Da, oficial serviciile de ride sharing au intrat in legalitate. Nu ca pana acum nu erau dar na…trebuia putin scandal pe tema asta ca asa se intampla cand iti este frica de nou. Astfel, printr-o ordonanta de urgenta, aceste servicii sunt acum legale. Iuhuu!
Incepand din 25 iunie, adica de acum 2 zile, aceste servicii au devenit legale si cine practica ride sharing-ul nu mai incalca nici o lege. In urmatoarele zile vom afla si regulile pe care trebuie sa le respecte soferii de Uber, Bolt si Clever alaturi de colegii lor, taximetristii.
Cel mai probabil vor fi obligati sa aiba o tinuta decenta, un ecuson, autorizatie de transport persoane, ITP facut o data la 6 luni, cazier curat si altele.
PS: am mers si eu cu Uber de doua ori in ultima saptamana si am fost ingrozit. La prima cursa mi-a venit un Opel Corsa C din 2004, murdar, plin de cruciulite, iar soferul nu era prieten deloc cu Waze-ul. Desi il avea in fata tot eu trebuia sa-l indrum ca nu putea sa se uite la el.
In aceeasi zi, dar la intoarcere, a venit un taximetrist sub acoperire. Masina era un cazan de Logan 2005 toamna, care tremura la relanti si scoatea niste zgomote ciudate cand frana. De ce spun ca era taxi sub acoperire? Pentru ca se vedea urma autocolantului ramas pe parbriz in partea superioara, masina care arata in ultimul hal, soferul si nu il ultimul rand:
-Dar de ce nu porniti AC-ul ca vad ca si dvs transpirati.
-Nu merge
– Hmm…..
-Oricum circul doar noaptea 🙂
Loganul ala era Tesla, dar nu vrei tu sa recunosti 🙂 De maine toti taximetristii isi vor da demisia si se vor angaja responsabil in ride sharing.
Eu nu inteleg de celi permite sa circule cei care fac ride sharing si cu masini vechi si de 15 ani. Treaba asta m-a pus pe ganduri si voi reflecta putin inainte de a apela la Uber, Bolt sau Clever, de teama sa nu patesc ceea ce povesteste si autorul articolului ca i s-a intamplat recent.
Pentru ca majoritatea devin parteneri pe naspa. Trebuie sa ai firma ca sa poti deveni partener Uber pe cont propriu. Altfel exista firme deja partenere care au o baza de soferi, iar pentru aceste firme nu prea conteaza cine vine, doar sa le aduca bani. Toate actele se dau pe mail si acel partener cu firma nu se uita la masini, se uita doar sa fie actele in regula…
eu n-as permite cu diesel. ba chiar doar hibride si electrice….
@varucu Eu ma refeream la faptul ca exista in legislatie o asemenea prevedere, sa poata face ride sharing cu masini atat de vechi. Nu mi se pare normal, cred ca ar fi fost mai bine daca ii lasau cu masini vechi de maxim 5-7 ani.
„Cel mai probabil vor fi obligati sa aiba o tinuta decenta, un ecuson, autorizatie de transport persoane, ITP facut o data la 6 luni, cazier curat si altele.” – păi dacă au intrat în legalitate aceste lucruri sunt deja stabilite cum trebuie să fie ori nu te-ai documentat tu îndeajuns, că nu am priceput din articol??? 🙂
Scuzele mele!!! Nu am citit bine!!! 🙁 Se poate șterge!!!