Acum că iarna este tot mai aproape, vremea rea nu trebuie să ne ia prin surprindere. Vorba cuiva celebru cândva: iarna nu-i ca vara!
Primul lucru pe care trebuie să îl facem când se apropie vremea rea este să schimbăm anvelopele de vară cu unele de iarnă. Asta în cazul în care nu aveți deja montate pe mașină unele all season. Dar atenție la ele – trebuie să aiba marcajul M+S pe ele (mud+snow), altfel riscați amendă de la poliția rutieră.
Am să încep eu – pe Logan am anvelope M+S, deci am scăpat de o grijă, iar Kodiaq-ul a fost deja programat pentru schimbul de gume.
Ați trecut la anvelopele de iarnă?
- Nu 58%, 154 votes154 votes 58%154 votes - 58% of all votes
- Da 28%, 74 votes74 votes 28%74 votes - 28% of all votes
- Am anvelope all season 14%, 36 votes36 votes 14%36 votes - 14% of all votes
Total Votes: 264
10.10.2021
- 02.11.2021
Voting is closed
Nu, am anvelope all season M+S, nu S+M cum scrie in articol 🙂
Nu merita tambalaul pentru 5.000 km/an, majoritatea prin oras.
Sunt de acord cu tine.
Si eu am ales anul trecut all season cu M+S si logoul fulg pe ele si nu regret nimic, pentru cei care sunt nelamuriti eu am ales ceva mai calitativ/premium Michelin Crossclimate+, am vazut ca au aparut si Michelin Crossclimate 2.
Anvelopele all season nu vor fi la fel de performante ca cele dedicate de vara, respectiv iarna.
Sunt mai putin eficiente atat vara la 40 grade, cat si iarna.
Sper sa nu ai nevoie de vreo frana brusca in oras.
Eu am avut nevoie cand mi-a fost taiata calea de alta masina. (S-a intamplat de cel putin 2 ori)
Nu sunt la fel de eficiente la combustibil si performante la franare ca cele dedicate, dar la drumuri de oras diferenta nu prea conteaza, indiferent ca e vorba de consum sau franare.
Mai importanta este calitatea anvelopelor si latimea lor (suprafata de franare mai mare, dar si rezistenta la rulare e mai mare si ai un consum mai mare).
Daca ai un rulaj mic de pana in 10.000 km/an nu se justifica financiar sa ai 2 perechi si sa le schimbi de 2 ori pe an (2×100 lei, in 5 ani le cumperi doar din banii de schimbare anvelope).
Sau daca ai seturi complete cu jante + anvelope si le schimbi cu totul (de tine sau la un service cu un cost mai mic), dar nu se justifica pentru ca anvelopele „imbatranesc” in timp chiar si daca nu le folosesti, decat daca ai rulaj mare si atunci nu apuca sa „imbatraneasca”.
Nu imi sariti in cap, nici eu nu sunt de acord cu anvelope all season decat in anumite conditii: rulaj mic si drumuri preponderent in oras.
De doi ani n-am schimbat cauciucurile de vara de pe masina si la ce ierni avem pe la noi nici anul acesta nu cred ca le voi schimba. Amenda primesti doar daca este zapada/polei pe sosea.
Sincer, nu as vrea sa ai nevoie de o frana brusca, iar tu sa ai zapada sub rotile tale cu anvelope de vara. Nu m-as juca cu viata mea sau a altora
@Pako daca motivul pentru care schimbi sau nu cauciucurile este amenda, atunci imi pare rau de tine si de cei pe care ii intalnesti in trafic.
De doua ierni n-am vazut zapada/polei pe sosea, cand voi vedea voi schimba si eu rotile(am cauciucurile cu tot cu genti, in maxim 20 de minute le schimb). Cu aceasta masina circul cam 95% in oras si nu fac raliuri.
Încă nu, dar am de gând să fac asta imediat ce merg la țară, că le am acolo. 😀
Le mai tin pana la salariu :)) Deci voi trece la gumele de iarna in curand. Tinand cont ca fac 35.000km pe an, am nevoie de anvelope si de iarna si de vara, ca ma bag pe toate drumurile posibile si imposibile. N-as face fata fara anvelope de iarna.
„Deci voi trece la gumele de vara in curand” … cat de curand vine vara?!
Iarna voiam sa zic 😀
132 de lei am platit pe schimbare si echilibrare anvelope r19. Eu zic ca nu te poti juca cu treaba asta… e vorba de siguranta noastra. Niciodata gume second hand sau prea uzate. Mai bine mai no-name dar noi!
gresit. un sh de firma e evident mai bun. iar no name nou dupa cateva mii de km devine un sh varza.. :/
ar trebui interzise! sunt mai slabe inclusiv iarna pe uscat si pe ud. plus polueaza in plus. si multi le tin si vara. deci huuoo!
eu o sa-mi iau ori advan neova ori pilot super sport, oscilez..
numa tampenii debitezi, ca popii despre vaccinuri
Logic ca le tin si vara ca doar se numesc „all season” …. dăăăăăăă
Da, sunt mai slabe decat cele dedicate, dar au si eu un rol pentru cazuri particulare: rulaj mic si drumuri preponderente in localitate la viteze mici.
Te rog sa imi spui ce polueaza mai mult: 1 set de vara + 1 set de iarna sau 1 set all season?
cel mai eco e evident 1 all season, sau in cazul meu unde fiecare drum e racing 1 set de vara super sport!
desi daca nu stai in zona de munte chiar si average gigel e mai ok cu 1 de vara. zapada e doar pe net.
cei cu set de iarna sunt nepriceputi rau, cei care le mai tin si vara sunt manelisti inconstienti si periculosi!