Cand o masina electrica ia foc sau apare o defectiune, toata presa scrie despre treaba asta. Toata lumea intra intr-o stare de soc, toata lumea se mira ca o masina electrica a ars sau ca s-a defectat. Daca ar fi fost o masina obisnuita evenimentul ar fi trecut cu vederea. Dar o sa treaca si etapa asta. Tocmai s-a aflat cauza pentru care o Tesla din China a luat foc in parcare.
Gasiti stirea AICI. Acum ca raportul s-a finalizat, de vina a fost un singur modul. Model S dispune de 16 module a cate 444 de celule. De vina a fost un singur modul de baterii amplasat in partea din fata a masinii.
Tesla a lansat un update de soft pentru Tesla Model S si X care sa previna un incendiu, sa monitorizeze mai bine bateriile, temperaturile si incarcarea.
Ok… a luat foc o masina electrica. Cate masini „clasice” iau foc in fiecare zi?
Super! M-am mai linistit acum ca stiu ca nu TOATE modulele au fost de vina 🙂
Cine știe ce încărcător chinezesc au folosit, ce chinezărie de curent
Intrebarea din final nu-si are rostul. Daca mergem pe principiul asta nu este bine deloc.
Sa nu uitam ca EV-urile, in afara de Norvegia, sunt inca foarte putine (sub 10%) si una care arde da o nota proasta.
Sunt curios atunci cand o sa arda unul de viu cate intrebari o sa ne punem? Ca sa nu mai zic, masina aia putea sa ia foc in garajul atasat casei tale…
Comentez si aici cu riscul de a parea anti-ev desi nu sunt. Masinile clasice iau foc de obicei din cauza unui scurt circuit la instalatia electrica, lucru de care ev nu sunt ferite (au si ele aceeasi instalatie). Mai sunt cazuri de combustibil sau ulei care ajunge in contact cu galeria de evacuare si se aprinde dar aceasta e rezervata masinilor supersport si celor supervechi. Nu am auzit pana acum la o masina clasica sa i se aprinda rezervorul in parcare.
Problema cu aprinderea bateriilor e ca nu focul nu prea poate fi stins. O celula defecta le va afecta si pe celelalte generand o reactie in lant care va cuprinde toata masina.
Apa peste bateria de litiu in flacari alimenteaza reactia iar pompierii nu sunt pregatiti si nici echipati pentru astfel de incendii…
Nu la noi, dar prin alte tari se pare ca sunt pregatiti. N-ai vazut ca ii fac un fel de piscina masinii pe care o umplu cu apa?
Daca diesel-urile o luau pe ulei, trotinetele cu 4 roti o iau pe celule :jokehere:
Si eu sunt de acord ca masinile electrice nu isi au rostul! Niste gaselnite…
ai fi foarte fericit in africa, cred..
Antilopele sau elefantii ar fi mult mai adecvati.
„Ok… a luat foc o masina electrica. Cate masini „clasice” iau foc in fiecare zi?” – interesantă întrebare, dar nu-i văd relevanța? 🙂 Câte mașini „clasice” și câte „electrice” există pe piață și care-i ponderea în „autoaprinderi” datorată componentelor și nu o proastei mentenanțe a proprietarului ori altor cauze (incendierea „criminală” spre exemplu)? 🙂