Dacia a anuntat un nou model Stepway. Logan MCV este ultimul model care primeste aceasta imbunatatire si se alatura celorlalte modele precum Sandero sau Dokker. Noul model va debuta la Geneva si va avea mai multe dotari. Vor fi prezente farurile de zi cu LED, protectiile laterale din plastic ,ornamentele de protectie in bara din fata si calandrul modificat.
In plus garda la sol va fi marita cu 50 mm. Deocamdata nimic despre: motorizare (probabil vor ramane aceleasi), tractiune (probabil va fi doar pe fata), transmie automata (probabil doar Easy-R) si climatronic.
Sursa si imagini AICI
Îmi place mult de tot Stepway. Are gardă înaltă (ideal pentru drumurile patriei) şi arată chiar bine, compact, cu linii frumoase (mor după Stepway de culoare albastră, l-am văzut într-un service autorizat Dacia şi pot să vă măturisesc că l-am admirat tot timpul în care mecanicul repara la Loganul meu).
Si acum o sa vina cineva care o sa te faca sarac ca ai Logan, care nu e masina ci conserva. Tipic.
Stepway mi se par foarte misto. Par ca niste masini pregatite de offroad dar nu sunt. Solenza mea inca merge bine, btw. 🙂
Am dat 4000 euro pe acest Logan full option, avea totul la zi, doar 73.000 km, plus cauciucuri vară-iarnă cu tot cu jante.
Puteam să cumpăr altă marcă, evident la banii ăştia, însă toți cei din jur mi-au zis că am făcut alegerea cea mai bună. Nu arată Loganu’ ca BMW, dar e mult mai ieftin la întreținere. Are consum mic de 1,4 în afara oraşului. E şi încăpător şi am cărat multe cu el la țară şi de la Dedeman, inclusiv brazi, saltea, țevi, scări, butoaie din plastic, biciclete, polistiren, etc. L-am tratat şi folosit aproape ca pe o dubă. Aşa sunt românii, cară de toate.
Eu sunt mulțumit de el. Nu e de fiță, dar e bun chiar şi la muncile câmpului, pentru târg, pentru moară. Nu m-a lăsat niciodată baltă. Am fost şi pe la munte, şi pe la mare şi pe câmpuri. Şi-a scos banii şi cred că o să mai ducă 10 ani.
Un Stepway MCV pare şi mai încăpător şi cu gardă mai înaltă şi chiar mă bate gândul la unul automat – ideal pentru traficul de melc din Bucureşti unde faci bătai în palmă.
În 5 ani, cred că vor fi pe Olx pe la 5000 euro.
Exact aceeasi soarta a avut si Solnita mea. A carat saraca mai ceva ca o duba mai ales cand ne-am apucat de casa. A carat saci de ciment, saci de nisip, pietris, cutii intregi de gresie si faianta, a urcat prin munti, a trecut prin mare si inca merge. Sa nu mai zic ca parintii mei au dat in jur de 4000 de dolari pe ea, NOUA in 2005, insa versiunea cheala, fara AC, servo, airbag si fara turometru chiar. Dar e o masina buna, fiabila, cu motor care trage. Pacat ca dupa 10 ani a inceput sa o manance rugina pe la aripi. Plus ca este printre putinele Solenze Euro 4. Nici Loganul de dupa ea nu era Euro 4.
Apropo de Solenza, administratorul clădirii unde lucrez eu are cam 1000 euro salariu din ce mi-a mărturisit chiar el şi vine la serviciu cu o Solenza. I-am zis mai în glumă mai în serios să o schimbe la banii lui, iar el mi-a răspuns că nu are de ce. E foarte mulțumit de ea.
Atât timp cât un lucru îşi face treaba, nu are rost să te arunci la ‘scumpăciuni’ doar ca să te lauzi şi să stârneşti invidia altora. E snobism curat.
Şi, da, am condus şi ‘maşini străine’ şi se conduc mai uşor decât un Logan, arată mai bine, dar nu sunt aşa încăpătoare şi au garda cam jos pentru drumurile româneşti. Nu mai zic de costurile întreținerii şi raritatea pieselor de schimb – ‘stai să dau comandă în Germania’.
Eu urmeaza sa renunt la Solenza in urmatoarele zile. Sa vedem cu ce ma aleg.
Consum de 1.4?
Cred ca se referea la motor.
Eu am ramas impresionat cat de apreciate sunt inafara tarii Logan-urile si Daciile in general. Mai mult de atat.. am avut la un moment dat in vizita un grup format din persoane din 3 tari (Italia, Algeria si Anglia) si cand am iesit sa le arat orasul dar si alte cateva zone din tara nu mai conteneau sa se mire cum de sunt atat de putine Dacii pe strazi in Romania
Păi, aşa sunt românii – să fie ‘dă firmă’. Dacă nu e ‘dă firmă’, e proşti.
Cum zicea si Puya intr-o melodie: „Nemtii fac coada sa ne cumpere masina.”. Si noi le cumparam gunoaiele vechi de 20 de ani.
În Franța, cel puțin, își bagă picioarele în mașini. Intră în limitatoarele alea de viteză cu 50 km/h de mai că își iau zborul.
Așa că o mașină ieftină e perfectă. Poți să o f*** dând în toate bordurile, gropile, denivelările, oamenii de pe trecerea de pietoni (că și francezii nu respectă pietonul mai deloc) și nu te doare buzunarul.
În Vest mașina e mai mult un obiect, nu o valoare. Nu le respectă, pesemne că nu muncesc pentru a strânge bani. Le iau în leasing operațional și plătesc 200 de euro pe lună și după 2 ani o dau înapoi și iau alta. Dacă o bușesc nu e problema lor, etc.
Am condus Logan si benzinar 1.4 si 1.2 si diesel si la toate de la 40.000 a inceput sa cada câte ceva , chiar la 35.000 planetara dreapta. Nu mai zic de becuri care se ard lunar, scaunele care termina coloana, la diesel la 65.000 trei injectoare cu alimentare numai din peco si multe alte mărunte care te fac sa fugi de orice Logan… Pe de alta parte conduc un Merc 300d din 1986 care are climă, trapa, abs, esp, oglinzi incalzite automat, model 124 la care chiar funcționează tot, dar bineînțeles si consum pe masura, adică 11 cu 8. Am ajuns la concluzia ca nu merita banii masinile noi din ziua de azi. NICIUNA.
Bine ca nu au cazut de la 10 mii ca te credeam atunci. Eu am vazut unul deja cazut din fabrica. Si niste mercuri de 500 de mii ca noi. Ba cat abereaza romanul.
Grilă radiator, masca fata sau botul masinii stiam ca-i zice – calandre’ este in limba franceza
Cum ar fi sa poti s-o folosesti si la calcat de rufe? 🙂