbagaj nici pentru locurile din spate.
As achizitiona Grand Duster daca ar fi mai bine proportionat si utilat.
@Marius pacaliciul de pe arenait
Am o masina, motor 2.2 diesel, 450 NM, mamicaaaa, iubesc motorul ala, cand accelerez imi opreste putin rasuflarea datorita acceleratiei, asa ca Mariuse, te astept in spatele meu intr-o repriza de accelerare sa-ti dau putin fum de diesel pe la nas hahaha
Marius, vezi ca pana la visele tale complet ireale cum ca toata lumea ar trebui sa nu mai cumpere motoare termice si sa-si cumpere electrice, mai sunt de facut multe altele pentru a reduce poluarea. Ex: stoparea taierii padurilor, stoparea poluarii din paduri sau stoparea disparitiei raurilor de munte prin devierea acestora prin tevi subterane pentru microhidrocentrale. Toate acestea afecteaza ecosistemul padurilor, iar padurile sunt singurele care pot contracara efectele poluarii de la masini. Asta ar trebui sa fe problema nr. 1 dezbatuta in Romania. Mergi in Austria sau alt stat din vest si taie un pom fara autorizatie, sa vezi cum te leaga a 2-a zi. Dar nu te vad sa te agiti pe aceasta tema, ecologistu lu peste prajit, tu bati campii si visezi la cai verzi pe pereti cu gandirea ta limitata si abordarea simplista a problemelor.
In alta ordine de idei, Mariuse, am senzatia ca tu ar trebui sa consulti un psiholog (psihiatru), ca ma tem ca suferi de OCD, te-am mai urmarit pe aici la comentarii si ai doar cateva idei (foarte putine) , dar fixe si le repeti la nesfarsit ca un pick-up stricat. Pe langa asta , esti exemplul perfect de cum se manifesta efectul Dunning-Kruger in toata splendoarea sa.
@xtz
Parca tu esti ala ce aducea ode Intel daca imi aduc eu bine aminte. Ce faci, mai traiesti? Ca nu prea ai mai debitat porcarii de mult.
Cat despre motor de 2200, cand o sa te coste cateva mii de euro pe an doar taxele de poluare, plus ca nu o sa ai aces in anumite zone (cum sa intampla in multe tari), nu o sa te mai lauzi cu el. Ala e o rusine nu o lauda, da asa sunteti voi astia cu ceafa lata, motorul mare sa compenseze lipsa…de inteligenta.
In alta dezordine de idei, ca vad ca le cam amesteci, de unde stii tu ca nu militez impotriva taierilor ilegale de paduri, sau a microhidrocentralelor? Da asa sunteti voi astia cu ceafa lata si motorul mare, voi le stiti pe toate iar noi muritorii de rand avem nevoie de control psihiatric.
Apropo, ca tot suntem in sfera psihologica, cand o sa iti moara prima ruda (prieten, familie, cunostinta, etc.) de cancer sau alte boli asociate poluarii, sa te gandesti ca motorul ala de 2200 a ajutat la moartea lor. E ca si cum ai fi complice.
@Marius
Stii vorba aia: cand esti mort, esti mort. Tu nu mai realizezi. Mai greu este pentru cei din jurul tau. La fel e si cand esti prost!
Ti-au explicat mai multi pe aici ca DEOAMDATA, repet – DEOCAMDATA (repet asta ca poate asa pricepe si neuronul tau) nu se poate renunta la motoarele termice ca s-ar duce economia in cap, am muri de foame. Daca masinile si camioanele electrice erau o alternativa viabila la masinile cu motoare termice, stai linistit ca erau adoptate pana acum. Dar tu tot insisti in delirul tau megalomanic. O sa te las sa delirezi singur in continuare, ca mai am si altceva mai bun de facut decat sa explic unuia care traieste in bula lui in care totul este perfect ca de fapt, pe lumea asta, nimic nu este perfect si nu va fi vreodata.
@xtz
Mai grav este cand nu te duce capul si pui botul la toate vrajelile industriei. Si mai mult decat atat, dupa ce ca tu esti credul si usor de influentat, mai si duci vorba si astfel atragi si alti fraieri in cretinatatea ta. Asta e un fel de religie. Cand un nebun delireaza singur, spunem ca e nebun si il internam. Cand mai multi nebuni delireaza in grup ii zicem religie si ii lasam sa atraga si alti nebuni.
Acum revenind la lucruri mai serioase, de cand se duce economia in cap? De astia ai auzit: https://nikolamotor.com/
Si ca ei mai sunt si altii, de la Siemens (care lucreaza de ani de zile la caminoane electrice) pana la Volvo si altii ca ei. Da in mintea ta bolnava nu exista alternative. Pentru ca tu nu le vezi (ca na unde nu e creier macar gura sa suplineasca) inseamna ca nu exista.
Sa nu mai vorbim de Tesla care in cateva zile (pe 29 daca nu ma insel) urmeaza sa anunte noul semitruck. Stii ce e ala?
Asa ca pune mana si citeste, invata. De preferat inainte de a abera pe subiecte care te depasesc.
@Marius
Omule esti de-a dreptul batut in cap. Deci despre ce vorbim? Tu pretinzi ca lumea ar trebui sa sa renunte la masinile cu motoare termice IN ACEST MOMENT. Eu ti-am zis ca nu exista alternativa in momentul de fata pentru transport marfuri, iar tu imi dai exemple de prototipuri care deocamdata nici nu exista? Esti retardat? Pai parca vorbeam la timpul prezent, nu la viitor, tu combini prezentul cu viitorul ca sa te scoti ca esti un oligofren care ai devenit penibil pe acest blog?
Tu luai la misto lumea in alt articol despre Duster ca prostii inca mai cumpara gunoaie cu motoare termice IN PREZENT. Arata-mi si mie cu exemple IN PREZENT, repet, IN PREZENT cum poate adopta majoritatea populatiei masini electrice cand in ro nu prea sunt statii de incarcare, cand preturile de achizitie sunt foarte mari si 90% dintre cei care poseda azi o masina nu si-ar permite o electrica , cand range-ul acestora este mic si nu poti pleca la un drum mai lung cu ele. Arata-mi si mie exemple IN PREZENT repet in PREZENT de camion electric care sa inlocuiasca cu succes camioanele diesel din PREZENT. Oh, stai, ca nici macar prototip nu aveam. Unde mai pui si chiar daca ar aparea pe piata, o sa cumpere dracu acele camioane electrice deoarece tehnologia nu e inca viabila. Si viabil inseamna costuri mici de achizitie, range mare, incarcare rapida. Pana cand aceste neajunsuri nu vor fi depasite, iti garantez ca nici-o companie nu v-a cumpara asa ceva in detrimentul unui camion diesel. Si daca nu ai detinut niciodata o companie, afla ca toate companiile din lumea asta cauta profit. Si deocamdata camioanele electrice pe langa ca nu exista, or sa aiba si costuri mari de achizitie si range mic, iar daca stai mult cu camionul pe loc la incarcat, pierzi bani si nici-o firma nu este inconstienta sa se bage in faliment doar pt ca un hipster ca tine se crede mare ecologist. Da, peste 5-10-15 ani, cand tehnologia se va dezvolta si toate aceste neajunsuri ale electricelor or sa fie depasite, atunci se va trece in masa la electrice, si asta este un lucru bun.
Si tu inca nu ai inteles un lucru. Nimeni de aici nu are nimic impotriva masinilor electrice. Chiar si eu am zis in alt post ca abia astept sa-mi cumpar o masina electrica cand tehnologia va deveni viabila. Da, aste este viitorul cu siguranta, electric. Dar ca sa ai pretentia ca lumea sa-si cumpere ACUM o masina electrica in conditiile in care acestea costa o mica avere si vin la pachet cu multe neajunsuri, tre’ sa fii foarte rupt de realitate complet. Sa nu zic ca de fapt esti un putzoi cu bani de la mamaca si taticu ca sa-ti ingropi toate economiile intr-un fier electric, cum tu pretinzi. Ca orice om matur cu famile nu ia de la gura copilului sau a familiei ca sa arunce o groaza de banii pe o masina, fie ea si electrica. Si da, am masina cu motor diesel mare pentru ca era sa mor intr-o paraitoare a unul prieten cu motor de 1.2 benzina cand am intrat sa depasesc un tir si masina abia lua viteza si venea alt tir pe contrasens. Si da, ma pis pe ea de ecologie cand aceasta imi pune in pericol viata mea sau a familiei mele. Daca tu vrei sa fii erou sa mori in depasire ca ti-ai luat masina cu motor de drujba care nu te ajuta deloc, n-ai decat. Si mai lasa-ma cu Tesla ta, ca aia nu sunt in stare sa onoreze comenzile si asa putine, au o productie de tot rasul, te pun in coada de asteptare cu lunile. Ia gandeste-te ce s-ar intampla daca peste noapte lumea ar lua exemplul tau si ar comanda toti cate o masina Tesla.
Asa ca Marius, mergi la culcare ca ai creierul lichefiat. Ti-au zis mai multi pe aici ca bati campii, dar tu tot insisti si probabil in mintea ta te crezi vreun geniu neinteles de societate. Si daca o sa te mai obosesti sa-mi raspunzi, te rog fa-o argumentat si cu dovezi DIN PREZENT, nu OZN-uri din filme si prototipuri.
PS: pentru editori si ceilalti care citesc acest comentariu, imi cer scuze pentru limbaj, dar nu m-am mai putut abtine. Eu n-am mai intalnit o persoana cu o gandire atat de rigida si limitata ca la acest specimen. Pe langa asta e si fudul si insista in prostie, vorba aia, prostul nu stie ca-i prost.
@xtz
De obicei nu raspund personajelor ca tine din motive evidente, nu poti sa faci un gandac sa trimita rachete pe luna. E pur si simplu imposibil si complet peste puterile lui de intelegere. Nu stie ce e luna, ce sa mai vorbim de rachete.
Insa ai lansat cateva afirmatii in necunostinta de cauza, fara sa ma cunosti si pentru care prietene sincer ar trebui sa te interneze la un spital special pentru oameni ca tine (psihiatrie intensiv).
Pentru cultura ta generala, parintii mei sunt morti de multi ani, nu am fost si nu sunt de bani gata si ma descurc singur de vreo 11 ani, bineinteles cu familie si copii. Am plecat de la minimul pe economie de la acea vreme, astazi castig de vreo 15 de ori mai mult comparativ cu acum 11 ani si spre deosebire de tine (un om limitat in gandire si nu numai), eu prefer ca pe langa mancare (obsesia idioata a romanului – sa puna copiilor mancare pe masa) sa ma asigur ca copii mei sunt pe cat posibil si sanatosi. Asta inseamna si un mediu sanatos si de preferat o educatie care sa le permita sa traiasca in bune conditii si pe cat se poate feriti de specimene limitate ca tine si altii ca tine.
Si acum revenind la problemele de mai sus, societatea umana (care din pacate include si specimene ca tine) a mai trecut printr-o astfel de schimbare atunci cand a inlocuit motorul cu abur cu cel termic. Stiu, o sa zici ca nu eram atat de dezvoltati si ca nu putem compara. Ideea e ca se poate daca vrem si daca o masa critica de oameni vrea cu adevarat asta. Insa dupa cum vad romanul (acelasi care voteaza PCR sab diversele lui forme de aproape 30 de ani si se tot plange ca nu o duce bine) in marea lui majoritate este incapabil sa inteleaga beneficiile unei astfel de schimbari. Este acelasi roman care saliveaza seara de seara la Latrina 3 si alte televiziuni odioasa si este acelasi roman care scutura scrumiera la semafor din masina lui cu motor Diesel de 2200 si mai este si mandru de asta. Si tot romanul asta isi permite sa cumpere BMW X6 de 30-40000 de EURO, insa nu ar da atat pentru o Tesla, ca nu e cool, nu are autonomie (doar vreo 350Km pentru modelul de baza), ca nu are unde o incarca (https://www.plugshare.com/). Pentru mine astea sunt doar scuze penibile de la oameni care se tem de schimbare sau nu sunt capabili sa inteleaga ca suntem in punctul in care shimbarea nu mai este doar o dorinta SF ci o necesitate. Ne schimbam in urmatorii 10-20 de ani sau disparem ca specie si o data cu noi si singura planeta pe care putem exista. Da de ce sa facem noi un efort, lasa ca copii si nepotii nostri vor respira din punga sau mai rau.
Revenind la copii si mancare, cu ce te ajuta daca copilul tau este hranit insa face cancer, sau boi respiratorii sau durata lui de viata este mult diminuata datorita conditiilor in care traieste?
Cat despre schimbare si cum se poate face. Simplu, cum ar fi daca cei care poluiaza azi platesc pentru masinile de maine? Ar mai exista procentul ala de care zici tu (90% – eu zic ca e sub 75%, asta inseamna ca 1 din trei isi permit dar nu vor) de romani care nu isi permit o masina electrica?
Anul asta ecobonusul pentru masini electrice in Romania a fost de 10000 de EURO (da zece mii), insa momentan nu ne permitem decat cateva astfel de bonusuri dinntr-un motiv cat se poate de simplu: refuzam sa taxam meltenismul si jmecheria manifestate prin motoate mari ce compenseaza lipsa de neuroni.
Cu 10000 de EURO bonus, o Tesla Model 3 de baza pleaca de la 25000 de EURO fara TVA. Cati isi permit suma asta in conditiile in care energia consumata dupa va fi de ordinul zecilor de lei pe luna? Sau e mai bine sa dai 15000 pe o masina cu motor termic si dupa sa platesti 3-400 de lei pe benzina.
Eu am rezervare pentru Modelul 3 (de aproape un an), nu ma deranjeaza sa astept si nu am nici cel mai mic dubiu ca Tesla isi va onora cele peste 500 de mii de comenzi. Si da, Tesla Model 3 este cea mai rezervata masina din istorie, indiferent daca tu sau altii ca tine sunteti capabili sa intelegeti asta este deja in productie nu e OZN.
Cat despre business-uri (domeniu pe care se pare ca nu prea il stapanesti prea bine) sa stii ca orice business din lumea asta prefera chieltuielile de capital comparativ cu chieltuielile operationale. Adica investitii nu costuri lunare, pentru ca asta inseamna dezvoltare. Si sunt deja business-uri chiar si din domeniul transporturilor care fac trecerea la electric (Exemplu: in Timisoara exista o companie de taxi care foloseste masini electrice – BMW i3).
Si tot legat de transporturi vezi ca orice sofer de tir de pe continentul asta este obligat sa respecte un program. Asta inseamna ca va conduce cateva ore dupa care este obligat sa faca pauza. Dupa mai multe reprize de genul asta este obligat sa faca o pauza mai mare de cateva ore. Nu respecta programul ramane fara licenta si nu mai poate conduce. Acum fa tu legatura intre programul obligatoriu al soferilor si incarcarea masinilor electerice, e simplu chiar si pentru unul ca tine.
Acum hai sa mai si muncim ca te-am educat destul pentru o zi.
@xtz
Nu am apucat sa citesc, da poate ne explici tu cum e cu autonomia la vehiculele electrice si cum vrei tu dovezi din prezent: https://arstechnica.co.uk/cars/2017/09/proterra-electric-bus-range/
Inca una, e plin de electrice azi: https://arstechnica.co.uk/cars/2017/09/nikola-bosch-fuel-cell-truck/
Si vrei sa te lauzi cu ciurul tau diesel 2.2 din 1900 toamna mai xtz ? E fabricat inainte sau dupa ’89 ? – caci la ce reclama faci fumului pe care-l scoate pare ca-i un Aro…
Te-am mai felicitat eu pentru comentariile tale și o mai fac odată și acum @xtz.
Posibil ca Mariusică să nu știe că motorina e „sângele transporturilor”. TIR-urile și vapoarele cu motor termic folosesc acest combustibil. Când o să-i fie livrată Tesla Model 3 va veni din State cu un vapor diesel, iar din Europa va fi preluată de un TIR care folosește ghici ce Mariuse? Exact, motorină.
Probabil nu știi, dar toate vehiculele mari folosesc acest tip de motor din cauza cuplului pe care îl dezvoltă. Așa că maică, „transportul în comun” (autobuzul) ce tip de motor folosește? Cu Tesla ta pariez că nu tractezi nici o căruță. Și nici n-o să urci vreun deal mai abrupt.
Și punctul 3. Motoarele diesel folosesc și biodiesel și pot merge de asemenea și cu ulei de gătit. La Tesla te-au lăsat bateriile, pac!, suni la serviciul de tractări. Care ghici cu ce vin? Cu o mașină cu motor diesel.
În concluzie las-o mai ușor cu această „emancipare” și gândește-te un pic și la impactul pe care l-ar putea avea o astfel de decizie.
Defapt vapoarele folosesc pacura… pana in 100 tone/zi.
TIR-urile noi folosesc bio-diesel.
Dar alta e problema cu „Mariusica”, pe langa faptul ca e paralel cu sistemul energetic, nici cu se gandeste ce impact (negativ) ar avea asupra economie distrugerea/stoparea industriei petroliere. Firme mari bagate in faliment, milioane de someri si o tehnologie „noua” (de pe vremea lui Porsche) care se afla intr-un stadiu incipient.
Chestiile astea se fac in timp, nu intr-un an; este adevarat ca industria petroliere o sa scada (nu o sa moara), dar treptat (am mentionat anterior motivul principal), in cativa zeci de ani. Nu poti sa treci direct la automobilul electric cand poti parcurge cu el maximum 1000 km si trebuie sa stai cu el la incarcat minimum doua ore pentru am mai merge inca 100 km (e ridicol); unii mai folosesc masina si pentru altceva, nu doar acasa-munca-acasa (poti sa iti iei un scuter sau o bicicleta pentru asta).
Vorbeai in alt post de CO2, masinile emana foarte mult, poluare, captare CO2 bla bla bla (erai in copac cu teoria asta). Vulcanii emana peste 50% din catitatea de CO2 de pe Terra, urmati de avioanele supersonice, vapoare, avioanele de pasageri/marfa, automobile(toate tipurile TIR, trabant, autocar). Cat despre captare, s-a cercetat, era foarte dificil, foarte costisitor si inutil.
Cat despre China, acolo e alta poveste, nu masinile sunt problema, ci dorinta lor de dezvoltare economica foarte rapida i-a adus in stadiul actual. Dar au jumatate de tara unde pot pleca (partea din vest) orase construite pentru a fi populate mai tarziu.
Daca vrei sa iti faci griji de ceva, fa-ti de centralele nucleare care emana radiatii mult mai periculoase decat noxele emanate de centralele „traditionale”.
Nu o sa stau aici sa detaliez tot ce am scris ca nu are rost, daca vrei detalii gasim o metoda sa vorbim si iti scriu acolo pagini intregi.
ONTOPIC:
Pentru o masina care se vrea a fi romaneasca, are pretul destul de mare. La cat cereau pe vechiul Duster iti puteai lua un KIA sau Nissan (crossover) la acelasi pret cu multe dotari in plus (cunosc cazuri).
Daca o iei pe firma merita, ai un discount, iti faci un casco si daca te ocupi cu agricultura sau un domeniu care necesita teren poti sa o faci praf.
Daca o tin asa cu preturile o sa ajunga sa fie mai ieftin un Renault (ceea ce este ironic, nu?)
Daca francezii vad Romania o piata asa buna pentru Dacia, pot sa reduca din pret ca sa aiba o vanzare mai buna (mai ales ca au ajuns si ei cu dotarile in deceniul in care ne aflam) decat firmele concurente. Imi vine greu sa cred ca pretul o sa ramana acelasi, macar pretul la piese sa ramana la fel.
Sau merg pe modelul AllView? Brand romanesc, facut in afara, vandut la pret european in tara, si calitate decenta.
Ce KIA sau Nissan? La cat costa un Duster iti iei maxim un Hyundai i10 cu AC. Nici vorba de un alt crossover. Daca te referi la un Duster full, atunci da, ai alte alternative dar cu dotari minime. Duster ramane un best buy.
@NBA
Au fost spuse multe magarii si sincer nu prea mai am chef sa explic unei gloate de retarzi de ce nu e bine cu motor termic si de ce ala de mai sus cu motor de 2200 ar trebuie sa plateasca sa il usture. Fratilor daca nu vreti sa fiti educati e treaba voastra da macar aveti bunul simti si nu mai induceti lumea in eroare.
Insa o singura afirmatie mi-a atras atentia din comentariu tau complet nedocumentat, citez: „Cu Tesla ta pariez că nu tractezi nici o căruță. Și nici n-o să urci vreun deal mai abrupt.”. Cum poti sa compari cuplul unui motor termic cu cel al unui motor electric? Tu ai idee despre ce e vorba? Stii despre ce vorbesti, sau doar vorbesti sa te afli in treaba si sa te integrezi in gloata? Stii ca la motorul electric toata puterea este disponibila instant si nu ca la motorul termic la x numar de rotatii si cu intarziere? Asta inseamna ca la Modelul S ai de la 225Kw in sus, disponibili instant. Tu ai idee ce inseamna asta?
Pune mana si citeste inainte sa scoti astfel de afirmatii.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S