Continuam seria testelor cu masini electrice, dupa Renault Zoe 40, cu Nissan Leaf 2018, pe care-l conduc pana luni. Asadar, daca aveti ceva curiozitati sau intrebari, puteti sa le lasati azi sau maine aici, in comentarii.
Citeste si celelalte review-uri auto sincere facute de noi din categoria dedicata
Altfel, pot sa va spun inca de pe acum primele impresii: masina e foarte faina. E foarte rapida, are materiale premium aproape peste tot (o sa va spun review de ce „aproape”) iar bateria tine cat la Zoe. Insa pretul este tot la fel ca la Zoe.
Am si o veste buna: am primit impreuna cu masina si un incarcator pentru acasa, deci o sa va pot spune cat dureaza incarcarea la o priza normala.
Masina ne-a fost oferita in teste de catre Auto Europa – Timisoara (concesionar Dacia, Renault, Nissan).
Masurati va rog si curentul „supt” de la retea, cat si valoarea pana la care scade tensiunea din casa in momentul conectarii. Iar la momentul conectarii, sa fie pornit si aerul conditionat din casa, masina de spalat sau cel putin un fier de calcat dat la maxim daca la primele doua nu se poate. Si pentru ca tot suntem la acest capitol, vedeti si declaratia Mazda cum ca noul lor motor pe benzina cu amestec sarac si aprindere prin compresie (sic!) polueaza la fel sau chiar mai putin decat o masina electrica: https://www.greencarreports.com/news/1091053_could-future-mazda-engines-emit-less-co2-than-electric-cars
Este doar o declaratie de PR a celor de la Mazda. Scrie si in articol – „the devil is in details”
Am vazut masina Zoe de la Renault.
Sincer mi se pare o jucarie: mica, fragila, neincapatoare si cu un interior ciudat (nu arata deloc ca o masina futurista gen „next generation”, ar fi aratat mai bine cu un interior normal de masina)
Nu cred ca Nissan Leaf este mai prejos, la fel si BMW i3.
Doar Tesla mi se pare o masina cu un interior si un design futurist placut.
Alt model electric care imi place e Audi e-tron, dar e foarte scump
Mai sunt si alte modele frumoase si dotate, dar in aceeasi masura de scumpe
Nu inteleg de ce sunt asa de scumpe, chiar atat de mult conteaza bateria la costul total?
Momentan nu prezinta interes din cateva motive: urate, mici, scumpe, autonomie mica, se incarca greu, cost mare baterie, timp de viata al bateriei mic
Mai jos e un link interesant
https://www.4tuning.ro/ghidul-soferului/10-motive-pentru-care-masinile-electrice-sunt-de-rahat-35686.html
Daca citesti si comentariile vei afla ca articolul nu e numai biased dar si prost documentat.
Da. Se merita sau nu?
Momentan nu se merita, chiar daca exista voucherul de 10.000 Euro, iar energia electrica e mai ieftina decat benzina/motorina.
Tehnologia este relativ noua si preturile sunt mari atat la masina cat si la baterie.
Ca sa dau un exemplu, la Renault Zoe in varianta cu bateria inchiriata la 79 Euro/luna in conditiile unui rulaj limitat la 12.500 km pe an.
Deci 948 Euro pentru 12.500 km, adica un cost de 7.584 EURO/ 100 km sau (1 EUR = 4.6589) 35.33 LEI/ 100km.
La o masina din aceeasi gama consumul mediu va fi undeva pe la 6-7 lintri/100 km (5.5 LEI/litru) adica 33-38.5 LEI/ 100km
Deci costuri asemanatoare, nepunand la socoteala costul energiei electrice.
Ca o concluzie: mai avem de asteptat vreo 5-10 ani pana cand masina electrica se va maturiza
Mă tot uit după articolul cu drive testul făcut cu noul Nissan Leaf și nu-l găsesc: l-ați publicat și mi-a scăpat mie sau mai așteptăm puțin?
Va trebui sa mai asteptati putin, sunt putin plecat, dar vine in curand. 🙂