Google spune ca se bazeaza pe principiul „do no evil”, ca protejeaza mediul inconjurator si ca blocheaza site-urile de malware din indexare. Cu toate acestea cativa cercetatori in securitate au facut o descoperire alarmanta. Google a facut o greseala lasand un site cunoscut ca distribuie malware sa cumpere linkuri text pe care Google le-a afisat pe site-urile partenere prin intermediul Google AdWords.
Linkul distribuit a fost „Antivirus XP 2008” care ducea spre site-ul antivirus-world-2009.com – nu e indicat sa intrati. S-ar parea ca „Antivirus XP 2008” este numele unuia dintre cele mai neplacute mallware-uri ce s-au „lansat” anul trecut. Virusul se ascunde in calculatorul utilizatorului si il enerveaza pe acesta cu pop-up-uri care-l anunta ca are calculatorul infectat cu fel de fel de virusi, toate acestea il ca sa-l indemne sa faca upgrade la o versiune „pro edition” falsa.
Sa scapi de el nu e usor. Asta pentru ca are o functie comuna cu programele antivirus, si anume: update-ul. Stie sa-si faca update singur insa spre deosebire de programele antivirus el isi face update pentru a reusi sa scape de scanari si dezinfectari.
Google a spus ca au scos site-ul atat din cautari cat si din serviciul de advertising. Intrebarea e, este acest caz unul izolat sau s-a mai intamplat?