nVidia ofera deja experienta vizuala 3D in jocuri gratie tehnologiei 3D Vision. Aceasta are nevoie de ochelari speciali, si de placi video performante pentru a functiona, pentru ca reda un numar dublu de frame-uri, cate un frame pentru fiecare ochi. Deci performantele sunt de doua ori mai mici in cazurile fericite.
AMD nu a crezut in 3D, si pentru a-si valorifica la maxim potentialul noii generatii de placi video HD 5000 a inventat EyeFinity, tehnologie ce extindea imaginea pe maxim sase display-uri alaturate. Deci crestea rezolutia in modul cel mai simplu posibil, oferind un spatiu de joc mai mare. Si era si mult mai usor de implementat ca 3D Vision.
Acum, ca Fermi bate la usa, nVidia a simtit ca vechiul 3D Vision nu mai este suficient. Doar Fermi este mai performanta decat vechea generatie de placi video. Asa ca a combinat 3D Vision cu EyeFinity, si a obtinut 3D Vision Surround, urmatorul standard de gaming 3D.
Acesta foloseste acelasi principiu de 3D Vision, pe care il extinde pe trei display-uri asezate panoramic. Insa mai este de lucrat la driver-e, pentru ca 3D Vision este mult mai complex decat EyeFinity. Totusi exista si vesti bune si pentru cei ce nu au in plan un Fermi. 3D Vision Surround pare compatibil si cu generatiile anterioare de placi video nVidia. Cel putin tehnologic. Doar sa nu-l limiteze cei de la nVidia…
Eu unul insa nu voi recomanda tehnologia de de redare 3D pana nu se scapa de acesti ochelari. Si EyeFinity nici atat, fiind doar un moft pentru cei cu prea multi bani.