Exista o carte care se numeste „The Facebook Effect”. In carte se spune ca Microsoft a incercat de mai multe ori sa cumpere Facebook. Zvonul a fost confirmat zilele acestea de catre Fritz Lanman, Senior Director of Strategy and Acquisitions la Microsoft. In 2007 Microsoft a vrut sa cumpere Facebook pentru 15 miliarde de dolari.
Se spune, tot in carte, ca Mark Zuckerberg a refuzat deoarece a vrut sa detina controlul companiei, iar acest lucru era imposibil. „“I don’t want to sell the company unless I can keep control.”, a spus Mark.
Ballmer a continuat sa incerce sa cumpere compania dar nu a reusit. In final, a investit in actiuni in valoare de 240 de milioane de dolari iar acum Microsoft si Facebook lucreaza impreuna pe partea de cautare.
Altfel, va reamintim ca Facebook a fost evaluat, la sfarsitul lunii trecute, la suma de 50 de miliarde de dolari. In momentul de fata 15 miliarde, suma oferita in 2007, pare putin.
in momentul de fata valoreaza fara discutii 50 de miliarde dar ce nu inteleg eu e ascensiunea rapida a companiei, a brandului „facebook”.
De fapt nu era vorba de un zvon. Cartea e scrisă de un jurnalist şi e foarte bine documentată – tot ce există acolo e cules din surse autorizate (inclusiv boşii de la Facebook şi Microsoft) sau foarte apropiate subiectului.
Nu confirmase nimeni, pana acum, ceea ce scrie in carte.
Cum sa nu confirme? 🙂 Pai Microsoft a fost in bidding war cu Google pentru Facebook si a reusit sa achizitioneze un mic procent. O stie toata lumea, e deja poveste veche. Si apare in mai multe carti, bineinteles.