Cred ca e cel mai lung titlu din istoria Arena IT dar, in acelasi timp, nu cred ca avea sens sa fac vreo 5 articole despre niste lucruri care pot fi spuse intr-un singur articol, desi toate sunt destul de interesante si au fost anuntate ieri de catre Tesla, cea mai tare companie de masini la ora actuala, dupa parerea mea.
Tesla Model X
Nu mai e nicio surpriza, se stia ca Tesla urmeaza sa lanseze un SUV/crossover dar nu era inca cert cand acest lucru se va intampla. Acum e 100% sigur ca lansarea lui Model X va avea loc in toamna. Cu alte cuvinte, in 2-4 luni vor incepe sa apara primele modele de serie.
Tesla Model 3
La discutia de ieri nu s-a vorbit mare lucru despre Model 3, masina „poporului” de la Tesla, care poate ca o sa coste vreo 30.000-40.000 euro/dolari, dar s-a spus ca primele modele vor aparea peste vreo doi ani. Deci mai avem de asteptat.
O baterie de 90kWh
S-a anuntat ca pentru 3000 de dolari proprietarii de Tesla (viitori sau existenti) pot sa faca un upgrade bateriei de la 85 kWh la 90 kWh. In procente, autonomia se va mari cu 5% fata de varianta de 85 kWh care promite 300 de mile (482 Km) la o viteza de 65 mile/h (~100 Km/h) pe autostrada.
Ludicrous Speed
Acesta este un upgrade care poate fi facut doar modelului de top, P85D, si care scade timpul de accelerare 0-100 Km/h de la 3 secunde la 2.8 secunde. Upgrade-ul costa 10000 de dolari dar cere si bateria de mai sus, deci intreaga distractie se duce la 13000 de dolari.
Elon Musk, CEO-ul Tesla, a spus ca upgrade-ul face accelerarea din masina mai rapida decat caderea libera, fortele din aceasta ajungand la 1.1 G.
Upgrade-ul va putea fi facut si la Model X (evident tot pentru modelul de top) si va duce timpul de accelerare de la 0 la 100 la 3 secunde, avand in vedere ca masina e mai mare.
Model S de 70000 dolari
Daca pentru Model 3 mai avem de asteptat, Elon Musk a anuntat un Tesla Model S mai ieftin, cu un singur motor si o baterie de 70 kWh. CEO-ul a spus ca practic masina costa cat o masina pe benzina de 50.000 de dolari, daca faci calculul cu economia de combustibil. In acest moment linia pentru Model S e formata din urmatoarele:
- Model S P85D $105,000
- Model S 85D $85,000
- Model S 85 $80,000
- Model S 70D $75,000
- Model S 70 $70,000
Un nou Tesla Roaster
Printre cuvinte, se pare ca s-a mai strecurat o informatie. In 4 ani se va lansa un Tesla care e mai rapid decat Ludicrous Speed. Este vorba despre noul Tesla Roadster.
O singura chestie m-a dezamagit la Tesla. In danemarca sunt destul de populare si dupa ce mi-am clatit ochii cu masina per ansamblu, am observat la una ca avea condens pe sticla de la stopuri. Ambele stopuri!
E adevarat, am vazut una singura sa aiba asa ceva pana acum, dar la o masina de la 70 de mii in sus si care nu se vinde in milioane de exemplare, nu mi se pare in regula.
Marele avantaj al Teslei este autonomia. Am mers recent un un Nissan Leaf care are o autonomie similar lui Zoe pe care l-ati testat si voi. Am avut senzatia ca merg mereu cu rezervorul gol. In 40 de km am consumat 50% din baterie iar viteza a fost de 100-110 km/h. Apoi dupa 7 ore a trebuit sa ma intorc de unde plecasem, deci 40 de km iarasi. Bateria se incarcase pana la 90% la o statie „Fast charging”…. deci 40% in 7 ore??? nu e fast deloc.
Parerea mea e ca daca acesta masini vor sa castige pe piata, trebuie lucrat si investit mult la baterii si incarcare. Altfel nu prea vad cum pot deveni atractive.
In rest, a fost o experienta reusita sa conduci o masina electrica.
Am de gand sa incerc un test drive si la Tesla. Din ce stiu, dealerul de aici nu prea ofera masini la testat tinerilor pentru ca: „Nu reprezinta potentiali cumparatori”
Radu, poate a fost implicata intr-un accident rutier si in urma reparatiei nu s-a montat totul ca la carte.
In cazul in care „sparg o banca`n Cismigiu” sau prin ce minune as avea potential financiar pentru a achizitiona o astfel de masina . . . as fi fericit pentru mediu inconjurator . . . sau as opta in cazul . . . in care mai exista „patentul” alimentarea cu apa https://www.youtube.com/watch?v=tgOPRfEf7jY . . . ceea ce avem din belsug . . . chiar daca este contorizata