Nu doar ca e mai scump, putin mai incet in 0-100 Km/h decat Tesla Model S Performance dar are si o autonomie mai mica. Chiar si asa, e bine ca exista concurenta si lansarea lui e un lucru foarte bun.

Iar pentru ca vrem sa vorbim despre cifre, iata cum arata o scurta comparatie intre Tesla Model S Performance si Porsche Taycan Turbo S (da, stiu, Turbo pentru o masina electrica suna ciudat):
Tesla Model S Performance | Porsche Taycan Turbo S |
103.000 Euro | 185.000 Euro |
590 Km (WLTP) range | 450 Km (WLTP) – in oras |
2.6 s (0-100 Km/h) | 2.8 s (0-100 Km/h) |
150 kW incarcare | 270 kW incarcare |
Singurul loc unde Porsche impresioneaza, pe hartie, este la incarcare rapida. Nemtii spun ca Taycan se va putea incarca cu viteze de pana la 270 kW, pe cand Tesla duce maxim 250 kW pe Model 3.
O comparatie interesanta se poate face si intre celelalte modele de Taycan (mai ieftine putin) si Model 3. Insa n-ar fi corecta pentru ca Taycan e o masina mai degraba din clasa lui S decat a lui 3.
Insa probabil clientii de Porsche vor cumpara oricum Taycan, pentru calitatea materialelor, pentru design si pentru nume. Si cum zicea, e bine ca va exista concurenta.
Ramane de vazut cand vor aparea si pe piata si daca vor face fata comenzilor.
Si la capitolul interior /confort clar ii peste Tesla.
Deci excelează. Oh, si sa nu uitam de fiabilitate.
Ce fiabilitate?
911 era cea mai fiabila si durabila masina.
Vezi „tiful” German.
Calitate pe scurt..
Pai da, doar ca Tesla face masini electrice de 10 ani iar Porsche tocmai a lansat una pe care nu a condus-o nimeni. Mai avem pana sa putem vorbi de fiabilitate.
Vorbim de fiabilitate dar el nici măcar n-a ajuns la clienți…
Întrebarea e dacă diferența de 82.000€ e justificată sau nu. Clar că interiorul o să arate mai bine, o să aibă mai multe șmecherii, o să fie mai bine finisat, la aspect exterior Porsche iarăși câștigă, la componente probabil Taycan are iar avantaj (frâne, eșapament, transmisie, cutie de viteză etc.) și tot așa.
Totuși, tot nu cred că merită atâția bani. De bani ăia iei un Bentley și gata pa.
Esapament?
*Evacuare, special pentru tine Darius. Mă grăbeam și n-am stat să aleg cuvintele.
Vorbim de 2 masini electrice. N-au nici esapament nici evacuare.
:)))
M-am făcut de cacao maxim. Asta e, shit happens, nici n-am trecut prin filtrul rațiunii ce-am scris.
@NBA, Stai linistit ca se intampla si la case mai mari. Am fost la revizie cu Zoe si astia de la Renault au bifat ca mi-au verificat sistemul de esapament…la o masina electrica.
Poate sa faca tesla masini de 10 ani,dar fie ele electrice sau nu, porsche face de cateva decenii. nu poti compara asa pe hartie. pe taycan sunt multe chestii care sunt gandite mult mai bine. de la instalatia electrica in sus. nu prea poti compara doar asa pe hartie. uite ce au facut cu vw id-r.
Nu inteleg acel turbo in nume.
E ca si cum ai spune ca un producator de sandale si slapi poate face lejer pantofi de calitate. Or fi facand ei masini de multi ani, insa masini electrice ZERO. Nu au experienta in zona asta si asta cu siguranta se va vedea.
Exista piata si pentru ei, insa ar fi bine sa se compare cu Tesla peste cativa ani si cateva sute de mii de masini livrate. Pana atunci ei sunt pe nisa lor, Tesla pe segmentul lor. Putini vor fi cei care vor alege intre cele doua.
Marius deja au stabilit record pe nürburgring.tesla s nici lap time nu are pentru ca nu poate sa completeze un lap ca se limiteaza,se incalzeste etc. Deci deja e mult mai capabila .tesla roadster va fi nevoita sa copieze de la acest taycan.asta pe langa alte chestii care sunt mai ok intr o masina electrica(motor,transmisie,instalatia electrica etc).iar cu vw id-r au doborat recordul de tot.si nu face asemenea comparatii ca in fond e o masina pana la urma.nu un slap.
ar putea pune la spate un mustiuc sa imite toba si sa traga aer un cooler spre baterii.
Porsche a facut prima masina electrica prin 1890 sper sa nu ma insel si au trimiso in argentina deci sa o lasam pe tanara tesla in pace ca mai are de mancat
Și de atunci câte?
Chiar daca nu au facut electrice,Porsche au cateva hibride,deci o baza tot au,nu pleaca de la 0
Ce de confruntari… Parca unii ar avea actiuni la Porsche si unii la Tesla…
NBA, am ras copios in ceea ce priveste esapamentul tau… adica …evacuarea despre care ziceai
La pretul EV-ului scos de ei, Porsche par ca au facut o electrica de amorul artei si nu ca sa vanda. Bine, se vor gasi snobi sa cumpere o asa „bijuterie”. Noi „palmasii” stam doar si comentam…
Na poftim.multi ne dorim un chiron dar asta nu inseamna ca nu poti fi interesat de masini scumpe.
Ba da! Sunt foarte interesat de Porche-ul asta. Ca sa comentez despre el. Atat.
Cred și eu.
Ce e mai grav e că nici după ce mi-a atras atenția Darius nu mi-am dat seama ce scriu. Tristuț, nu?
din cate stiu, la tesla trebuie sa umbli prin setari de fiecare data ca sa ai o acceleratie la maxim.