O Tesla Model S a luat foc intr-o parcare din China fara ca cineva sa se apropie de ea. Masina a luat foc din senin, iar totul a fost surprins de o camera de supraveghere. Nimeni nu stie momentan ce s-a intamplat, iar Tesla va analiza situatia.
Evenimentul a avut loc in Shanghai si dupa cum se vede si in video, din masina a inceput sa iasa fum iar ulterior a aparut si focul. Cauza este inca necunoscuta, insa ar putea avea legatura cu airbag-urile.
https://www.youtube.com/watch?v=WXZwCJjw8LE
14.000 de masini Tesla Model S au fost chemate in service pentru o problema cu airbag-urile produse de japonezii de la Takata. Acest incendiu ar putea fi cauza de un scurt circuit la airbag-uri, dar nu stim nimic oficial.
Unii ar spune ca este un sabotaj pentru ca Tesla tocmai isi deschide o fabrica in China chiar in Shanghai si le-ar putea fura painea de la gura constructorilor chinezi.
Sunt cate unii care ar spune orice de dragul brandului, inainte sa citeasca rezultatele unei anchete oficiale, ca, stiu ei mai bine.
nu da apa la moara….
Ard masini pe combustibil in fiecare zi dar nu zice nimeni nimic. Cand e una electrica implicata stie tot mapamondul.
La fel era intr-o vreme cu GPLurile.
Asta e noutatea acum Darius. Ce-ai vrea sa ne minunam ca s-a scufundat Titanicul? E normal sa fim cu ochii pe ele, desi mie mi se par foarte izolate incidentele.
Masinile pe combustibil se aprind mai lent si cele diesel nu prea se aprind singure(eu sincer nu am vazut asa ceva).
Tesla aceea s-a aprins infricosator de repede.
Un incendiu cu cauza electrica pornit de la un sistem alimentat pe acumulatori de mare putere nu are cum sa fie lent…la orice fel de tip de motor…practic in fractiune de secunda cablurile se transforma in fitile la amperajul pe care il dau acumulatorii…
Cu airbagurile astea mai sunt si domnii de la Toyota care au rechemat in service masini (http://www.anpc.gov.ro/galerie/file/retrageri/2017/Toyota_5KET-039_Airbag_pasager_Takata.pdf) deci nu e exclus sa fie de acolo.
Eu sper din toata inima ca producatorii de ev sa nu mai dea chix cu niciun model. Toata lumea e cu ochii pe ei si cum apare ocazia toata lumea ii … penalizeaza. Eu chiar imi doresc sa creasca rata de adoptie la EV si sa ajung sa imi permit si eu o electrica mai de doamne ajuta, nu un amarat de zoe sau de leaf …
Da’ ce-are bre Leaf-ul? E destul de ok pentru o familie de 4 membri. Daca mai e si long range si mai bine. O sa mai dureze oricum pana se ieftinesc.
Leaf-ul nu e asa de „amarat” precum zici, poate pretul este cam prea mare.
E normal ca toata lumea sa fie cu ochii pe electrice, sa vada cum se comporta in viata de zi cu zi si mai ales cu ochii pe Tesla. Pe langa self-drive-urile care intra fara sa franeze in vehiculul din fata, incendiile acestea nu fac deloc bine imaginii firmei. Potentialul cumparator isi pierde oarecum din incredere si devine un pic sceptic fata de EV.
Leaf sau zoe …. hatch sau break…. si mie mi se par masini bune de familie. Dar eu nu vreau pentru familie, vreau pentru mine :). „Amarat” … am ales nefericit termenul. Eu fac naveta 240km/zi cu o masina ne … de familie. Toti imi zic sa iau un logan, as muri de plictiseala si pt POATE o economie de 10-15 lei pe zi daca as merge cu 90/h nu ma incanta…. cam asa vad eu leaf si zoe in contextul electricelor, utile, practice si de familie, dar cu mine cum ramane?
Din pacate astfel de incidente se intampla, nu la fel de des ca la masinile clasice insa chiar si o Tesla poate sa pateasca asa ceva.
Eu nu as da vina pe airbag-uri, este o cauza posibila dar putin probabila. De obicei astfel de incidente se intampla cand din diverse motive battery pack-ul a suferit o lovitura suficient de puternica. Poate ca a trecut peste ceva metalic suficient de tare cat sa patrunda in pack, cine stie.
Sau e vorba de sabotaj, oricum, cel mai probabil in cateva saptamani vom avea si date sa nu dam cu presupusul.
„nu la fel de des ca la masinile clasice”
buna asta, am ras 🙂
La cat de „putine” sunt masinile „clasice” foarte des se intampla…
Ca de obicei, oamenii vorbesc despre lucruri pe care nu le cunosc si evident fara date care sa sustina aberatiile rezultate.
Pentru Europa nu stiu sa existe date publice, insa in state situatia este urmatoarea:
„According to the National Fire Protection Association (NFPA), over 10 million highway vehicle fires caused about 19,000 deaths and over 70,000 injuries in the United States from 1980–2015”.
Sursa: https://cleantechnica.com/2018/07/22/10-million-fires-19000-deaths-and-70000-injuries-from-internal-combustion-vehicles/
10 milioane de fosile arse in 35 de ani, putine rau.
@Marius, daca nu faci un raport in ceea ce priveste fosile pe sosele = cate arse si EV pe sosele = cate arse, link-ul tau e useless.
Nu sunt un fan al ev-urilor, insa aici pare a fi o explozie produsa de perforarea anterioara a bateriilor. In trecut au fost mai multe cazuri la Tesla, pana cand au montat un scut sub masina. Presupun ca in cazul de fata scutul nu era montat, ca doar asta putem face acum, sa ne dam cu presupusul.