La lansarea celei de-a treia generatie a consolei PlayStation, in noiembrie 2006, Sony pierdea 305 $ sau 240 $ (in functie de model) la fiecare exemplar, doar in urma productiei directe. Si chiar si asa, mult subevaluata, aceasta nu s-a vandut conform asteptarilor. Insa de atunci majoritatea componentelor au vazut ameliorari ale proceselor de fabricatie, care au scazut semnificativ costurile.
Acum PS3-ul are parte de un nou update al GPU-ului (RSX de la nVidia, derivat de NV47 din placile video GeForce 7800). Acesta trece la procesul tehnologic de 40 nm, de la 65 nm la cat se producea din 2008. Initial acest GPU era realizat pe 90 nm. Noul chip este totodata mai rece si mai eficient electric, necesitand un cooler mai mic, si circuite ceva mai modeste.
Si toate aceste schimbari ar putea scoate, in sfarsit, PS3-ul din pierderi. Totusi nu trebuie sa le plangem de mila celor de la Sony. O consola nu castiga doar pe urma vanzarilor directe. Ci si din vanzarile de jocuri, software si alte aplicatii, din licente si accesorii.