Standardul de poluare Euro 7 a fost regandit pentru autoturisme si LCV. Consiliul UE a ajuns la un acord privind normele de poluare Euro 7, asta dupa ce constructorii auto s-au revoltat.
Pe scurt, pentru autoturisme si LCV, norma Euro 7 va pastra aceleasi limite de emisii la teava de esapament, dar vor existe limite pentru alte emisii, cum ar fi particulele de la frane sau de la anvelope. Doar vehiculele grele vor avea o reducere a emisiilor la esapament. De asemenea, norma Euro 7 va acoperi cerintele minime de performanta pentru durabilitatea bateriei pentru vehiculele electrice, dar va impune si cerinte mai stricte pentru durata de viata a masinii in general.
Conform profit.ro, punctele importante din textul adoptat de Consiliul UE sunt:
- poziția Consiliului menține condițiile de testare și limitele de emisii existente (așa cum sunt stabilite în Euro 6) pentru vehiculele M1 și N1 (autoturisme private și furgonete)
- în cazul vehiculelor M2 și M3 (autobuze și autocare) și vehiculelor N2 și N3 (vehicule utilitare grele), limitele de emisie sunt mai mici și condițiile de testare ușor ajustate, în comparație cu Euro 6/VI
- textul Consiliului consolidează alinierea limitelor de emisie de particule de frână și a limitelor ratei de abraziune a pneurilor la standardele internaționale adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Națiunilor Unite
- ia în considerare noul obiectiv propus pentru 2030 de emisii zero de CO 2 pentru autobuzele urbane
nasol! poate se razgandesc..
deci in real life vor polua in continuare peste norma…
Masurile precedente erau ireale pentru ca cei care le-au facut habar nu aveau ce inseamna implementarea lor.