In ultima vreme n-am avut decat cuvinte de lauda la adresa RDS, internetul mergea bine iar daca a picat de cateva ori s-a rezolvat repede. Insa astazi dezorganizarea si haosul din compania lor si-a spus din nou cuvantul, cand m-au lasat fara internet si televiziune.
Povestea incepea acum aproximativ un an, cand s-a dat drumul la reteaua de fibra la mine pe scara. Atunci „baietii” au vrut sa ma conecteze si pe mine, m-au rugat sa raman acasa intr-o dupamasa. Am ramas, au venit, au sesizat ca nu merge fibra la etajul meu si au plecat.
Acum vreo trei saptamani ma suna pentru a ma programa din nou pentru trecerea pe fibra, intr-o sambata dimineata. Zic bine, stau acasa din nou. Cu o zi inainte, vineri, erau niste vecini de pe etaj programati, asa ca m-am intalnit cu echipa de conectare. Mi-au spus ca nu e semnal pe etajul nostru (cum nu era nici acum un an) si ca au legat apartamentul direct la etajul inferior. Ba mai mult, au spus ca vor anunta la dispecerat problema, avand in vedere ca a doua zi urma sa fiu eu conectat.
A doua zi au venit alti baieti care au sesizat problema (evident nu stiau de ea) si mi-au spus ca n-au cum sa ma lege, ca baietii de ieri taiasera fibra ce venea pana la mine cu un etaj mai jos si trebuie trasa alta. Zic, „bine”.
Azi ma suna din nou pentru programare, pentru a treia oara. Imi spun ca vin luni de dimineata. Ok, raman din nou acasa luni. Intamplarea face ca azi eram acasa. La un moment dat aud galagie la usa mea. M-am gandit instant ca e RDS-ul si ca poate-i rog sa ma conecteze azi, sa nu mai stau luni dupa ei.
Doar ca atunci cand am iesit la usa am avut o surpriza: era RDS-ul, dar nu pentru conectari, ci pentru a taia si „recupera” reteaua veche. Le-am zis ca eu sunt conectat la ea in acest moment, a zis ca deja e prea tarziu, s-a taiat de jos tot. Am inlemnit. 🙂
Am sunat la relatii cu clientii, mi-am spus problema, foarte nervos fiind ca as putea ramane 4 zile fara internet, la care doamna de acolo imi spune: „E o avarie in zona, apare in sistem, sigur se va rezolva”. Iar eu: „Nu doamna, nu e nicio avarie, e un coleg de-al dumneavoastra care taie toata reteaua veche la care eu inca sunt conectat din vina dumneavoastra”.
In fine, le-am mai spus ca azi daca nu se rezolva sun la concurenta si schimb furnizorul la toate adresele pe care le am, ca e inadmisibil sa se intample asta. M-a asigurat ca se va rezolva… vedem cum.
Daca nu, mai deseara, caut oferte de internet fix si scriu o sesizare la ANPC. Noroc ca am o gramada de trafic de internet pe cartela Vodafone, de la portare, si pot sa-mi fac hotspot linistit.
Asadar, ce sa fie? UPC? Telekom? Orange?
UPC Recomand cu caldura.
Ma baeti descurcareti voi recomandati Upc? Scanati un pic reteaua cu nod 32 si mai vorbim dupa……… E plina de virusi si toate lichelele plus faptul ca vi se da un router Refurbished care pica atat de des in cat renuntati la internetul fix si apelati la cel mobil
Salut, îmi pare rău pentru tine însă dacă vrei să te portezi la o altă rețea îți recomand cu mare căldură UPC Sunt conectat la ei de peste 8 luni și în tot acest timp nu am întâmpinat nici măcar o problemă, o zi cu noroc să ai!
ATENȚIE !!! Mare ATENȚIE ! În Constanța angajații care vin la service fură pe rupte. Mi-au furat aur și bani. Niște hoți ordinari . RUȘINE ! RUȘINEA RUȘINII
UPC. Peering extern mai bun, rate de transfer stabile. Upload-ul în schimb nu e așa grozav – 25 Mbps pe abonamentul de top cu 500 Mbps la dl. Eu am renunțat de vreo câțiva ani la RDS din cauza peering-ul infect cu anumite noduri din EU.
Aia ma deranjeaza si pe mine la UPC: upload-ul. 25 Mbps e extrem de putin pentru mine.
Si eu tot UPC recomand. Sunt mult mai seriosi decat RDS.
Ai dreptate! Pe partea de „service” RCS fac gafe imense, nu numai în relația cu utilizatorii vechi dar și în cea cu noii utilizatori! Angajează personal fără nicio pregătire care nu știu decât ABC-ul meseriei și nimic despre noile tehnologii și care nu-s măcar interesați să-și îmbunătățească cunoștințele… probabil salariile sunt foarte mici iar „dragostea pentru lucrul bine făcut” inexistentă! 🙁 Dacă nu ești ghinionist să dai peste niște „optuzi” e foarte bine pentru că raportul preț / calitate e bun! Din păcate pregătirea angajaților lasă foarte mult de dorit (nu numai la ce ai spus tu ci la aproape toate serviciile oferite de către ei) și aici e vina FIRMEI și politicii ei de dezvoltare… Când „buba” se va sparge vor trage „ponoasele”… In această ecuație un factor determinant îl au și organismele de control ale statului care (uneori / de multe ori) își fac treaba așa cum și-o fac pe baza unui „para-ndărăt” tacit acceptat!!! 🙁 Iar dacă vrei „dreptate” în „statul de drept” actual cu care-și umplu gura zi de zi mulți politicieni trebuie să te înarmezi cu „răbdare și cunoștințe avansate” pentru hătișurile birocratice!!! 🙁
Salut, pe scurt Nu îți recomand TELEKOM. Detaliat mai jos.
Cu restul nu am avut contact. Eu cu rds-ul nu am avut probleme de când cu internetul prin fibră.
Telekom au servicii scumpe, dar calitatea lasă de dorit. A fost o perioadă în care funcționa bine, dar apoi după rebrand, aveam zile în care avem fie access, doarla la pagini cu servere în românia sau absolut de loc. Probleme astea ajunseseră să se manifeste de 2-3 ori pe săptămână, seară după ora 6 în general,
Exasperant uneori. Am aștepat să se termine perioada contractuală și am reziliat serviciile
. Plăteam aproximativ 150 de lei pe internet de 200 de mbs, prin care venea de altfel și deleviziunea prin decodor, așa că când se folosea acel tv cu decodorul în 2015 spuneai că e net la viteze 2G.
Din ce am înțeles, acel modem/router avea televiziunea prioritară. Mai aveam în pachet telefonie mobilă nelimită și 1.5 gb de internet mobil. Cu viteza la internetul mobil stăteau destul de bine. 4G în oraș mai peste tot. Internetul mobil mergea mai bine ca cel fix.
În ultimile 6 luni de contract spream să folosesc ca router wireles, dar nici atât numai funcționa. Am sesizat de câteva ori la rând. Prima dată au venit și mi-ai înlocuit routerul, au verificat dacă este semnal pe telefonul fix și au plecat.
Apoi o altă mega situație stupidă am întâlnito la reziliere. Concomitent cu rezilierea am vrut să portez numărul de telefon de pe abonament telekom ( numărul din pachet ) la RDS. Portarea s-a făcut repede, rds a început facturarea, dar din cauza unei erori în sistem spune Telekom mi-ai reactivat toate serviciile. Așa că 2 luni de zile mi s-a facturat 2 abonamente pe același număr de telefon la 2 operatori diferți, serviciile fiind deconectate complet și apoi reativate fără a anunța pe cineva, referindu-mă la restul pachetului ( internet, tv, telefonie fixă zero).
Am făcut imediat cum am realizat că încă mi se facturează serviciile reziliate, am făcut sezizări la ambii operatori, dar până nu am contactat ANCOM nu am primit nici un răspuns, deja urma a doua factură de la reziliere. Am fost sunat apoi de un număr privat și mau anunțat de eroarea în sistem cu scuzele de riguoare si că o să se mai emită o factură în care se va scădea soldul datorat, neefiind vina mea.
La umătorea factură s-a scăzut soldul anterior, dar începuse facturarea unui alt abonament. Din nou mail la ANCOM și după a 4 factură am primit o scrisoare de la Telekom cum că s-a rezolvat situația și contul meu e închis pe 0.
Numai am zis că am avut niște discuții cu operatorii de la call center telekom, care nu cunoșteau nici procedurile și te mai iau și te prost la telefon, că este numai vina mea. Eu cunoșteam procedurile interne pentru că în acea perioada lucram lucram pentru o firmă parteneră. Apoi câte situații am auzit de la diferiți clienți, nu pot să îți zic din puct de vedere legal.
Dacă consideri telekom este pe riscul tău. Poate am avut eu ghinion. Sper că am fost concis și obiectiv.
O zi bună!
Eu am net si tv si de la RDS(1Gb.) si de la Telekom(500 Mbps) si iti pot spune ca merge decent si cel de la Telekom.E mai bun RDS,e adevarat.Pe telefonie si date mobile stau chiar decent,nu am avut probleme in cele 5 luni de cand am un abonament la ei.In schimb am doua abonament la Digi care mi-au scos peri albi.Pe tv,Telekom sta mai bine ca RCS,care o gramada de canale degeaba.
Parerea mea sincera e sa ramai la RDS, daca iti baga fibra direct in caza iti garantez eu ca multi ani de acum incolo nu vei mai vorbi la tehnic cu ei.
Iti inteleg supararea si eu cand am patit ultima data a fost acum vreo 3 ani cand era problema la conexiunea fibrei in cutia de pe stalp dar s-a rezolvat(evident cu scandal) dar de atunci nu a mai fost nici o problema iar la capitolul stabilitate stau foarte bine.
Legat de ANPC am o parere foarte buna dar nu te afli in situatia de a contacta ANPC, oficial este o avarie daca in termenul prevazut de contract nu se rezolva atunci da.
Ca sa nu mai spun ca ai ocazia sa vezi cum e 1-2 zile fara net dar ai zis ca ai net mobil.
Pe fibra daca nu ai tu routerul tau cu port optic iti monteaza ei mizeria de ZTE cu firmware custom care nu poti face trafic intre porturile lan si nici lan wifi. Adio printare daca ai imprimanta pe fir, NAS-ul il accesezi cu ip-uri statice si cablu crossover. La telefon pana nu le spui ca trebuie sa-ti activeze proxy arp ca sa vada ca stii cu ce se mananca retelistica te prostesc ca faci tu ceva gresit.
Orange home dacă exista acoperire în zona ta.
Am verificat, nu este.
Eu sunt ceva mai norocos,am ceva cunostinte mai avansate de retelistica(ca multi cititori de pe acest site sau altele de acest gen) si am reusit sa ma descurc cu angajatii RCS-RDS,de multe ori i-am indrumat cand au aparut probleme.Internetul fix este f.bun,dar in schimb pe telefonie si internet mobil nu am mai putut rezista la ei.Pur si simplu totul este o gluma proasta indiferend de ce zic fanboy(da,sunt destui si astia)lor.Semnal mediocru,vocea se aude ca 2G de acum 15 ani,pierdut apeluri cateodata,se inchide convorbirea din senin,etc…Cireasa de pe tort este insa 4G-ul,o gluma f.f.f.proasta,asta nu e nici 3G macar,in niciun moment n-a trecut de 14-16 Mbps download si 2-3 Mbps upload,asta in zilele fericite.Sunt momente cand in Bucuresti nu poti deschide un mail sau o pagina de ziar,catastrofal.Degeaba iti dau 50Gb. lunar daca sunt inutilizabili.Singurul atu este pretul,dar eu am nevoi de ceva care sa pot pune baza,nu sa ma lase cand imi arde mai tare nevoia.Am trecut la Telekom(o oferta convenabila),desi nu este la nivelul Vodafone sau Orange,nu exista grad de comparatie cu Digi.Acum am constant 85-90 Mbps download si 35-45 Mbps upload la un pret f.bun.Adevarat sunt doar 14 Gb.lunar,dar sunt mult mai aproape de realitate.A fost cam offtopic,dar asta e adevarul.Daca pretul nu este un impediment eu recomand sa te muti la Orange cu totul.
Salut,
Vezi ca Orange au acum oferte bune de internet fix si televiziune prin fibra, pachete ieftine si ai primele 6 luni gratuite 🙂
Degeaba, daca pe strada mea n-au acoperire.
eu nu cred ca am fibra pana in casa, din cate stiu din cutia de pe scara pleaca fire „normale”.
mai nou gasesc un router din vecini la „retea”. iar cutia din scara e „incuiata”/legata mai nou cu sarma, deci cre`ca umbla cine vrea in ea.
totusi, sa-i schimb nu ma gandesc, prea mare zarva.
Fii calm si ramai pe RDS , gafe mari se pot intampla oriunde ,.. nu am actiuni la nimeni dar la RDS se stie ca pe partea cu relatii clienti mai au mult de lucrat.
pana nu se intampla nimic grav totul este bine si lumea ii lauda, daca se intampla ceva toti au tendinta de a da cu bolovanii..
cu totii suntem oameni si asa cu se spunea mai sus sunt si ei oameni iar unii dintre ei incepatori !
Cu siguranta se va rezolva problema in cauza… iar ei vor fi tot acolo cu tine sau fara tine, cu mine sau fara mine…Mai mult ca sigur nu esti in necunstinta de serviciile lor,
„Tu decizi cheia este la tine” un citat bine stiut.
Ce incepători? Sunt dezastru, paraleli cu rețelistica.
Am deja 8 zile de cand sunt in situatia asta.nenumarate sesizari,dar degeaba! ‘O sa urgentam’ iar la sediu toti ridica din umeri
Pe cat sunt de mari RDS pe atat de mari greseli fac. Asa am patit si eu pe 10 februarie, imi bat la usa cica sa imi schimbe fibra. Ok, schimbati-o. TV nu aveam, asa ca doar net. Imi monteaza router-ul lor care btw nu poti configura in el PPOE, tre sa ii suni sa ti-l configureze ei sau iti lasi vechiul router cu conexiunea PPoe plus router-ul lor ONT. In aceasi zi am zis sa hai sa imi pun si cablu. Am intrat pe site am facut comanda pe site, frumos, mi-am luat pachetul digital cu decodor HD. Ma suna o tipa si cica o sa va trimit contractul pe email si imi spune ca in aceasi zi o sa vina cineva sa imi instaleze cablu. Super, chiar eram uimit de rapiditatea lor.
Trec vreo 4 zile si ii sun, sa vad ce se mai intampla? Cica la noi apare instalat serviciul de cablu, aveti probleme cu el? :))) what? cum? poate au facut instalarea wireless 😀 pai nu a venit nimeni. si tot asa cu telefoane zi de zi si rugaminti si explicatii. Si domnisoare care incercau sa imi explice cum sa bag eu fibra direct in tv 😐 (desi dupa asta mi-a trecut un gand sa vad daca exista tv-uri cu fibra optica).
Au venit chiar de la depanari ca sa constate ca nu e instalat.
Dupa vreo 2 saptamani ma supar si ma duc la ei la sediu sa renunt la cablu (renuntarea nu se poate face ca si abonarea direct prin internet sau telefon, tre sa te duci la sediu cu nervi). a inceput aia ca e contract pe 12 luni etc.. am facut o cerere de renuntare pe motiv ca nu s-au prezentat sa imi instaleze cablu si atasat procesul verbal doar cu serviciul de net.
Intre timp semnasem la orange home cablu + net. A trebuit sa imi iau si net ca nu poti lua doar cablu. am zis ca o sa fie ok, daca pica rds trec pe orange. au verificat daca e fibra trasa pana la etajul meu. totul ok. in vreo 3 zile vin baietii la instalare si uimire, cica fibra nu e securizata pana la etajul meu si tre sa vorbeasca ei cu sefu, cu constructorul blocului, etc.. wtf?! Seara primesc telefon de la orange daca e ok sa imi anuleze contractul semnat pentru net si cablu. Anulam ce sa facem… Ca si mentionari Orange TV e de fapt TV-ul de la Telekom. Au facut ceva parteneriat si in contract am vazut ca eu am semnat si cu Telekom.
Sun la RDS sa-mi anulez anularea si imi asum riscul sa astept pana la pensie sa vina sa-mi instaleze. Intre timp mi-au emis si factura pentru cablu TV care nu e instalat. Fac si pentru asta sesizare sa-mi storneze suma. Am mai dat cate un telefon la 2-3 zile sa ii mai intreb de sanatate pana cand intr-un final au venit sa imi monteze cablu. Adica ieri 22 martie 2017 🙂 Cu cererea facuta pe 10 februarie 2017.
Vin aia monteaza si aduc un ONT micut, il leaga cu o clema de prindere de router si ii intreb da decodor-ul HD unde e? Telecomanda? AAH pai nu noi il aducem, trebuie sa-l comandati dvs si cand o sa fie in stoc peste un an sau doi mergeti in sediu sa-l luati. Nice 🙂
Ca si mentiuni netu prin fibra mi-a picat cam de 2 ori intr-o luna de cand a fost montat. Prima data mi-a zis ca a fost ceva pe tot orasul si ca au dat restart la toate routerele clientilor. Curios ca problema era de 2 ore, dar doar dupa ce am sunat eu s-au sesizat. Si a doua oara mi-a picat mai mult din vina mea ca am facut fibra colac si ceva nu i-a placut. Tre s-o tii mai mult in vitrina fibra 🙂 Cat am avut net prin cablu, daca a picat o data pe an.
UPC am avut chiar la inceput cand era Astral si nu era prea stralucit. Sigur intre timp s-au mai imbunatatit. Dar ma dezamagesc cei de la RDS ce greseli imense pot face plus ca sunt la ei chiar de cand s-au lansat si au inceput sa cumpere retelele de cartier ca sa ajunga ei mari.
Fibra nu ai voie sa faci unghiuri de 90 de grade ,nu iti mai poatre transfera semnalu de lumina!!!
Lamentabil ca echipa de instalatori nu iti dau un echipament ce ar trebui sa aibe in stoc .
La o reclamatie in care ceri sa primesti :
Fluxul de instalare si ce instalator a efectual instalare ,cu procesul verbal ce contine COD INSTALATOR SI FIRMA CE INSTALAT SERVIUL DE (TELEVIZIUNE,INTERNET SAU TELEFONIE),POTI FACE RECLAMATIE SI PLANGERE PENALA!!!!
La fel am si eu, ONT separat pentru cablu TV, dar din el iasa cablu coaxial care intra direct in televizor, nu iti trebuie decodor.
Părere personală, eu aș rămâne la RDS. Încearcă să treci peste problemă. Sunt mai zăpăciți dar odată rezolvată problema nu mai ai treaba ulterior. Dar, decizia îți aparține. O zi buna
Cica vin maine dimineata sa-mi faca trecerea.
E bine. Chiar am vrut să spun că dacă tot ai avut atâtea cuvinte de laudă despre serviciile lor ar trebui să-ți lași nervii să se calmeze. Sunt proști, indubitabil, dar dacă îți rezolvă repede problema e bine. Dacă vrei să-ți încerci norocul, cere-le un pachet TV bonus timp de o lună, sau orice altceva ce nu ai. Dacă fugi la alții după prima problemă, probabil în maxim 2 ani îi rotești pe toți. :))
Sincer ,am nevoie de codul tau de client rds !
Azi am avut termen la procesul ce rcs rds.. pe sistem: noi avem multi clienti…. crezi ca avem timp de toti? Factura pe care o plateam: aprix 1500 ron.
Am peste 10 ani de conexiune rds si nu am avut nici o problema,micile deranjamente au fost rezolvate promt si rapid, tot respectul pentru ei,ca sa nu mai vorbim de preturi(cele mai mici) ca asta ne doare pe noi romanii.Dar aici vorbesc de RDS Brasov,fiecare oras cu conducerea lui.Nu este vorba de RDS in sine ci de managerii adica directorii mai pe romaneste care isi fac sau nu datoria,nu de alta dar unii ia banii degeaba,bineinteles vorbesc de sefi care preocupati de viitoarele vacante exotice uita sa vada care mai este treaba pe la ei prin „aratura”.
Bine bine, ai servicii prin fibra si te plangi, una la mana ca ai „stresat” fibra si ti-a cazut netul, pai informeaza-te ce trebuie sa faci si tu in schimb sa nu ai probleme(adica ce poti face cu cablurile care le ai in casa aka fibra sau cupru, nu i un motiv sa te plangi pe tema asta de servicii), Apoi treaba cu decodorul chiar nu i de competenta la baietii de pe instalari, partea proasta i ca nu informeaza in sensul sa te loveasca in cap cu chestiile astea, dar puteai sa intrebi si tu, din nou un lucru care nu conteazea asa mult si cel mai important i pretul. Sa fim seriosi la scorurile astea aveti niste pretentii de ma doare capul, pai hai sa iti dau un exemplu in Germania, stim mai toti ca vitezele acolo is varza si serviciul costa de 4x ca la noi(nu am nevoie de exemplu de salar ca i enorm mai mare), dar pentru o interventie platesti 70 euro, no ca roman sa vezi cum nu mai ai tu pretentia la orice cat de incalta aia cu banii aia, daca nu sti cu ce se mananca platesti, asa i peste tot. In toate domeniile, ori esti informat ori dai banul jos si ai terminat povestea.
Amice,in Germania viteza nu-i chiar atat de varza cum crezi tu si nici preturile atat de mari.In Munchen un abonament de 100 Mbps costa 40 de euro si este f.OK.Normal nu e gigabyte-ul de la RDS,dar acolo lumea nici nu prea se ocupa cu torentele.Orice interventie pt. o defectiune a echipamentului,retelei,etc… care este din vina operatorului este gratuita,instalarea este gratuita,etc…Nu stiu de unde ai scos tu aia cu 70 de euro.
Si eu am patit la fel. De 2 zile au taiat cablul de fibra optica pe tot etajul pana la mine la intrarea in apartament, desi am platit in avans internetul pana in luna Mai 2017 inclusiv. Aceiasi poveste cu sunatul la 0356400401. Raspuns stereotip. Ca se lucreaza la o avarie in retea. Desi la ora 17.00 nu era picior de muncitor pe casa scarii. Cred ca nu mai au banii si au ajuns sa vanda firul recuperat ca sa isi astupe datorile. Niste nesimtiti! Au monopol la nivel de tara si nu ai ce sa le faci. Indiferent unde reclami. Isi permit sa isi bata joc de consumatori. Ei canta si noi dansam dupa melodie. Tot tu esti devina. Ca esti un client obsedat de internet in era vitezei. Dai Doamne minte romanului cea de pe urma.
Reclamatia teoretic o poti face la ANCOM (dar nu ajuta la nimic in legatura cu RCS). UPC e scump si prost, Telekom este ieftin si prost….. Sincer minusuri au toti.
Chiar, un gen retea de cartier pe fibra ai incercat vreodata ca si aia sunt provideri si poate acorda mai multa atentie clientului, nu uitati ca din cauza lor avem azi vitezele astea la bani putini.
La netul de cartier standard ai 90 Mbps download si 95 Mbps upload la un pret decent. Fata de upload-ul de 25 Mbps de la UPC este clara alegerea. Si garantat ai timp de raspuns bun, convorbiri politicoase si o relatie apropriata. Plus ca acum poti sa gasesti 1 Gbps si la reteaua de cartier, deci ce atata RDS?
In Suedia platesc 528 sek aprox 250 Ron pt 30mb banda net pe telejack . vine si fibră in max. 2 ani pt care trebuie sa plătesc taxa de instalare 20 000 sek aprox 10 000 ron . Asa ca nu va mai plângeti de netul din Ro. Rds a dus Ro pe locul 4 in lume ca viteza. Nu telefon, nu orange si nici upc.
Nu RCS a dus romania, ci retelele de cartier facute de copii, ca daca ati uitat va aduc eu aminte, RCS nu dadea nimic (viteze de 14kbps – nu o sa uit asta niciodata) la o gramada de bani pana sa apara retelele de cartier alea mici pe care ulterior le-a cumparat cam pe toate si acum nu mai are cum sa dea inapoi.
Rds cei mai hoti
ATENȚIE ! ATENȚIE !!! În Constanța angajații care vin la service fură pe rupte din case . Mi-au furat aur și bani cu un tupeu de pușcăriași. RUȘINE !!! RUȘINEA RUȘINII !!! Să de-a Dumnezeu să-i moară copiii și să aibă numai necazuri hoțului !!!
Hoții
Sigur, toate rețelele de cartier erau cu fibra. Cablul tip rup întins peste 100m pierde din semnal. Am făcut si eu rețea de cartier cu trei prieteni. Am fost primi in cartier care jucam nfs porche si delta force în retea lan. Dar nu exista legătura la internet. Se vorbea pe chat mirc. Legarea la internet se face la o sală de internet a lui Bădia care lua internet de 200mb de la Euroweb printre putinii furnizori de internet. Nu mai vorbiți de nostalgicile vremuri ale retelelor de cartier care pică cand mama lui Gigel scotea routerul din priza ca sa îl pedepsească pt 4 luat la română sau bunicul pensionar a lui Ionel scotea tot din priza noaptea ca sa faca economie. Spune-mi cat te-a costat sa tragi fibra? Daca îți trage fibra in casă cât te costa media-convertorul? E singurul lucru pe care îl regret de când am plecat din Romania. E varza netul in occident oricât l-ar lauda altii. Din propria experienta in Franta, Anglia , Germania, Danemarca si Suedia.
Ati ramas in urma, retelele de cartier care au supravietuit cumpararii (putine au mai ramas), au tehnologie gigabit pentru client de mult, si dau fibra exclusiv (si costuri 0 de instalare).
Vremurile alea de mult au fost bune ca au ridicat standardul si au scazut pretul, fara copiii aia nu aveam azi net ieftin si de viteza.
Pai alegerea e simpla, vrei download mare si upload inexistent alege UPC, daca le vrei pe amandoua dar la pret mai mare alege orange, daca vrei un pret mai mic atunci tot rds ramane. The choice is yours!
Am de un an si ceva, poate doi internetul pe Fibra de la RDS-RCS, cel mai mare, Gigabitul.
La instalare m-am purtat frumos cu baietii si le-am dat cate ceva, plus o sticla de zaibar de la mama lui, cu alte cuvinte m-am asigurat ca am bunavointa lor si isi fac treaba bine.
NU am avut nici o problema de atunci, ba chiar viteza de upload a crescut simtitor. Castigat, eu. Daca ungi mecanismul, uns merge. Metoda e veche si poate rusionasa pentru puritanii din ziua de azi insa, daca esti om chiar si cu cel mai nepriceput tehnician si nu il privesti de sus in nici un fel, fie ca ai dreptul sau nu, e uimitor cate poti sa rezolvi.
Pe partea tehnica, router-ul de la ei cel Huawei este o mizerie, buna doar pentru a transforma impulsurile electrice in cele luminoase caracteristice Fibrei. Cand au venit sa imi puna fibra si m-au lasat cu router-ul huawei, am intrat in interfata, am vazut ca nu prea am mari posibilitati pe acolo am decis ca nu am ce face cu functiile lui prea spartane asa ca am pregatit router-ul meu vechi, un ASUS vechiut dar bun si am pus mana pe telefon.
Am explicat ca lucrez mult de acasa, ca am nevoie de unii parametri pe care aparatura lor nu ma lasa sa ii ating si ca as vrea sa utilizez Huawei-ul lor doar ca punct de acces in retea urmand ca eu sa imi fac treaba utilizand vechiul meu router gigabit ( care stie si PPPoe) moment in care mi-au transmis simplu sa mut cablul router-ului meu din portul 1 in portul 4, sa ii dau restart si gata, o sa mearga si asa a fost. De atunci mi-am configurat router-ul meu asa cum am vrut iar pe cel de la ei il folosesc doar ca punct de conexiune la reteaua RDS. NU am avut nici o durere de cap nici din punctul asta de vedere.
Intr-o singura zi am trecut cu ajutorul lor de la 100/25 Mb/s la reteaua veche de cartier la 1000/200 Mb/s ( up/down) in aceeasi bani iar acum am 1000/500 Mb/s ( cifre maxime, speedtest in peering cu serverul lor).
Nu le fac reclama in nici un fel, ideea e alta. Cu putina bunavointa si multa rabdare poti rezolva problema iar dupa aia ai toate sansele ca o perioada foarte lunga de timp sa nu mai ai nici o problema. Totusi… la serviciul excelent pe care il primesti daca ai noroc ( si eu probabil am avut noroc, dar mi l-am si facut cu mana mea partial ) ne plangem cam mult.
Gandeste-te ca alte natii ne invidiaza pentru viteza la internet, iar ei platesc sume exorbitante pentru o conexiune de cacao. Noi platim cativa euro si ne umplem PC-urile cu tot ce ne vine in minte. De unde bani pentru un sistem de suport la standarde occidentale? Preferi sa platestu dublu, triplu lunar chiar ca sa ai suport mai bun? Eu nu, prefer sa dau un telefon si sa ung mecanismul cu cea nimicuri cand imi scartaie conexiunea daca ma intelegi…
Sfatul meu, e greu si foarte enervant cand nu ai parte de serviciile astea din pricina probabil erorii unor factori umani, asta stiu foarte bine dar cred ca odata ce vor rezolva cu reteaua in zona ta cred ca vei fi mai mult decat multumit. Nu te sfatuiesc sa schimbi, au una dintre cele mai bune oferte, ci doar sa ai inca nitel de rabdare 🙂 si poate 2 litri de zaibar la indemana. 🙂
Cu stima.
Alin si sciuro, tot respectul meu
Daca va intrebati, stau de la 9 sa-i astept sa vina intre 9 si 12, n-au venit pana la ora asta iar cel de la call center nu ma poate ajuta cu nimic concret, singura lui replica este „Urgentam”.
Aline taică, ei sunt unul din copii aia care au făcut retele de cartier. Bănuiesc ca tu nici nu stiai ce e calculatorul cand eu mufam cabluri utp. Am calculator din 98 de cand nici nu existau săli de net. Am avut si sala de net cu calculatoare 486, pentium 1 si 2. Nu imi povesti mie de istoria retelelor de cartier. In Iasi un oras mare si cu multe retele care s-au înghițit una pe alta și pe care apoi le-a falimentat rds cu prețuri instabile. Ups daca erau asa de ok puteau fi demult deasupra rds dar nu sunt.
problema s-a rezolvat pe data de 24 pe la orele 19:00
daca mai intereseaza pe cineva un update 🙂
Si esti multumit de internet?
Sunt intr-o oare care masura multumit tinand cont ca e cel mai mic abonament de 200 mb