Intel a lansat propria tehnologie de AI upscaling, iar primul joc suportat este Shadow of the Tomb Raider. Intel XeSS funcționează într-o manieră similară cu NVIDIA DLSS și AMD FidelityFX, oferind fidelitate grafică similară cu randarea la rezoluția nativă și performanțe considerabil mai bune. Tehnologia este compatibilă cu toate GPU-urile Arc, iar aportul de performanță este de minim 20 de cadre pe secundă, susține Intel. Totodată, XeSS este compatibil și cu GPU-urile NVIDIA și AMD, cu condiția ca acestea să suporte standardul Shader Model 6.4.
Intel menționează că performanțele pot varia în funcție de configurația hardware și alți factori, însă pe Arc 770, care urmează a fi lansat în două săptămâni, XeSS pare că se comportă foarte bine, oferind framerate-uri cu până la 103% mai mari în Hitman 3 la rezoluție 1440p.
Dezvoltatorii de jocuri pot găsi SDK-ul Intel XeSS de pe Github, însă codul sursă nu este încă disponibil. Mai multe detalii despre XeSS și performanța acestuia pe diferite configurații găsiți pe site-ul Intel.
Bine ar fi daca ar face ceva standard in privinta asta …asa fiecare e cu jucariile lui